Mulla on boksi missä on lm1815-piiri ja ajattelin varmistaa että tuonko jakajan vr-anturilta +johdon suoraan pinni 24 ja tarvitteeko se mitään ylösvetovastusta lisäksi?? Vai sisältääkö em. lm-piiri ko. vastuksen.
Sitten toinen kymysys. Johtojen suojaukset. Riittääkö että vr-anturin piuhat on suojattuja vai pitääkö lisäksi olla myös megalta sytty-yksikölle menevä piuha suojattua?
Ja onko kun vr-anturilta tulee sellainen johtonippu, jossa on vihreä suojakuori ja sen sisällä kelt., musta ja lisäksi paksumpi musta johto, niin onko se paksumpi musta johto joku suojamaadoitus/häiriösuoja?? (Se oli kiinni sytty-yksikössä VR-piuhojen vieressä.)
Kuinkas sitten kun mun pitää jatkaa niitä VR-anturin johtoja, jotta ne yltää Megalle asti niin eikös se jatkoskohta oo sitten "heikko lenkki", eli meneekö se suojauksen hyöty siinä hukkaan? Ja jos menee niin voiko VR-anturin johtoihin, niinkuin ennen tuli puolan 1-navasta kierrostieto megalle, niin siinä oli säätövastus+konkka häiriösuojana, laittaa kanssa samat jutskat?
Ja vielä viimeinen ihmetys. Tässä boksissa on laitettu led17 lähdöstä johto db37-liittimen 26pinniin, joka on jo käytössä tps:n vertailujännitejohtona. Levy on itse syövytetty näköjään ja onko siinä tullut jokin pieni virhe siinä, kun laiteltu johtoja. Mutta enkös voi käyttää ihan yhtä hyvin sytkälähtönä myös sitä led19, joka on laitettu db37-liittimen pinni 25 eli ilmeisesti X11:sta, joka on siis vapaana? Meinaan vaan kun boksi ei ole oma, niin en voi ruveta muokkaamaan em. johtojen paikkoja.
Kiitos vastauksista jo etukäteen.
Led17+lm1815-piiri selvennystä
Moderator: Masi_K