toimiiko hallin toi 18-1 kanssa ja mistä löytyisi valmiita taulukoita,,nyt on 6-1 ja kyntiin saanti on hankalaa
kiitos etukäteen
18-1 pyörä
Moderator: Masi_K
Riippuu käytettävästä anturista. Esim Honeywell 1GT101DC anturille triggeripyörälle annetaan seuraavanlaiset vaatimukset:
GT Target Min Tooth Height 5.06 mm [0.200 in]
GT Target Min Tooth Width 2,54 mm [0.100 in]
GT Target Min. Tooth Spacing 10,16 mm [0.400 in]
GT Target Thickness 6,35 mm [0.250 in]
GT Target Diameter 101,6 mm [4 in]
GT Airgap 1,02 mm to 2,03 mm [0.040 in to 0.080 in]
Tämä lienee yleisin Megasquirtin kanssa käytetty Hall-anturi. Muita antureita esim. Opelin Hall-anturi,
viewtopic.php?t=4174
Yksi pieniä hampaita lukeva Hall-anturi löytyy 98-2001 Mazda 323 1.5 16V moottoreista. Hinta on suolainen mutta pitää katsoa jos sellaisen saisi joskus hankittua testausta varten.
Perushammasluku saisi olla sylinteriluvulla jaollinen mutta toimii ? muillakin. Itsellä käytössä 12-1 4-sylinterisessä 1GT101DC:llä ja käynnistyy kohtuullisen hyvin. Suurin ongelma alhainen käynnistyskierrosluku startatessa, nyt vaihdettu tehokkaampi alennusvaihteellinen startti. Puristussuhde on n. 13 ja tuo omat hankaluutensa sytytyksen tahdistukseen (pyörintänopeus vaihtelee voimakkaasti).
GT Target Min Tooth Height 5.06 mm [0.200 in]
GT Target Min Tooth Width 2,54 mm [0.100 in]
GT Target Min. Tooth Spacing 10,16 mm [0.400 in]
GT Target Thickness 6,35 mm [0.250 in]
GT Target Diameter 101,6 mm [4 in]
GT Airgap 1,02 mm to 2,03 mm [0.040 in to 0.080 in]
Tämä lienee yleisin Megasquirtin kanssa käytetty Hall-anturi. Muita antureita esim. Opelin Hall-anturi,
viewtopic.php?t=4174
Yksi pieniä hampaita lukeva Hall-anturi löytyy 98-2001 Mazda 323 1.5 16V moottoreista. Hinta on suolainen mutta pitää katsoa jos sellaisen saisi joskus hankittua testausta varten.
Perushammasluku saisi olla sylinteriluvulla jaollinen mutta toimii ? muillakin. Itsellä käytössä 12-1 4-sylinterisessä 1GT101DC:llä ja käynnistyy kohtuullisen hyvin. Suurin ongelma alhainen käynnistyskierrosluku startatessa, nyt vaihdettu tehokkaampi alennusvaihteellinen startti. Puristussuhde on n. 13 ja tuo omat hankaluutensa sytytyksen tahdistukseen (pyörintänopeus vaihtelee voimakkaasti).
Voi johtua epätasaisesta tyhjäkäyntinopeudesta tai Hall-anturisi vaatii erilaisen kytkennän toimiakseen oikein sytystysvahvistimen kanssa. Myös spark inverted-asetus(yes/no) vaikuttaa ennakkooon. Kokeile ensin säätää tyhjäkäynti riittävän korkeaksi ja tasaiseksi ja tarkasta sitten lukitulla ennakolla vieläkö sytkä vaeltaa. Jos jotain kytkentäohjeita tuosta Cranen mokkulasta löytyisi sähköisessä muodossa niin laita tänne liitteenä