Terve
Ongelma ilmeni säädettäessä Ve karttaa kohdalleen,
eli map anturin lukema heittelee ihan hirvittävästi 30 -100 kpa
(-0,7 ... 0 bar) tyhjäkäynnillä.
Kaasuläppinä on pärrän kaasuläpät ja map mittaus otetaan
kaikista imukanavista.
Jokaisesta imukanavasta tulee yksi letku joka yhdistetään haaroittimeen ja siitä yhdellä map anturille.
Mitään kuristinta letkussa ei ole.
Onko noin paha imupaineen heilunta normaalia?
Varmistin mittauksen mekaanisella ahtopainemittarilla(näyttää alipaineen).
Lisäksi puristus paineet on mitattu, eli venttiili vuotojakaan ei ole.
Onko toi arvo turvallista suodattaa, tuleeko liikaa viivettä mittaukseen,
jonka takia moottori kävisi laihalla?
imupaineen värinä
Moderator: Masi_K
Kuristin hiukan tasoitti värinää. Mutta ongelma on vielä olemassa.
Eli kun on kyseessä erilliset läppärungot ja jokaiselle imukanavalle on oma läppänsä.
Kun imukanavat yhdistetään esim 8mm putkella toisiinsa ja siitä viedään alipaine dumpille. Voiko toi järjestelmä ruveta esim. resonoimaan sen takia että ne yhdistettiin?
Voiko tuo resonointi auheuttaa muita ongelmia, esim. imee seoksen viereisestä imukanavasta sopivalla käynti nopeudella?
Onko kokemuksia?
Eli kun on kyseessä erilliset läppärungot ja jokaiselle imukanavalle on oma läppänsä.
Kun imukanavat yhdistetään esim 8mm putkella toisiinsa ja siitä viedään alipaine dumpille. Voiko toi järjestelmä ruveta esim. resonoimaan sen takia että ne yhdistettiin?
Voiko tuo resonointi auheuttaa muita ongelmia, esim. imee seoksen viereisestä imukanavasta sopivalla käynti nopeudella?
Onko kokemuksia?
Ei ole henk koht kokemusta, mutta kannattaisi ainakin kokeilla tehdä erillinen pieni alipaine säiliö. Esim. 12mm putkesta joka on imusarjan levyinen ja siihen yhdistää kaikki imukanavat vaikka 5mm letkulla ja tuosta sitten alipainetiedot eteenpäin kuristimien välityksellä. Tuolla pienemmällä letkulla en ainakaan usko että seokset karkaileen vääriin kanaviin.
Escort Cosworth -94 MS2Extra 3.0.3r
In Ford We Trust
In Ford We Trust
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 53
- Joined: Tue Dec 13, 2005 17:41
Tuollaista bensansuodatinta olen itsekin käyttänyt joskus menestyksellä, yhdessä kuristimen kanssa. Kuristuksen tein sulattamalla suodattimen koneen puoleisen pään umpeen ja tekemällä sitten sopivan reiän. Sopiva kuristuksen koko oli jotain 1-2mm, vasta tuota pienemmällä kuristuksella alkoi kaasuun reagoiminen kärsimään havaittavasti.
Kurkkujen yhdistämisellä en ole huomannut olevan mitään negatiivista vaikutusta, mutta olen käyttänyt siihen 4-5mm sisähalkaisijan letkua. 8mm kuulostaa vähän turhan järeältä.
Kurkkujen yhdistämisellä en ole huomannut olevan mitään negatiivista vaikutusta, mutta olen käyttänyt siihen 4-5mm sisähalkaisijan letkua. 8mm kuulostaa vähän turhan järeältä.
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85