Hei
Olen nyt talvesta asti yrittänyt saada autoa toimimaan niin ei onnistu. Ongelmia ovat: kylmänä saan käymään ja käy hyvin, kunnes lämpenee normaaliin lämpötilaan ja tiputtaa vähän kierroksia niin sammuu eikä millään käy.
Kokoonpano on seuraava: m20b20 k-jetronic muutettu ms:ksi, sytkä vakio jakajalla. Imusarja on vaihdettu l-jetronikkilaisesta ja huomasin silloin kun sitä asennin, että imusarjan kanavat on vingulla suurennettu alareunoistaan ja itse sylinterikannen kanavia ei ole. Tämä on nyt jäänyt enää vaivaamaan mieltä josko siinä olisi vika jolloin bensaseos pyörteilisi jotenkin ja ei sen takia tahdo käydä.
Suuttimina on huolletut coswortin keltaiset 254cc/2.5 bar. Ai niin ja lisäilmaventtiiliä ei ole ja auto on toiminut moitteetta k-jetronikilla.
Sen huomasin että kun vaihtaa Alpha-N niin saa käyntiin kuumanakin mutta seokset menee taas niin rikkaalle että ei käy yli 3000 RPM.
Kuinkas sitten kun mulla on lc-1 ja yritän laittaa lambdakorjauksen päälle ja menen realtime displayhin -> VE-table ja kun siellä on EGO correction viisari, niin se ei muutu miksikään vaan pysyy 100 % vaikka mulla on afr targetit 14.7 ja exhaust gas settingissä on seuraavat arvot: EGO switch point 2.352 V, 50 ignition events, controller step size 2 %, controller authority 15 %, active above coolant 70C, yli 1400 RPM ja EGO correction Step counter : msec. Pitääkö tuo muuttaa IGN pulses kohtaan ??
Kiitos jo etukäteen vastauksista!
Bmw ei toimi (kylmänä käy) kuumana ei millään
Moderator: Masi_K
No niin vika löytyi. Vika oli säätäjässä+laitoin kondensaattorin niin ei kierrokset enää heilu. Nyt toimii tyhjäkäynti ainakin kuumana ja oon jo megalogviewerillä tehnyt pariin kertaanVE-analyysin ja alkaa homma pelittämään. Kun ne kierrokset heitteli niin ei oikein tiennyt että mitä tekis ja lopulta päähän tuli sen verran järkeä että älysin rikastaa ihan sikana seosta. Kiitokset kaikille vastaajille mitä olen talven mittaan täältä kysellyt.