paineensäätimestä

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

Post Reply
jakonen
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 121
Joined: Tue Oct 02, 2007 14:32

paineensäätimestä

Post by jakonen »

semmosta rupesin tossa miettimään että mites ton paineensäätimen kanssa ku kaikissa opuksissa mainitaan että paineensäädin pitää poltoaineen paineen tasaisena imusarjan paineesen nähden. ostin bossilaisen säätimen mut ei siinä ole alipaineletkulle paikkaa. eli paine pysyy koko ajan samana.
onko tällä minkälaisia vaikutuksia seossuhteen säätöön/mitä pitäs ottaa huomioon?? :oops:
reve
Megasquirttaaja
Posts: 92
Joined: Thu Sep 22, 2005 9:14

Re: paineensäätimestä

Post by reve »

jakonen wrote:semmosta rupesin tossa miettimään että mites ton paineensäätimen kanssa ku kaikissa opuksissa mainitaan että paineensäädin pitää poltoaineen paineen tasaisena imusarjan paineesen nähden. ostin bossilaisen säätimen mut ei siinä ole alipaineletkulle paikkaa. eli paine pysyy koko ajan samana.
onko tällä minkälaisia vaikutuksia seossuhteen säätöön/mitä pitäs ottaa huomioon?? :oops:
Sulla on ilmeisesti joku vanhan d-jetin paineensäädin tai joku muu vastaava. Kyllä tollasen kanssa vaparin saa säädettyä, joskin ve:t tulee vähän normaalia pienemmäksi osakuormalle, kun differentiaalipaine suuttimen yli kasvaa sitä enemmän, mitä enemmän imusarjassa on alipainetta.

Ahdetussa tollasta ei voi käyttää, kun suuttimesta tulevan bensan määrä laskee sitä enemmän mitä enemmän ahtopaine nousee (jollei suuttimet sitten ole ihan järkkyisot ja peruspaine korkea - kartoista tulisi silti ihan älyttömän näköisiä).

Yleisesti ottaen kannattaa kyllä pyrkiä käyttämään sellaista paineensäädintä, missä on se liitäntä imusarjan paineelle. Sillon jonkun muun on helpompi ymmärtää niitä sinun autosi karttojakin, jos siellä on jotain sellaista ongelmaa, mistä itse ei selviä.
jakonen
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 121
Joined: Tue Oct 02, 2007 14:32

Post by jakonen »

http://www.autopartsliquidations.biz/0280160001.html

siis tollanen säädin kyseessä.

jospa tolla pääsis alkuun...
Turbiini
Megajumala
Posts: 508
Joined: Sun May 01, 2005 22:26
Location: Alavus

Post by Turbiini »

Joo eli d jetin säädinhän tuo on, sen tosin saa helposti tehtyä imusarjan paineen tunnistavaksi. Säätöruuviin porataan reikä keskelle ja johdetaan siihen imusarjan paine.
jakonen
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 121
Joined: Tue Oct 02, 2007 14:32

Post by jakonen »

ja säätoruuvi jää edelleen toimivaksi?
eaton/holset power
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 102
Joined: Fri Sep 15, 2006 1:00
Location: ruovesi
Contact:

Post by eaton/holset power »

jakonen wrote:ja säätoruuvi jää edelleen toimivaksi?
riippuu hyvinpitkälti porarista :wink:
jakonen
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 121
Joined: Tue Oct 02, 2007 14:32

Post by jakonen »

voiskohan sen liitännän laittaa säätöruuvin viereen. eli tekis uuden reiän ja juottas siihen putken pätkän johon vetäs alipaineletkun??
JaniM
Megajumala
Posts: 1390
Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
Contact:

Post by JaniM »

Ei varmaan kannata hirveesti lämmittää säädintä ettei kalvo kärtsää rikki.
Post Reply