BMW 325i e36 -94 M50B25 vanos megasquirttaus, mistä aloittaa

Yleinen jutustelu

Moderator: Masi_K

Post Reply
scyber
Megasquirt aloittelija
Posts: 10
Joined: Mon Jun 02, 2008 10:08
Location: Tre

BMW 325i e36 -94 M50B25 vanos megasquirttaus, mistä aloittaa

Post by scyber »

Moikka!

En nyt ole varma tuliko oikealle osastolle, mutta yritetääns.
Tarkoitus olis kolvailla iltaisin tän syksyn harrastuspohjalta ja ens talvena tuppais kiinni.

Elikkä autona otsikon vehje ja olisi pienoisia kysymyksiä:

Onko vanos ohjaus oikeasti saatu toimimaan jo?
(jotain linkkejä löysin missä oli piirikaaviota jne.)

Mitä osia tarvitsen ja ominaisuuksia koko moottorinohjauksen toteuttamiseen? Käykö partcon PCB v2.2 vai olisiko v3 parempi? Ja ilmeisesti MSII. Sekä stimu testaamiseksi.

Tarkoitus olisi vaihtaa lambda laajakaistaksi ja sytkää käyttää jo olevilla puolilla (ilmeisesti ajetaan noilla VB921sillä?). Sekä rakentaa mahdollisimman paljon alkuperäis dme:n liitintä hyväksi käyttäen. Sähköinen flektin ohjaus jne..

Kertokaas miten pääsen alkuun ja etten tilaa väärää levyä niin pääsette musta pieneksi hetkeksi eroon :o

Ja sitten tärkein, onko mahdollista jos villeissä unissa ahtaisi tuon masiinan päästä vtt:n testistä läpi sillä ja ruutalla? Ja joutuuko pelkän ruiskun muutoksesta vähäpäästöisen viemään vtt:lle?

Ja toki muutkin huomioitavat ajatukset on tervetulleita!!

Kiitos etukäteen.
-Jarno

ps. megamanuaali menossa lukuun.
plagu
Perustajajäsen
Posts: 98
Joined: Fri Dec 16, 2005 22:50
Location: Vihti
Contact:

Re: BMW 325i e36 -94 M50B25 vanos megasquirttaus, mistä aloi

Post by plagu »

scyber wrote:
Ja sitten tärkein, onko mahdollista jos villeissä unissa ahtaisi tuon masiinan päästä vtt:n testistä läpi sillä ja ruutalla? Ja joutuuko pelkän ruiskun muutoksesta vähäpäästöisen viemään vtt:lle?
Ei kyllä tule megaruutalla menemään vtt testeissä läpi, mm aktiivihiilisäiliötä et saa megaan mitenkään. Jos ahtaa haluat laita täydellisessä kunnossa olevaan vakiopataan ahdin ja 0.2bar ahtoja jotta orkkis ruutta pysyy mukana, niin on teoreettiset mahdollisuudet läpästä.

Teoriassa aina kun vähäpäästöstä autoa muutetaan aina on vtt:llä käynti edessä, ja jos auto on tuoreempi kui 98 ei edes vtt testit auta.
Patonki päivässä pitää riisitaudin loitolla.
C4 Cactus - 20 / 508sw - 11 /106 gti -98 / Citroen B11 -51 / Cagiva V-raptor 1000 -03
scyber
Megasquirt aloittelija
Posts: 10
Joined: Mon Jun 02, 2008 10:08
Location: Tre

Re: BMW 325i e36 -94 M50B25 vanos megasquirttaus, mistä aloi

Post by scyber »

Onko tatech sitten jotenkin parempi, saako siihen aktiivihiilisäiliön??

Esim. yksi remmitetty m3 on jo rekisterissä tatechilla vtt:n kautta käytettynä.

-Jarno
plagu
Perustajajäsen
Posts: 98
Joined: Fri Dec 16, 2005 22:50
Location: Vihti
Contact:

Re: BMW 325i e36 -94 M50B25 vanos megasquirttaus, mistä aloi

Post by plagu »

scyber wrote:Onko tatech sitten jotenkin parempi, saako siihen aktiivihiilisäiliön??

Esim. yksi remmitetty m3 on jo rekisterissä tatechilla vtt:n kautta käytettynä.

-Jarno
Epäilen vahvasti että tatech:sta löytyy maininta rekisteri otteessa, mun käsityksen mukaan oikestaan missään säädettävässä ruiskussa ei ole otettu näitä viherpiiperoitten juttuja huomioon.
Patonki päivässä pitää riisitaudin loitolla.
C4 Cactus - 20 / 508sw - 11 /106 gti -98 / Citroen B11 -51 / Cagiva V-raptor 1000 -03
scyber
Megasquirt aloittelija
Posts: 10
Joined: Mon Jun 02, 2008 10:08
Location: Tre

Re: BMW 325i e36 -94 M50B25 vanos megasquirttaus, mistä aloi

Post by scyber »

kaikkivaltias wrote:
scyber wrote:Onko tatech sitten jotenkin parempi, saako siihen aktiivihiilisäiliön??

Esim. yksi remmitetty m3 on jo rekisterissä tatechilla vtt:n kautta käytettynä.

-Jarno
Epäilen vahvasti että tatech:sta löytyy maininta rekisteri otteessa, mun käsityksen mukaan oikestaan missään säädettävässä ruiskussa ei ole otettu näitä viherpiiperoitten juttuja huomioon.
http://photos-d.ak.facebook.com/photos- ... 5_6863.jpg
scyber
Megasquirt aloittelija
Posts: 10
Joined: Mon Jun 02, 2008 10:08
Location: Tre

Post by scyber »

Riittääkö tuo partcon sarja mun käyttötarkoitukseen?
Ja mitä oheis juttuja pitää tilata samalla?
plagu
Perustajajäsen
Posts: 98
Joined: Fri Dec 16, 2005 22:50
Location: Vihti
Contact:

Re: BMW 325i e36 -94 M50B25 vanos megasquirttaus, mistä aloi

Post by plagu »

scyber wrote:
kaikkivaltias wrote:
scyber wrote:Onko tatech sitten jotenkin parempi, saako siihen aktiivihiilisäiliön??

Esim. yksi remmitetty m3 on jo rekisterissä tatechilla vtt:n kautta käytettynä.

-Jarno
Epäilen vahvasti että tatech:sta löytyy maininta rekisteri otteessa, mun käsityksen mukaan oikestaan missään säädettävässä ruiskussa ei ole otettu näitä viherpiiperoitten juttuja huomioon.
http://photos-d.ak.facebook.com/photos- ... 5_6863.jpg
:O no kaipa tuo tatech sitten hallitsee kaikki tarvittavat ohjaukset. Minkä ikäinen tuo kyseinen bmw on?
Patonki päivässä pitää riisitaudin loitolla.
C4 Cactus - 20 / 508sw - 11 /106 gti -98 / Citroen B11 -51 / Cagiva V-raptor 1000 -03
scyber
Megasquirt aloittelija
Posts: 10
Joined: Mon Jun 02, 2008 10:08
Location: Tre

Re: BMW 325i e36 -94 M50B25 vanos megasquirttaus, mistä aloi

Post by scyber »

kaikkivaltias wrote:
scyber wrote:
kaikkivaltias wrote: Epäilen vahvasti että tatech:sta löytyy maininta rekisteri otteessa, mun käsityksen mukaan oikestaan missään säädettävässä ruiskussa ei ole otettu näitä viherpiiperoitten juttuja huomioon.
http://photos-d.ak.facebook.com/photos- ... 5_6863.jpg
:O no kaipa tuo tatech sitten hallitsee kaikki tarvittavat ohjaukset. Minkä ikäinen tuo kyseinen bmw on?
En tiedä, Samikoo:n autosta BTCF:llä tuo^
e36 sarjaa.
lassekoo
Megasquirt aloittelija
Posts: 3
Joined: Wed Mar 02, 2005 20:45

Re: BMW 325i e36 -94 M50B25 vanos megasquirttaus, mistä aloi

Post by lassekoo »

kaikkivaltias wrote: Ei kyllä tule megaruutalla menemään vtt testeissä läpi, mm aktiivihiilisäiliötä et saa megaan mitenkään.
Jos nuo päästörajat alittuu ilman ylimääräisiä päästölaitteita niin tarvitseeko niitä silloin kytkeä käyttöön? Toki normien alittamista päästöihin vaikuttavat apulaitteet helpottaa.
scyber
Megasquirt aloittelija
Posts: 10
Joined: Mon Jun 02, 2008 10:08
Location: Tre

Re: BMW 325i e36 -94 M50B25 vanos megasquirttaus, mistä aloi

Post by scyber »

lassekoo wrote:
kaikkivaltias wrote: Ei kyllä tule megaruutalla menemään vtt testeissä läpi, mm aktiivihiilisäiliötä et saa megaan mitenkään.
Jos nuo päästörajat alittuu ilman ylimääräisiä päästölaitteita niin tarvitseeko niitä silloin kytkeä käyttöön? Toki normien alittamista päästöihin vaikuttavat apulaitteet helpottaa.
Ja onhan tuo hei -94, yli 14vuotta vanha auto. Jos megasquirt ei saa päästöjä paremmaksi niin mikä sitten?

Eli partcon setti ei riitä mulle.
Obi-Lan
Megasquirttaaja
Posts: 69
Joined: Fri Sep 08, 2006 20:26

Post by Obi-Lan »

Tatekis on valmiina palikat Vanosille, VTECille yms, megas moinen vois ehkä onnistua sillä relay boardilla, mut sillä saa vaan kaks asentoa. Toisaalta tarviit sen relay boardin sen sähköflektinkin ohjaamiseen.

Laajakaista lambdaa varten tarvitsen erillisen vehkeen, joka ohjaa lambdaa ja antaa megalle sopivassa muodossa tietoa. V3 piirilevyssä on mahdollisuus ajaa suoraan yhtä puolaa, useammalle puolalle tai v2.2 kanssa tarviit jonku sytkäsysteemin.

Ja eikai siinä hiilikanisterissakaan ole mitään huipputekniikkaa, vähäpäästöisessä corrossani se on kokonaan mekaaninen, tuskin bemarissakaan ole kuin yksi sähköohjattu venttiili?
Vauhtivaunu
Megajumala
Posts: 1167
Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
Location: Pohjois-Karjala

Post by Vauhtivaunu »

Laitettiin tässä iltapuhteina taas yksi e36 325-bemu megalla pyörimään.
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa

RTFM!
Post Reply