mega kärähti

Keskustelu piirilevyistä, niiden ominaisuuksista, kokoamisesta ja testaamisesta.

Moderator: Masi_K

Post Reply
myöhänen
Megasquirt aloittelija

mega kärähti

Post by myöhänen »

Auto sammui ajosta ja bensa pumppu ei pyöri ja suuttimet ei aukee.

Viime kesänä auto toimi hienosti mutta nyt sammu, vaikuttaako noi matala ohmiset suuttimet siihen, etuvastuksia ei ole vaan virta rajotetaan suoraan megalta.

Mitäköhän mahto kärähtää Q2, Q7, U7,Q1 ????

mistään ei savua noussut, eikä mikään näytä palaneelta.
Vauhtivaunu
Megajumala

Post by Vauhtivaunu »

Saako vielä yhteyden läppärillä?
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa

RTFM!
myöhänen
Megasquirt aloittelija

Post by myöhänen »

Ei saa enään. Boxiin kolvattu uus suuttimien ohjaus lutikka ja fetit.
Nyt vika muuttui, suuttimet lykkää kokoajan bensaa. Huomenna kokeillaan uudella prossulla jos se sillä heräis.
leo82
Megasquirttaaja

Post by leo82 »

Onkos suuttimet enää ehjät? 2.2 finkpt mega ainakin meni rikki cosworth sierran keltasilla suuttimilla, niitä ei saa säädettyä tarpeeks pienelle pwm:llä...

Eipä kait prossu tuosta voi suuttua (ainakaan kahden kärähdyksen kokemuksella prossu ei kuollut), tosin koodi voisi mennä sekasin.

Q1,Q2,Q7,U7 on mun lottorivi vian syystä...

Finkun lootassa ainakin Q1, D21, D22 ja D23 paloivat ihan reilusti, eli matalaohmisten suutinten takapotku oli ilmeisen kova.

Toimiikos tuo jänniteregulaattori oikein? Jos prosu onkin saanut liikaa voltteja.
turbosbc
Kokenut Megasquirttaaja

Post by turbosbc »

Mulla meni kerran finkpt:n purkista koodi niin solmuun että suuttimet jäivät kokonaan auki. Korjaantui ajamalla koodi uudestaan. oli siinä putsaamista kun neljä 700cc suutinta ruuttaa bensaa v8 koneen plenumiin parin minuutin ajan kun ihmettelee että mikä suhisee...

4*700ml/min * 2 min =5.6litraa bensaa.

Mä en voi käyttää bensapumpun ohjausta ollenkaan tossa purkissa kun sotkee koodin jatkuvasti. :roll:
leo82
Megasquirttaaja

Post by leo82 »

Aika paha, sullahan oli melkein ns hydraulinen lukko moottorissa :roll:

Melkein tekis mieli kattoo tota sun finkpt lootaa... olen äärettömän utelias näkemään miten laitteet on rikki :P
turbosbc
Kokenut Megasquirttaaja

Post by turbosbc »

Ei pyörinyt startilla ennenkuin otti tulpat ja läppärungon pois ja puhalteli paineilmalla isommat pois ja antoi kuivua pari tuntia. Öljyn seassakin oli reilusti....

Jos toi erno toimittais ton uuden purkin niin voisi vähän tutkia tota kiinni olevaa...
Post Reply