Onko joku kokeillut kyseisiä vekottimia?
Näyttäisi olevan Motonetin halvin suorasytkäpuola.
Mitkähän latausajat ym.?
Chrysler Neonin suorasytkäpuola
Moderator: Masi_K
-
- Megajumala
- Posts: 656
- Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
- Location: Hyvinkää
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 225
- Joined: Mon Feb 28, 2005 11:49
- Location: Riihimäki
-
- Megajumala
- Posts: 656
- Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
- Location: Hyvinkää
Pitääpä laittaa korvan taakse, kun sielläpäin kuitenkin päivittäin vierailen.
Ford Fairlane ´59
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 225
- Joined: Mon Feb 28, 2005 11:49
- Location: Riihimäki
Voi latausaikaa laskemallakin "arpoa" ja pienillä virroilla aika lähellekin päätyä, mutta mittaamalla se on ehkä oikein. Tai siis tietää, että mitä se on ("oikea" arvo onkin vaikeampi).
Minä mittaan oskilloskoopilla virtamittapään kanssa "riittävän" pituisella pulssilla käppyrän, josta voi sitten haluamansa virran kohdalta katsoa latausajan.
Tuolla joistain puolista käppyröitä....
http://picasaweb.google.com/jaritlaine/IgnitionCoils
Joissa siis ensiövirta (lataus) alemmassa käppyrässä (punainen) ja ylemmät käyrät on toisiovirtoja (kipinä) eri latausajoilla.
Toisiovirrat on mitattu normaalilla tulpan kärkivälillä paineettomana, eli "pöydällä".
Paineessa kipinän paloaika lyhenee, mutta toisiovirran maksimiarvo ei juuri muutu.
Tässä mallikäppyrässä on "simuloitu" painetta kärkiväliä muuttamalla (ilmavälit jenkeille ymmärrettäväksi
tuumina)...
http://picasaweb.google.com/jaritlaine/ ... 6150333218
Täällä taas joitain puolista mitattuja ulostulevia tehoja ja energioita....
http://picasaweb.google.com/jaritlaine/ ... yInductive
Tuon msefi:n linkin voi lukea, mutta ihan kaikkea ei ehkä kannata muistaa
.
Minä mittaan oskilloskoopilla virtamittapään kanssa "riittävän" pituisella pulssilla käppyrän, josta voi sitten haluamansa virran kohdalta katsoa latausajan.
Tuolla joistain puolista käppyröitä....
http://picasaweb.google.com/jaritlaine/IgnitionCoils
Joissa siis ensiövirta (lataus) alemmassa käppyrässä (punainen) ja ylemmät käyrät on toisiovirtoja (kipinä) eri latausajoilla.
Toisiovirrat on mitattu normaalilla tulpan kärkivälillä paineettomana, eli "pöydällä".
Paineessa kipinän paloaika lyhenee, mutta toisiovirran maksimiarvo ei juuri muutu.
Tässä mallikäppyrässä on "simuloitu" painetta kärkiväliä muuttamalla (ilmavälit jenkeille ymmärrettäväksi

http://picasaweb.google.com/jaritlaine/ ... 6150333218
Täällä taas joitain puolista mitattuja ulostulevia tehoja ja energioita....
http://picasaweb.google.com/jaritlaine/ ... yInductive
Tuon msefi:n linkin voi lukea, mutta ihan kaikkea ei ehkä kannata muistaa

Paras valinta hukkakipinäpuolaksi on Bosch 0 221 503 407 eikä mitään huonoja kopiota vaan aito Bosch.
Latausajat näkee taulukosta:
http://www.bosch-motorsport.com/pdf/com ... ls/2x2.pdf
Latausajat näkee taulukosta:
http://www.bosch-motorsport.com/pdf/com ... ls/2x2.pdf
205 GTi 1.6 Microsquirt v3 (36-1,wheel decoder,hukkakipinä)