sytkäkartan säätäminen

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

Post Reply
jakonen
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 121
Joined: Tue Oct 02, 2007 14:32

sytkäkartan säätäminen

Post by jakonen »

olisko kellään jonkinlaista ohjetta miten kannattas aloittaa sytytyksen säätäminen? moottori nissan L18 eli alunperin oli kärjellisellä jakajalla varustettu. nyt VAG hukkakipinäpuola megan ohjaamana. tuo VE taulukon säätäminen on selvillä mutta sytkäpuoli on vähän vaikea. generaattorilla kun luo kartan niin se on todella huono. arviolta saa sinne päin tietysti mutta onko se vaan kokeiltava että millä ennakolla vetää parhaiten? osakaasulla ennakkoa pitänee olla suht koht reilusti kun laihalla seoksella ajetaan ehkä joku 35-40 astetta??? täyskaasu nakutusrajalle ja siitä 2-4 astetta pudottaa niin on turvallinen ajella. miten helposti nakutus on yleensä kuultavissa(tietysti tapauskohtainen). olenko aivan metsässä?? :shock:
vtr_tommi
Megasquirt aloittelija
Posts: 11
Joined: Fri Oct 19, 2007 7:06
Location: kaakonkulma

Post by vtr_tommi »

Tuon exel taulukon avulla voit rakentaa suht järkevän kartan mistä alottaa

http://www.powerpage.dk/tuning_ignition ... p_v106.xls
jakonen
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 121
Joined: Tue Oct 02, 2007 14:32

Post by jakonen »

hyvä taulukko ois mutta aukeaa mulla vain luku-muodossa? eli ei ole vaikutusta nuilla arvoilla mitä laitan tuohon koko ajan on vaan samat jonkun ahdetun moottorin kartta?!

edit:mulla näky olevan vaan joku excel wiever... pitää ettiä jostain toi excel niin varmaan se sillä toimii sitten :)
Last edited by jakonen on Wed Jul 02, 2008 11:07, edited 1 time in total.
vtr_tommi
Megasquirt aloittelija
Posts: 11
Joined: Fri Oct 19, 2007 7:06
Location: kaakonkulma

Post by vtr_tommi »

hiiren oikee ja "Tallenna kohde nimellä" :wink:
jakonen
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 121
Joined: Tue Oct 02, 2007 14:32

Post by jakonen »

ongelma korjattu :D excelihän se puuttu :oops:
Post Reply