kyllä hi-res extra koodilla saat varmaan korjattua sen tyhjäkäynti ongelman, koska ei sulla kuitenkaan mitenkään valtavan suuret suuttimet ole, ellei sitten ole jostain muusta asiasta kiinni ne tyhjäkäynnin seokset
omassa 3 litraisessa V6 koneessa on 760 cc/min suuttimet ja seokset ihan hyvät (ei kylläkään tarvetta päästä mihinkään katsastuksen vaatimiin päästöihin...) käynti parani selvästi tyhjäkäynnillä siirtyessäni hi-res extra koodiin
Onko HI-RES koodissa joku erillinen tyhjäkäynnin taulukko, vai onko se vaan VE table jotenkin tarkemmin tehty ja onko se taulukko ms. vai %
Meinaa on HIRVEÄ homma kokeilu mielessä ajaa ton HI-RES EXTRA purkkiin ja tutkailla sitä ja ajaa uudestaan pelkän extran takaisin siinä aina voi käydä huonosti
kamski wrote:Onko HI-RES koodissa joku erillinen tyhjäkäynnin taulukko, vai onko se vaan VE table jotenkin tarkemmin tehty ja onko se taulukko ms. vai %
Meinaa on HIRVEÄ homma kokeilu mielessä ajaa ton HI-RES EXTRA purkkiin ja tutkailla sitä ja ajaa uudestaan pelkän extran takaisin siinä aina voi käydä huonosti
Niin ja onko tuo Hi-Res valmiina esim MS2-Extra/Release/Beta?
Ja mites tuon Hi-Ressin huomaa käytännössä? Tarkempi pulssin aika vai?
(edit 20080411 - HR_10g has a fix for a problem that some owners saw as a 'rev limit' at 2500 rpm. It was tied to Air density correction somehow and would only show up with a 2 crank trigger, 1 cam trigger setup (like the 4G63 CAS sensor: 4 +1 on cam). I never saw it with my 36-1 + cam sensor. It has been fixed in HR_10g)
(edit 20080410 - HR_10f has the fix for the 5500 rpm miss with a 12-1 wheel from 029y5.)
(edit 20080202 hr_10e has fixed overboost for the nonstandard map sensors. If you want to run overboost *and* have the 3 or 4 bar sensor, you need this version of the code.)
Mikä highres koodi olis nyt sitten sopivin polttoaineen säädön kannalta näitä on näköjän tarjolla aika reilusti. Olisko hr 10g zip sopiva?? nyt kun se mukavasti tossa esillä, vai olisko parempi joku hr 09 ??
kamski wrote:Mikä highres koodi olis nyt sitten sopivin polttoaineen säädön kannalta näitä on näköjän tarjolla aika reilusti. Olisko hr 10g zip sopiva?? nyt kun se mukavasti tossa esillä, vai olisko parempi joku hr 09 ??
Yleensä taitaa se uusin olla se sen hetken paras. Joskus tosin saattaa käydä niin että uusin on joku ihan sekunda mis on joku mystinen bugi mihin tulee sitten korjattu versio hetken päästä. Mut uusinta kyl ite lähtisin ensimmäisenä kokeilemaan.
kamski wrote:Mikä highres koodi olis nyt sitten sopivin polttoaineen säädön kannalta näitä on näköjän tarjolla aika reilusti. Olisko hr 10g zip sopiva?? nyt kun se mukavasti tossa esillä, vai olisko parempi joku hr 09 ??
Yleensä taitaa se uusin olla se sen hetken paras. Joskus tosin saattaa käydä niin että uusin on joku ihan sekunda mis on joku mystinen bugi mihin tulee sitten korjattu versio hetken päästä. Mut uusinta kyl ite lähtisin ensimmäisenä kokeilemaan.
Nyt on käytössä 026f eli vissiin aika vanha koodi, tuntuu että pätkii välillä dwell asesuksia muutamalla ja bensakartat vaikea saada katsastus kuntoon. Katuautoon olen siis päivittämässä koodia. anakin hr 09 oli kuulemma aika hyva, täytyy nyt vielä kattoa mitä kommenttia tosta uusimmasta hr 10 koodista tulee.
Aiemmissa Hires-koodin (MS1Extra) versioissa on ollut joitain ohjlemointivirheitä (mm. Supernorm laskenta, muuttujien käyttö/nollaus) tai virheitä, jotka esiintyneet tietyllä anturoinnilla esim. 4 barin MAP-anturia käytettäessä - eli uusin tässä suhteessa toimivin koodi.
Hr 10g kodissa oli sellanen pikku viba, että dual table2 ruiskutti vaikka VE oli 0 arvossa.(DT systeemi)
En sen pitempään kokeillut koodia, josko koodin latauksessa olis tullut joku moka vaan vaihdoin vanhan toimivan takaisin.
Kokeilin minäkin HR-10 enkä saanut säädettyä tyhjäkäynnin lain määräämin päästö-vaatimuksiin. Alkuperäiset 200cc /min per sylinteri onnistuu kyllä mutta 312cc/min ei millään. Moottori on 2.0l Bensan paine joutokäynnillä 2.7 bar. ja kierroksella 3.3bar.
Toisaalta suuttimien vaihto operaatio kestäisi noin 45 min koska moottori on 3S-FE, hankala sillei.. ja joutuisi aina vaihtaman katsastuksen pienemmät -onko siinäkään järkeä.
Jos joku on saanut päästöt kohdalle niin kertokaa ihmeessä mitä temppuja on tehty, sadetanssa en kyllä ala tanssiman, joku tolkku tässä nyt pitäis olla.
Kyl, taitaa olla kaikki murheet johtuneet liian suurista ylösveto vastuksista sytkä/bensa ohjauksessa.
Itse-asiassa en menis enään vaihtaman HR-koodi normi koodiin, on siinä paljon sellaista extraa verrattuna normi koodin. Ja HR muistuttaa aikalailla MS 2 ohjelmistoa joka taas tarvittaessa -helpottaa siirtämistä vallan kokonaan MS 2 käyttöön.
Joo toi yksi levy kiukutteli ja en saanut säädettyä oikein millään koodilla. ratkaisu löytyy tuolta. viewtopic.php?t=4790
Tein taas pient muutokset levylle, katsotaan nyt miten hig-res toimii uudella kokoonpanolla.