Joutokäynti aaltoilee ja sammuu D päällä

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

Post Reply
chevelle
Megasquirttaaja
Posts: 24
Joined: Tue Aug 23, 2005 21:24
Location: uki

Joutokäynti aaltoilee ja sammuu D päällä

Post by chevelle »

Letukan 350 ms:n ruiskulla vaivaa joutokäynnillään, joka ei suostu rauhoittumaan ja sammuu ajoittain esim valoissa vaihde päällä (autom).
Joutokäynti on lämpimänä 700-800rpm, VE täplä kiertää pientä ympyrää 4:n pisteen sisällä.
D päällä tippuu 500 päälle ja käy nätisti muuten, mutta n.6/12sekunnin tasaisin välein ontuu, ajoittain liikaa jolloin kone sammuu.
Ontuessaan cranking valo välähtää ja rpm käy 400:ssa, pulse whith ei juurikaan muutu, kuulostaa kuin muutama ruikutus vain jäisi välistä.
Joutokäynnin nosto auttaisi, mutta vapaalla niitä on jo ihan tarpeeksi.
Löytyisikö ratkaisu säädöistä, vain onkohan jossain syvemmällä, tuntuu, etten vain näe metsää puilta?
JaniM
Megajumala
Posts: 1390
Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
Contact:

Post by JaniM »

Taulukkoja säätämällä noilla kierrosalueilla, eli ku kiekat meinaa tippua, niin ennakkoa pikkasen suuremmalle.
chevelle
Megasquirttaaja
Posts: 24
Joined: Tue Aug 23, 2005 21:24
Location: uki

Post by chevelle »

Ennakko varmaan auttaisi, jos olisi säädettävissä, spark on tarkoitus laittaa tuonnempana.
turbosbc
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 427
Joined: Thu May 19, 2005 21:15

Post by turbosbc »

Paljonko sulla on perusennakkoa? tuleeko alipainesäätimelle jatkuva alipaine? (myös tyhjäkäynnillä) Vakio vai virinokka?

Minkäkokoiset suuttimet?
Paljonko pulssin pituus tyhjäkäynnillä?
Onko lambdakorjaus päällä tyhjäkäynnillä? Kapea- vai laajakaista?
millä kiihdytysrikastusten triggaus tapahtuu?

paljonko sulla on max starttauskierrokset megatunessa? Tätä voisit kokeilla pienentää vaikka arvoon 250rpm.

Näkyykö rpm tiedossa piikkejä/katkoja?

Tässä pari kyssäriä niin mietitään lisää....
chevelle
Megasquirttaaja
Posts: 24
Joined: Tue Aug 23, 2005 21:24
Location: uki

Post by chevelle »

Ennakko oli jotain 10 paikkeilla viime vuonna, en löydä nyt lamppua, tarkistetaan.. Ei alip säätimellä joutokäynnillä.
Suuttimet 8xturbo saabin olikohan 25lbs päälle.
Pulssi...3-4ms? Viisari on kuitenkin vakaa.
Korjaus alkaa 1000rpm:sta, kapeakaista.
Triggaus? polkimen nopeudesta..?
Mistä löytyy starttauskierrokset? Ei löydä
Kierrokset tipahtelee 500:sta 400:n nopeasti ja nousee hitaasti.
Joutotokäntisäädin, onnistuuko/auttaisiko se?
Tutkin configuratorilla settings.iniä joka näytti MS1:n olevan käytössä, kaipaanko jotain muuta esim MS2?
turbosbc
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 427
Joined: Thu May 19, 2005 21:15

Post by turbosbc »

Megatunen cranking valikosta löytyy noi max starttaus kierros asetukset
chevelle
Megasquirttaaja
Posts: 24
Joined: Tue Aug 23, 2005 21:24
Location: uki

Post by chevelle »

Pari tuntia englannin tavailua, ja ehkä hieman lähempänä vastausta, siis ms2 olis huippu mut ihan eri rauta kun mulla nyt on.
Extra päivitys olisi helppo, vähintään ennakon muuttamisen luulisi poistavan ongelmani, aioin tosin pärjätä pelkällä ruiskuohjauksella, olisiko extrasta muuten apua? Löytyykö cranking valikko extrasta?
Post Reply