Ongelmat jatkuvat fordissa jo 6päivää putkeen.

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

Post Reply
BlackEscort
Megasquirttaaja
Posts: 66
Joined: Mon Apr 30, 2007 18:23

Ongelmat jatkuvat fordissa jo 6päivää putkeen.

Post by BlackEscort »

Eli auto lähtee käyntiin ja käy tosi surkeilla ve-kartoilla jopa tyhjäkäyntiä yllättävän hyvin, edis pelaa mainiosti ja jopa tottelee syttykarttaa. Kaiken lisäksi tps toimii ainakin megan ulkopuolella.

Ongelma 1: Eli mikä maksaa että mega(029y4) näyttää 40-60astetta liian vähän vesilämpöjä vaikka easyllä tehty oikeet kartat ja kopioitu/asennettu kaikki just oikeisiin paikkoihin? Ja vieläpä monta kertaa... :evil:
Imuilma näyttää just sitä mitä pitääkin.

Ongelma 2: TPS mittari näyttelee kuollutta vaikka kokeiltu useammalla tps:llä ja johdotukset tarkistettu pariinkin kertaan...lisäksi kalibrointi on jokseenkin saatanan hidas kun mitä kauemmin tallaa pitää
pohjassa niin sen suurempia lukuja näyttää...ilmeisesti loppulukemat tulisi tunnissa ja luvussa 255

Jos nyt jollain olis tosi hyviä vinkkejä antaa niin voisin sit näiden ongelmien jälkeen kysellä lisää :lol:

Saattaa olla nää ongelmat pääsyynä muihin...tai sit se sa*****n finkpt :evil: Ja turha manuaalia tyrkyttää luettavaksi, osaan kohta sen ulkoa sanasta sanaan.
PQatPIT
Megasquirttaaja
Posts: 83
Joined: Mon Feb 19, 2007 0:13
Location: Helsinki
Contact:

Post by PQatPIT »

Hmm, vaikuttaa selkeältä signaalimaa- tai +5volt-ongelmalta. Laita vehje käymään ja kaveri painelemaan kaasupoljinta hitaasti kun yleismittarilla tutkit mitä tapahtuu läppäpotikan johdoissa ecun päässä, sama myös mappi- ja lämpöantureiden johdoista. Mittarin toinen kärki siis piirilevylle siihen kohtaan missä pitäisi olla signaalimaa.

PQ
PQ
BlackEscort
Megasquirttaaja
Posts: 66
Joined: Mon Apr 30, 2007 18:23

Post by BlackEscort »

Juu kokeillaan vielä ihan kaikki kerralla ja kunnolla, nyt kun on nukuttu vähän ja vit***s laskenut :lol:
Ford Sierra Cosworth Replica -86
Ford Escort RS2000 -93

-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
BlackEscort
Megasquirttaaja
Posts: 66
Joined: Mon Apr 30, 2007 18:23

Post by BlackEscort »

Nyt kokeiltu kaikki piuhat ja tulee jopa boxin liittimeen asti tiedot, vesi näyttää edelleen 40 astetta liika kylmää ja ediksen kun laittaa käyttöön sekoo boxi totaalisesti ja näyttää mappi arvoksi reilua 170kpa vaikkei auto edes käy ja pumppu lakkaa pyörimästä...mutta alkaa taas toimimaan jotenkin kun päräyttää tiedon että edistä ei enää käytetä. Sentään oli auton ruiskun piuhasarja särki ja siksi ei tullut tps tietoa, nyt vaihdoin uuden ja toimii tps mittarikin...
Niin ja auto ei enää lähde käyntiin ja kokeilin jopa tota 4v koodiakin...

Alkaa oleen kohta puilleen ms2 tilauksessa ja homma alotetaan uudelleen, omilla kunnon tinauksilla ja kunnon boxilla jos ei tohon ala löytymään ratkaisua.

Edit: Huomenissa teen johdotukset uudestaan ja sit jos ongelmat jatkuu niin sorsa saa varoa ettei haulien sijasta saa megasta ottaansa :x
Ford Sierra Cosworth Replica -86
Ford Escort RS2000 -93

-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
turbosbc
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 427
Joined: Thu May 19, 2005 21:15

Post by turbosbc »

Aja koodi uudelleen purkkiin. ainakin edellisen viestisi oireet kertovat koodin sekoamisesta.
BlackEscort
Megasquirttaaja
Posts: 66
Joined: Mon Apr 30, 2007 18:23

Post by BlackEscort »

Koodi ajettu purkkiin, ilmeisesti auton oma piuhasarja on jostain kohtaa särki ja huomena saan valmiiksi uuden asennuksen kaikille piuhoille...jospas se sit siitä lähtis etenemään...
Tän päivää selvitelly noita säätöjä kunnolla kohdilleen, ettei ole sitten mikään asetuskaan sekaisin sit kun saa johdotukset kuntoon...
Ford Sierra Cosworth Replica -86
Ford Escort RS2000 -93

-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
BlackEscort
Megasquirttaaja
Posts: 66
Joined: Mon Apr 30, 2007 18:23

Post by BlackEscort »

Eli mittausten mukaan uusi piuhasarja toimii kuin unelma, mutta edelleen vesi huitelee -20 asteessa vaikka anturit kalibroitu juuri oikeilla lukemilla. Kokeiltu kolmea anturia. Eli eikös se bias laitettu juurikin siihen +27 asteen nurkille?

Mikäs asetus voi olla pielessä kun auto saa ainetta, sytty on kohdillaan muttei vaan yksin kertaisesti lähde käymään...lupailee mutta tosi huonosti. Kokeiltu samoja arvoja joilla auto kävikin jo tyhjäkäyntiä, muttei ollut mitään vaikutusta. Samoten polttoaineen määrä on tiputettu puoleen sekä nostettu puolella, ei vaikutusta.

Nyt koodina 29y4, edis kiinni, laajakaista, uudet piuhat myös tulpille...enää ei keksi mitään kun kumminkin kipuna tulee ja hyvä sellainen, motti saa ruokaa...missä siis maksaa? Tänään tapeltu reilu kellon ympärys eikä vieläkään auto suostu käynnistymään.
Ford Sierra Cosworth Replica -86
Ford Escort RS2000 -93

-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
BlackEscort
Megasquirttaaja
Posts: 66
Joined: Mon Apr 30, 2007 18:23

Post by BlackEscort »

Kohtahan tää kuuluis tonne menetystarinat osioon, mutta jatketaas näillä ongelmilla...

Sit ihan rohkeesti vaan neuvoja tulemaan...
Eli uudelleen asennus ilman auton piuhasarjaa käyttäen poisti lukuisia ongelmia, mutta edelleen vaivaa yksi. Eli nyt hr10 koodi boxissa ja täys jumitus lakkasi, mutta tuo bensabumpun ongelma jatkunee. Eli kun auton saa hyvin käyntiin niin mikä siinä maksaa kun tyhjäkäyntiä käy hyvin ja pitkäänkin, mutta heti kun koskee kaasuun niin pumpun rele napsuu ja pumppu lakkaa pyörimästä? Kun päästää kaasun niin rele napsahtaa taas päälle ja pumppu rupee pyörimään. Onko tää nyt semmonen tyhjäkäynti auto vai? Nyt hukkui hr koodin myötä myös rpm tieto...voipi olla etten ole ehtinyt perehtyyn tuohon hr:ään niin paljoa että jos siinä olis joku asetus ongelma tai muuta vastaavaa
PE-LE
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 151
Joined: Sat Mar 26, 2005 11:59
Location: Lahti

Post by PE-LE »

luin aiemmasta viestistä että käytössäsi on FINKPTn boksi,,,omassa boksissani oli bensapumpun ja tyhjäkäynti venttiilin johdot merkattu ristiin,,jos olet mukana tulleen kaavion mukaan kytkenyt tarkasta ne lähdöt, jospa se heittää tyhjäkäynti venttiilin pois päältä kun painat kaasua,,,tai sinun tapauksessa siis bensapumpun
turbosbc
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 427
Joined: Thu May 19, 2005 21:15

Post by turbosbc »

Kannattaa tosiaan etsiä sitä vikaa sieltä purkista. Mullakin oli käytössä finkpt:n tekemä purkki ja siinä ei voinut käyttää bensapumpun ohjausta ollenkaan kun sekoitti koodin aina välillä. Kun bensapumppun ohjaus otettiin muualta toimi moitteettomasti.

Eli kun käynnisti auton, koodi sekosi samalla. Ei ihan joka kerta tosin. Välillä sai toimimaan kun laittoi läppäristä msq:n purkkiin, välillä täytyi ajaa koodikin uudelleen. Tämän jälkeen toimi niin kauan kun sammutti ja käynnisti uudelleen. Hauskinta tässä oli se että purkin ollessa sekaisin kone kävi tyhjää hyvin ja yli 2000 rpm mutta kun olisi pitänyt ajaa tasakaasulla alle 2000 rpm oli hirvee nykiminen ja pätkiminen.

Se purkki on muuten vieläkin vissiin letukan hanskalokerossa joutilaana. Onpahan varalla jos toi uusi jättää tielle.
BlackEscort
Megasquirttaaja
Posts: 66
Joined: Mon Apr 30, 2007 18:23

Post by BlackEscort »

Dodiin, nuista on hyvä lähteä etsiskelemään vikaa. Sellanen pers tuntuma että voisi olla tuo tyhmäkäynti vena ja p-pumpun ohjaus nurinpäin.
Tosin hommaan syksyn mittaan ms2:n kun rupee tuntumaan ettei tolla finkpt:n boxilla ole oikein varmuutta tuosta toimivuudesta. Tietäis edes hiukan mitä purkki sisältää, silakoita vai megan :lol:
Sitten ei ainakaan voi syyttää ketään muuta kuin itteensä :lol:
PQatPIT
Megasquirttaaja
Posts: 83
Joined: Mon Feb 19, 2007 0:13
Location: Helsinki
Contact:

Post by PQatPIT »

Voisihan se olla myös releiden ohjaukseen käytettävän linjan häiriöissä.

Jos releen ohjauksessa ei ole kelan ylimääräisen energian dumppaavaa suojadiodia niin se saattaa aiheuttaa kummallisia lisäominaisuuksia. Diodin idea on siis kuolettaa se ylimääräinen releen kelan sähkökentän energia joka lähtee liikkeelle kun kelan yli vaikuttava jännite lakkaa, eli kelan läpi menevä virta loppuu. Diodi pitää olla siis releen nastojen 85 ja 86 kanssa rinnan, viiva sinne plus-puolen suuntaan.


PQ
PQ
BlackEscort
Megasquirttaaja
Posts: 66
Joined: Mon Apr 30, 2007 18:23

Post by BlackEscort »

Juu en kerinnyt vielä ihmetellä tuota boxia, sillä tuntuu olevan joka päivä jokin uus jippo mun suhteen. Toissa päivänä siirsin onnistuneesti autoa 30metrin matkan(lähti hyvin käyntiin ja kävi hyvin),
eilen ei sit saanutkaan enää ainetta jostain syystä ja auto jäi siirtämättä takasin. Ostakee pois ammattilaisen kasaama squirtti :lol: :lol: :lol:

diyautotune rupee kutsuun kohta :x :roll:


Katsotaan kerkiääkö tänään ihmetellä tuota boxia


Edit: Tänään sainkuin sainkin arpaa heittämällä auton käyntiin, oli suuttimien sulake kyrvähtäny...muuta en sitten kerennytkään muilta hommilta tekemään...
Post Reply