ms2 sekä turbokone+ starttailuongelma

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

jp
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 203
Joined: Thu Nov 24, 2005 8:02

ms2 sekä turbokone+ starttailuongelma

Post by jp »

Kyseessä 4 sylkkynen 1.6l turbokone, jossa 440cc suuttimet.

Foorumi kun lueskelee, niin varmaan 80% threadeista käsittelee crankkaus ongelmia ;)

Sytkänä mulla on Edis4:sen paska VR sensorilla. Ja megaruitta on tehty orkkis eculle.

Kipinä tulee jokaseen pyttyyn, saa bensaa koska se tuoksahtaa hyvin. Kylmäkäynnistysuuttimella ja ilman kokeiltu.

VR sensori on 9,5 hammasta, jakopäähän päin katsottuna, tyhjän paikan edellä. Eli TDC kohdassa anturista 9,5 hmmasta eteenpäin. RPM tieto siis tulee. Kaikinpuolin asetukset pitäisi olla sellaiset, että moottori joutaisi käynnistymään. Anturion 36-1 tyyppinen.

Bensoja on muuteltu VE taulukosta väliltä 15-70, tuloksetta.

spark settingseistä cranking kohtaan ei saa vaihdettua kuin 'time based' tilalle tuota 'trigger return' kohtaa. Mutta mielestäni se pitäisi ollakin tuo time based? Startatessa kuulemma näyttää ennakko kymppiä vaikka megasta olisikin säädetty muuksi, onko normaalia?

Tässä asetukset megalla tämän hetken testisessiolta.. http://juhsimon.pp.fi/testimielessa.msq/

Jos osaatte jotain neuvoja laittaa mitä kandee testata, niin olisi jees. Ei meinaan lupaile ollenkaan.

p.s Voiko vaikuttaa jos sytkän asetuksista on LED 17 kohdalla squirt eiä spark A valittuna?
Vauhtivaunu
Megajumala
Posts: 1167
Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
Location: Pohjois-Karjala

Re: ms2 sekä turbokone+ starttailuongelma

Post by Vauhtivaunu »

jp wrote: Bensoja on muuteltu VE taulukosta väliltä 15-70, tuloksetta.
Mega ei käytä bensakarttaa starttauksessa, vaan suuttimien aukiolo määritellään cranking settings-valikosta.
jp wrote: Startatessa kuulemma näyttää ennakko kymppiä vaikka megasta olisikin säädetty muuksi, onko normaalia?
EDIS ei siinä tapauksessa taida saada sytkäennakon signaalia (SAW) ja käyttää siksi jäykkää ennakkoa.
jp wrote: p.s Voiko vaikuttaa jos sytkän asetuksista on LED 17 kohdalla squirt eiä spark A valittuna?
Eipä se EDIS tässä tapauksessa edes voi saada oikeanlaista SAW-signaalia-> asetukset kohdalleen.

Ootko kattonu kasteleeko tulppia?

Voisin ihan mututuntumalta heittää, että saapi liikaa bensaa startatessa. Cranking settings valikosta pienempiä suuttimen aukioloaikoja starttaukseen, niin alkaa lupailemaan.
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa

RTFM!
jp
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 203
Joined: Thu Nov 24, 2005 8:02

Post by jp »

kyllä kasteli tulppia.. ja sitä juuri että vaikka mitä asetuksia kokeillut niin tuntuu ettei muutosta ole.. :|

Ja onkos megalla selkeetä paikkaa lisärikatus-suuttimelle. Eli joku asetus josta määritellään että ylimääräinen suutin pelissä joka hoitaa sen?

Ja onko noille crankin setupeille suutinten aukiololle missään järkeviä kaavoja, millä voisi laskea suuntaa antavasti?
jp
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 203
Joined: Thu Nov 24, 2005 8:02

Post by jp »

kokeiltu muuttaa seuraavia arvoja ja uudet tulpat vaihdettu:

cranking / prime table:

"prime pump when" - always sekä oletusta
"fire priming pulse" - power up sekä kaksi muuta vaihtoehtoa
"standard pw source" - standardiarvoa muuteltu -> eri lämpötilat voi katsoa sitten kuntoon jälkeenpäin, kun pelaa.. ? -> tässä koitettu 1-15 välillä arvoja ja yrietty katsella missä vaiheessa tulpat kostuu.

more cranking stuff kohdassa rpm 300-500 välillä sekä rikastukset pois.

Huomasin muutettua tuon spark A asetuksen, että starttia pyörittäessä megan ennakko tipahtaa (-0) arvoon. Mielestäni tätä ei ole ennen tapahtunut.. Ja kun tuon arvon vaihtaa takaisin edelliseen, niin tekee samaa eli tipauttaa nollaan.

Kerran yskäisi putkessa, kun säädin priming pw tablea 4C ja 16C kohdalla. Arvot taisi olla siinä 4ms.. Olisko vanha bensa vaan paukahtanut?

Lopussa rupesi fuel pump ledikin kettuilemaan.. startatessa ei läheskään joka kerta edes vilkahtanut fuel pump ON kohdalla. Ja tästä tuli mieleen, että vaatiik muka mega joka muutoksen jälkeen virtojen katkaisiun ja takaisin päälle?

p.s. Sen verran ruvennut ahdistaa tuo, että vaihdan kyllä oikean ruisku kohta tilalle. Ja ASENNUTAN sähköt ammattiliikkeessä :D
Jankos
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 310
Joined: Sat Mar 12, 2005 17:17
Location: Jokioinen

Post by Jankos »

jp wrote:p.s. Sen verran ruvennut ahdistaa tuo, että vaihdan kyllä oikean ruisku kohta tilalle. Ja ASENNUTAN sähköt ammattiliikkeessä :D
Tätä foorumia kun on enemmän lukenut niin aika moni kaveri kuvittelee osaavansa paljon enemmän asioita kuin osaakaan :D

Tähän vaan sellanen kysymys että miksi et anna tuota megan loppuun fiksailua sellaselle kuka nuo osaa katsoa kohdilleen ja tarkistella jos siellä kuitenkin on jotain kytkentävikaa jne.? Tulee kuitenkin paljon halvemmaksi kuin ostaa joku muu ja asennuttaa se jossain. Ja sitten olet kuitenkin pihalla kuin lumiukko niistä ruiskun säätelyistä.

Jos kerran kipinä tulee ja oikeaan aikaan ja bensaakin menee koneeseen niin eihän tuossa pitäisi mitään järin suuria juttuja enää olla.
Leikitään kotia ja laitetaan kaasarit kiinni ;)
jp
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 203
Joined: Thu Nov 24, 2005 8:02

Post by jp »

ei ole tuttavapiirissä mega-osaajaa, joten muiden avut ei tässä vaiheessa oikeen anna tuulta purjeisiin.

Ja tuo on saatava ajokuntoseksi ennen penkkisäätöä, koska joudun ajamaan tuon sisään ensin kunnon vetoja..
AJ
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 182
Joined: Mon Apr 03, 2006 14:21
Location: Seinäjoki

Post by AJ »

Ota rohkeasti yhteyttä vaan niihin jotka megan kanssa ovat säädelleet. Varmasti tätäkin foorumia lukee joku asuinpaikkaasi lähellä oleva joka voisi hoitaa homman kuntoon.
jp
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 203
Joined: Thu Nov 24, 2005 8:02

Post by jp »

sitä on vaikea vain tietää, kuka oikeasti tietää ja kuka luulee tietävänsä. Siinä vaiheessa kun on raudassakin rahaa jo kiinni hieman, niin ei ketään tyräseppoa tahtoisi pyörimään läppärin ympärille (enempää kuin itse:D).

Hyvä puoli tuossahan olisi se, että saisi enemmän irti, kun on avustavana kätenä joku kokenut jannu. Noi pikkuasetukset tässä kusee aika varmaan tällä hetkellä.
JaniM
Megajumala
Posts: 1390
Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
Contact:

Post by JaniM »

No eiköhän kaikki ketkä saanut auton kulkemaan, niin sen verran osaa asentaa ja säätää. Ja lopuksihan se penkkiin kantsii viedä, niin saa siellä lopulliseen säätöön.
Laajakaistalambda aika ehdoton peli säätämisessä mun mielestä.
Saa jo aika nopeesti ajettavaan kuntoon "automaattisesti".
Ja manuaalissa on kyllä kerrottu aika hyvin miten säädetään.
Höylä
Megajumala
Posts: 1249
Joined: Thu Oct 27, 2005 22:12
Location: Seinäjoki
Contact:

Post by Höylä »

muutama tarkentava kysymys...

jos kipinät tulee joka pytylle, niin tuleeko ne myös 100 % varmasti oikeaan aikaan :roll:

käyntiin saamiseksi ei polttoainepuolen säätöjen tarvitse olla, kuin edes hieman sinne päin, ja ainahan voi antaa polttoainetta ihan käsipelilläkin, niin minäkin tein kun ensimmäisiä starttauksia tein (hyvä puoli tuossa on se, että ruisku ei kastele aina tulppia, jos on sytkäpuolella jotain ongelmaa :wink: )

akku on varmasti täynnä?

mega tuntuu olevan aika nuuka sähkönsaannistaan ja multa ainakin loppui ongelmat alkuvaiheessa, kun pyöritin starttia eri akulla, kuin mistä mega ja muut systeemit otti virtansa.

kun sitten sain asetukset kuntoon, niin toimii kyllä yhdelläkin akulla, mutta aloitusvaiheessa tuntuu järkevältä käyttää kahta eri akkua...
jp
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 203
Joined: Thu Nov 24, 2005 8:02

Post by jp »

joo virransaanti taattu.. Päälle 11,5 pidetty startatessa.. eli tuon alle ei laske pyörittäessä.

En ymmärrä miksei kipinä tulisi joka pytylle oikeaan aikaan. Kone säädetty siten että tdc kohdassa triggeripyörän tyhmä hammas 90 astetta anturia edellä. Ja sitten megasta ennakot joita se tahtoo.
Anssi
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 129
Joined: Sat Mar 05, 2005 15:01
Location: Helsinki
Contact:

Post by Anssi »

Tuleeko kipinät varmasti tulppiin saakka? Entä mistä tuo 10 asteen ennakko startatessa on katsottu? Lampulla?

Käykö bensapumppu myös startatessa? ... No kait se käy, jos tulpat kastuu?

Jos bensaa tulee, niin onko paineet linjassa varmasti edes suurinpiirtein kohdallaan, ettei sitä tule aivan liikaa?

Antaako Megatune mitään virheilmoituksia käynnistettäessä?
AC Cobra replika chevyn V8:lla, Holley Stealth Ram ja MegaSquirt'n EDIS.
jp
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 203
Joined: Thu Nov 24, 2005 8:02

Post by jp »

ei anna viheilmoa. Paineet siellä 2.7barin hujakoilla, eli ihan passelit että käyntii pitäs lähteä. Mulla on toisaseks bensapumpulle suoraan ohisyötöllä +12V. Helpompi nyt säätövaiheessa siten. Voi olla rele paskan tms. kun ei lähde liittimestä futaan vaikka mega vilkauttaa fuel pump ON aina kun pyörittää konetta.

Tuo ennakko on megan mukaan katsottu. Mulla on vaan kone säädetty ykk kohtaan ja laitettu triggeri siihen oikeaan asentoon.

Mites tuon voisi tarkistaa lampun kera, kun esim auton oma ennakkoasteikko jakopään muoveissa ei ole käytössä.. :D

Ja joka pytylle tulee kipinä tulpille asti. Myös tulpat pytyissä tuntus antavan kipinää kun lampulla siitä kattoo ja ampuu esim kättä kohden.
Kessi
Megasquirttaaja
Posts: 25
Joined: Mon Nov 06, 2006 19:27
Location: Turku
Contact:

Post by Kessi »

jp wrote:Mites tuon voisi tarkistaa lampun kera, kun esim auton oma ennakkoasteikko jakopään muoveissa ei ole käytössä.. :D
Sohottele lampulla esim. trikkerilevyyn ja laske hampaita, 1hammas=10astetta :wink: , antaa ainakin suuntaa... Itellä oli aikanaan perinteiset 180 astetta sytty pielessä :lol: ..
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
Turbo projektia
Anssi
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 129
Joined: Sat Mar 05, 2005 15:01
Location: Helsinki
Contact:

Re: ms2 sekä turbokone+ starttailuongelma

Post by Anssi »

Kyllä se sytkän oikea-aikaisuus olisi varmasti seuraavaksi tarkastettava.

Jos ajoitus on kunnossa, bensaa on palotilassa ja EDIS antaa aina tulta sen 10 astett EYKK, niin kyllä se silloin jo pelaa, tai ainkin lupaa.
Tämä ensimmäisessä viestissä on hieman ristiriitaa:
jp wrote:VR sensori on 9,5 hammasta, jakopäähän päin katsottuna, tyhjän paikan edellä.
Ja sitten..
jp wrote:Eli TDC kohdassa anturista 9,5 hmmasta eteenpäin.
Eli onhan anturin ja hampaankolon järjestys varmasti oikein koneen pyörimissuuntaan nähden?

Tulpanjohtojen järjestyskin on varmasti tsekattu muutamaan kertaan? Jos ne olisivat väärin, niin potkisi se silloin ainakin takaisin...
AC Cobra replika chevyn V8:lla, Holley Stealth Ram ja MegaSquirt'n EDIS.
jp
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 203
Joined: Thu Nov 24, 2005 8:02

Post by jp »

on juuri oikein päin, mutta riippuu toki kattooko jakoään puolelta vai laatikon puolelta.

Jakopään puolelta katsoessa tyhjä hammas on kellonsuuntaisesti anturin jälkeen kehällä. Eli esimerkkinä: anturi on n. klo 4 kohdalla ja tyhjä hammas n. klo 7 kohdalla.

tulpan johdot on oikein. Kokeiltu pyörittämällä tsegata missä tuikkii ja missä ei ;D

Tuo triggeri on sen puol hammasta pielessä, mutta kunhan tuon pelaamaan saa, niin tarkoitus asettaa tasan oikealle kohdalle. Käynnistämiseen tuo 3-5astetta nyt tuskin vaikuttaa.
Anssi
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 129
Joined: Sat Mar 05, 2005 15:01
Location: Helsinki
Contact:

Post by Anssi »

jp wrote:on juuri oikein päin, mutta riippuu toki kattooko jakoään puolelta vai laatikon puolelta.
No ei se nyt ihan noinkaan ole. Koneen pyörimissuuntaanhan se verrataan, eikä katsomissuuntaan ;)

Varmastikin se on oikein, mutta heitinpä nyt ajatuksen kuitenkin. Ei kai muuta vaihtoehtoa kuin lampulla tarkastaa vielä ennakko ja sen jälkeen mietitään muita vaihtoehtoja.

Miten se YKK:n kulma muuten on tsekattu? Onko käytössä ollut stopparitulppa, vai miten? Sanoit, että asteikko ei ole käytössä..
AC Cobra replika chevyn V8:lla, Holley Stealth Ram ja MegaSquirt'n EDIS.
Höylä
Megajumala
Posts: 1249
Joined: Thu Oct 27, 2005 22:12
Location: Seinäjoki
Contact:

Post by Höylä »

jotenkin nyt alkaa tuntumaan, että kipinät ei tule silloin kuin pitäisi... (mulla oli vähän samaa vikaa aluksi :P sitten kun sai edes kahdella käymään, niin oli helppo löytää niiden loppujen neljänkin pytyn oikeat sytkäasetukset :oops: )
jp
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 203
Joined: Thu Nov 24, 2005 8:02

Post by jp »

tuossa mun tojon padassa on jaon asetus nokkapyörien sekä öpumpun rullan mukaan. Eli ennakkoihin liittyvät asiat hihnapyörältä ja jakopään muoveista ei ole vaihtoehto :)

Mutta pitää tsiigaa jos saan katottua tuon ennakon. En vaan saa käsitä mistä vertaan ja mihin niitä hampaita? Jos ammun sitä triggeripyörää.
Merkkaanko lohkoon merkin tms.? ei ole mitään ennakkoarvoa mihin lähteä vertaamaan siis..
Höylä
Megajumala
Posts: 1249
Joined: Thu Oct 27, 2005 22:12
Location: Seinäjoki
Contact:

Post by Höylä »

jos saat vaikka ruuvimeisselin avulla tulpanreijästä kokeilemalla selville ykk, niin siihen vain lohkoon merkki vaikka puuttuvan hampaan kohdalle tai mikä hammas nyt sattuu olemaan hyvällä kohtaa ja maalaa sen sitten vaikka valkoiseksi.

pakkohan se nyt on ykk ensin saada selville, että sytyn voi saada ajoituksiin :roll:
Anssi
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 129
Joined: Sat Mar 05, 2005 15:01
Location: Helsinki
Contact:

Post by Anssi »

jp wrote:tuossa mun tojon padassa on jaon asetus nokkapyörien sekä öpumpun rullan mukaan. Eli ennakkoihin liittyvät asiat hihnapyörältä ja jakopään muoveista ei ole vaihtoehto :)

Mutta pitää tsiigaa jos saan katottua tuon ennakon. En vaan saa käsitä mistä vertaan ja mihin niitä hampaita? Jos ammun sitä triggeripyörää.
Merkkaanko lohkoon merkin tms.? ei ole mitään ennakkoarvoa mihin lähteä vertaamaan siis..
Siis onhan YKK jo tarkasti määritelty suhteessa lohkoon, kun kerran anturi ja triggeripyörä kerran ovat viestiesi mukaan varmasti kohdallaan. Vai ovatko...?

Jos se YKK ei nyt kuitenkaan ole ihan tarkka, niin voisiko varmistaa sen ja merkata sen sitten lohkoon tms? Eli tee vaikka vanhasta tulpasta stoppari jolla haet käsin "ees-taas" pyörittämällä YKK:n. Sitten hammasrattaaseen vertailuasteikko jollain tapaa merkkaamalla...? En osaa sanoa, kun en tunne konetta...

Onko muuten se nokan/nokkien ajoitus myös varmasti kohdallaan?

Pyöriikö kone myötäpäivään jakopäästä katsottuna?
AC Cobra replika chevyn V8:lla, Holley Stealth Ram ja MegaSquirt'n EDIS.
jp
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 203
Joined: Thu Nov 24, 2005 8:02

Post by jp »

tseggailin tänään paria juttua kun huvikseni tallilla kävin.

Triggeripyörä kun osottaa anturin kanssa siten, että koneen pitäisi olla yläkuolossa, niin KYLLÄ, se ykköspytyn mäntä on oikeassa paikassa :)

Vielä pitäisi loppuviikosta päästä naputteleen lampulla (yksin melko hankalaa, ellei mahdotonta ;]) ja katsoa että antaako aikuisten oikeesti kipinää oikeaan aikaan.

Tuli kokeiltua moninaisia cranking asetuksiakin.. 0.8ms->1.6ms välillä putputti putkeen asti kyllä, mutta muutosten hakeminen tuohon ympäristöön ei juurikaan muutosta tuonut..

Ei tuossa taida mikään einstein pitää olla, että numeroita lyö ja katsoo ettei tulpat kastu.. Hemmetti sentäs :D
Höylä
Megajumala
Posts: 1249
Joined: Thu Oct 27, 2005 22:12
Location: Seinäjoki
Contact:

Post by Höylä »

jos se putkeen ampuu, niin ei siellä sytty silloin kohdallaan ole :wink:

olisko niin, että olet päätellyt anturin paikan väärin, eli kun se pitäis olla tietyn määrän ennen ykk, niin se onkin nyt senverran jälkeen ykk :roll:

eli 10 astetta eykk onkin jotain 80 jykk tai vastaavaa, pakovena kuitenkin tuntuu olevan auki tai aukeamaisillaan... tosin nämä pitäisi aina itse päästä näkemään paikan päälle, toisten kirjoituksia tulkitsemalla tulee aina välillä vika päätelmiä...(sama myös toisinpäin, eli neuvot tulkitaan myös välillä väärin...)

sen kun katsot kuntoon, niin pääset ajelemaankin...

edit: se että se ampuu edes putkeen on kuitenkin merkki siitä, että siellä on syttymis kelpoista seosta ja kipinäkin tulee :D monelta puuttuu jompi kumpi aloitusvaiheessa :D
jp
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 203
Joined: Thu Nov 24, 2005 8:02

Post by jp »

http://www.autosportlabs.net/images/1/1c/Edis_wheel.gif
Ja mulla se on sen 1/2 hammsta _yli_.. eli 9,5hammsta on tuo ero. Kai ediksen sen luulis tajuavan?

Tuolla tavoin se on laitettu. Eikai tuota hemmetti voi tulkita monella tapaa?

Hmm jakopäästä katsottuna, mihis suuntaan se kone pyörii? myötäpäiväisesti, eikö? Jos näin, niin tuo on kyllä ihan oikein pultattu kiinni.
Jankos
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 310
Joined: Sat Mar 12, 2005 17:17
Location: Jokioinen

Post by Jankos »

Onko varmasti puolan johdot oikein? Ettei kipinät mene 2-3 kun pitäisi mennä 1-4? Eli koitas vaihtaa 1-2 ja 3-4 tulpanjohdot ristiin.

Ja edis ei käytännössä tajua mitään. Tuo puolen hampaan heitto vaan tarkottaa että siellä on viitisen astetta ennakkoa enemmän mitä megakin tulee näyttämään. Ja edis antaa 10 asteen ennakolla kipinän kun triggeri ajoitettu oikein vaikka ei olisi mihinkään muuhun kytketty.
jp
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 203
Joined: Thu Nov 24, 2005 8:02

Post by jp »

Olen edisin (moduulin) liittimestä mitannut nuo liitokset ja coil A ja coil B menee oikeisiin liitoksiin puolan liittimessä (plugit 1,2,3).

Toki myös kokeillut päittäin vaihtaa noita A ja B puolan paikkaa, mutta ei kyllä vaikutusta :P

p.s Miten tuo ennakko pitäs käyttäytyä megassa kun starttaa? Pitäisikö pysyä siinä ennakossa mikä megalla on määritetty myös starttai pyörittäessä? Mulla meinaan tippuu se nollaan kun yritän pyörittää..
Vauhtivaunu
Megajumala
Posts: 1167
Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
Location: Pohjois-Karjala

Post by Vauhtivaunu »

Ei kannata nyt keskittyä siihen mitä megassa näkyy ennakkoa. Ota vaikka SAW piuha irti. Sen auton pitää lähteä käyntiin, vaikka se edis antaa sitä 10 asteen jäykkää ennakkoa. Jos bensaa tulee ja kipinää tulee, sen pitää käynnistyä. Jos bensaa tulee aivan tolkuttomasti, niin silloin pitää katsoa missä on vika.

Eräässä rallisprint-BMW:ssä oli samanlaisia ongelmia. Syynä oli palanut ruiskufettien ohjauslutikka-> suuttimet jatkuvasti auki kun virrat päällä.

Auto yritti käyntiin ja lupaili mutta ei vaan lähtenyt. Ja kipinää tuli.

Katso nyt ensin, että se polttoainepuoli on varmasti ok asetusten ja kytkennän osalta.
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa

RTFM!
jp
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 203
Joined: Thu Nov 24, 2005 8:02

Post by jp »

hmm, mites olis järkevin testaa nuo suuttimet että ei tosiaan ole koko ajan auki kun virrat ovat päällä?

Tukki irti ja käyttää pumpulla virtaa, jos tulee kamaa ni ei hyvä?
Jos pyörittäessä vaan, niin hyvä? :D

Kokeilen joo tota saw piuhan irti repimistä.. sillähän se selviää, jotta johtuuko sytkän asetuksista..
jp
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 203
Joined: Thu Nov 24, 2005 8:02

Post by jp »

Kipinä tulee oikeaan aikaan. Ilman megaa kytkettynä ennakko on 10 astetta.

Huomattu kuitenkin megan sekoilevan crankatessa, eli tuo ennakko tipahtaa nollaan ja se mittari muuttuu punaiseksi.. Tällä samalla hetkellä, kun mitataan ennakko niin se on 10 astetta. Eli hävittääkö SAW tiedon johonkin vähän väliä?

Tulppia seurasin, kun starttaillessa yritin muutella cranking valikon asetuksia. 0.8->6ms välillä.. 5-6ms välillä saatto huomata pientä tulppien kastumistakin jo, mutta eipä noilla aiemmilla aukioloilla.

Eli tuosta vois päätellä, että ei suuttimet ole koko ajan auki.. Mitäs hemmettiä tässä enään voi olla.. EIhän nuotiokaan jää syttymättä jos paperin päälle tulitikun heitän :D

..Ilman saw piuhaa en ole vielä kokeillut käynnistää. Ei raaskinut tuota piuhaa katkomaan ruveta, kun aina liittokset joutuu tehdä ja eihän se hyväksikään ole...
JaniM
Megajumala
Posts: 1390
Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
Contact:

Post by JaniM »

No mistäs tiedät että ennakko on sen 10 astetta, jos saw kuitenkin kiinni ollut? Nyppä nyt se veke vaan ja kato se hihnapyörältä. Turha sitä on muuten paljon arpoa.
Post Reply