Ongelmia suorasytkän kanssa

Sytysennakon ohjaaminen Megasquirtilla

Moderator: Masi_K

Post Reply
antti o
Megasquirttaaja
Posts: 68
Joined: Fri Feb 25, 2005 19:08
Contact:

Ongelmia suorasytkän kanssa

Post by antti o »

Kirjoittelen tälläisestä ongelmasta kun tuossa rs turbossa sytkässä todennäköisesti on ongelmia.
Kokoonpanona seuraava:
MS 2.2 ja 12-1 pyörä honeywellin hall anturilla, boschin fordin edis puola ja vb921 kivet ohjaamassa.
Ennakko on katottu lampulla ja se on kohdallaan.
Ongelma on se että tyhjäkäynniltä jos antaa nopeasti kaasua niin tuntuisi kun pudottaisi sylintereitä pois pelistä.. käy "popeltamaan", mutta kun ylemmiltä kierroksilta kaasuttaa nopeaan ei vastaavaa ongelmaa ole.
Olen koittanut seosta rikastaa/laihentaa, kokeillut kiinteällä sytkäennakolla ja olen myös dwell aikaa muuttanut lähemmäs 5, nyt on 3.4

Voisiko tähän vaikuttaa sellainen kun sytkäkivet pääsi aiemmin ottamaan lämpöä ja toinen niistä kärähtikin, vaihdoin vaan toisen kiven sen viallisen.. ettei siellä nyt olisi vielä jotain vikaa siinä toisessa mikä jäi "vanha" ?

Muita vinkkejä?
Vauhtivaunu
Megajumala
Posts: 1167
Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
Location: Pohjois-Karjala

Re: Ongelmia suorasytkän kanssa

Post by Vauhtivaunu »

Eräässä 12-1 pyörää (ja honeywellin anturia) käyttävässä asennuksessa tuli esille semmoinen outous että jos puuttuva hammas oli asemoitu yli 90 astetta eykk, niin sytkä ei toiminut kunnolla. Nyt kun pyörä on niin että puuttuva hammas tulee 90 astetta eykk niin pelaa loistavasti.

Vaikka tuo kuullostaa vähän oudolta niin mitään muuta vikaa laitteistosta ei kertakaikkiaan löytynyt.
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa

RTFM!
plagu
Perustajajäsen
Posts: 98
Joined: Fri Dec 16, 2005 22:50
Location: Vihti
Contact:

Post by plagu »

vaiha noi vb:t nyt aluks johki oikeaan yksikköön.
Patonki päivässä pitää riisitaudin loitolla.
C4 Cactus - 20 / 508sw - 11 /106 gti -98 / Citroen B11 -51 / Cagiva V-raptor 1000 -03
antti o
Megasquirttaaja
Posts: 68
Joined: Fri Feb 25, 2005 19:08
Contact:

Post by antti o »

kaikkivaltias wrote:vaiha noi vb:t nyt aluks johki oikeaan yksikköön.
En jaksa uskoa että vika olisi kivien tyypissä, koska taitaa olla aika laajalti käytetty setuppi?
Tänään yritin kiihytysrikastuksia muuttaa arvo kerrallaan ylös ja alas muttei se vaikuttanut mitään. Sen lisäksi tuntuu että auto ei meinaa pyöriä tyhjäkäyntiä neljällä vaan joteki rumputtaa oudosti. Täytyy jatkaa tutkimuksia, sillonkun toi auto pupeltaa tyhjäkäynniltä kaasuttaessa rpm mittari notkahtaa ~200rpm alaspäin oudonnäköisesti..
edit:

Tänään tutkittiin kaverin kanssa tuota, se discharge time on 0.2 sekuntia, mitähän sen pitäisi olla? dwell on 3.4 ms.
Voin ottaa vielä screenshotit huomenna sytkä+wheel decoderin asetuksista.
antti o
Megasquirttaaja
Posts: 68
Joined: Fri Feb 25, 2005 19:08
Contact:

Post by antti o »

Tänään vaihdoin itgb kivet mitkä tuli vems shopista ulkoiselle jäähytysprofiilille ja laitoin erilleen boksista. Käynti ei muuttunut mihinkään, lankku auttoi hieman säätämisessä ja nyt se ongelma ainaskin pieneni joskaan ei ehkä ihan kokonaan hävinnyt. Avain oli sytkäennakon puottaminen ko. alueelta.
Kiitoksia kaikille avusta! :)

-Case closed-
Post Reply