Chrysler Neonin suorasytkäpuola

Sytysennakon ohjaaminen Megasquirtilla

Moderator: Masi_K

Post Reply
MrFairlane
Megajumala
Posts: 656
Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
Location: Hyvinkää

Chrysler Neonin suorasytkäpuola

Post by MrFairlane »

Onko joku kokeillut kyseisiä vekottimia?
Näyttäisi olevan Motonetin halvin suorasytkäpuola.
Mitkähän latausajat ym.?
harrastaja
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 225
Joined: Mon Feb 28, 2005 11:49
Location: Riihimäki

Post by harrastaja »

Jos moisen päätät investoida, niin latausajat selviää kyllä, kun vaan viitsit sen tänne Riihimäelle toimittaa. (ei kyllä ihan pizzatilauksena :( , siis ei välttämättä odottaessa.)
MrFairlane
Megajumala
Posts: 656
Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
Location: Hyvinkää

Post by MrFairlane »

Pitääpä laittaa korvan taakse, kun sielläpäin kuitenkin päivittäin vierailen.
jakonen
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 121
Joined: Tue Oct 02, 2007 14:32

Post by jakonen »

miten noita latausaikoja selvittelet?? kiinnostas vaan tietää... :)
turbosbc
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 427
Joined: Thu May 19, 2005 21:15

Post by turbosbc »

jakonen
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 121
Joined: Tue Oct 02, 2007 14:32

Post by jakonen »

jaahas... aika hyvän hintasia noi ICR-mittarit :( ei tarttekkaan haaveilla semmosen hankkimisesta ku niin vähän käyttöä... 199dollaria oli halvin mitä nyt äkkiseltään löysin ja lopetin etsinnät siihen :lol: :lol: :lol:
harrastaja
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 225
Joined: Mon Feb 28, 2005 11:49
Location: Riihimäki

Post by harrastaja »

Voi latausaikaa laskemallakin "arpoa" ja pienillä virroilla aika lähellekin päätyä, mutta mittaamalla se on ehkä oikein. Tai siis tietää, että mitä se on ("oikea" arvo onkin vaikeampi).
Minä mittaan oskilloskoopilla virtamittapään kanssa "riittävän" pituisella pulssilla käppyrän, josta voi sitten haluamansa virran kohdalta katsoa latausajan.

Tuolla joistain puolista käppyröitä....
http://picasaweb.google.com/jaritlaine/IgnitionCoils

Joissa siis ensiövirta (lataus) alemmassa käppyrässä (punainen) ja ylemmät käyrät on toisiovirtoja (kipinä) eri latausajoilla.
Toisiovirrat on mitattu normaalilla tulpan kärkivälillä paineettomana, eli "pöydällä".
Paineessa kipinän paloaika lyhenee, mutta toisiovirran maksimiarvo ei juuri muutu.
Tässä mallikäppyrässä on "simuloitu" painetta kärkiväliä muuttamalla (ilmavälit jenkeille ymmärrettäväksi :D tuumina)...
http://picasaweb.google.com/jaritlaine/ ... 6150333218

Täällä taas joitain puolista mitattuja ulostulevia tehoja ja energioita....
http://picasaweb.google.com/jaritlaine/ ... yInductive

Tuon msefi:n linkin voi lukea, mutta ihan kaikkea ei ehkä kannata muistaa :wink: .
TVH
Perustajajäsen
Posts: 465
Joined: Fri Feb 25, 2005 18:48

Post by TVH »

Paras valinta hukkakipinäpuolaksi on Bosch 0 221 503 407 eikä mitään huonoja kopiota vaan aito Bosch.

Latausajat näkee taulukosta:

http://www.bosch-motorsport.com/pdf/com ... ls/2x2.pdf
205 GTi 1.6 Microsquirt v3 (36-1,wheel decoder,hukkakipinä)
Post Reply