18-1 pyörä

Sytysennakon ohjaaminen Megasquirtilla

Moderator: Masi_K

Post Reply
str
Megasquirt aloittelija
Posts: 11
Joined: Sun Dec 16, 2007 19:06

18-1 pyörä

Post by str »

toimiiko hallin toi 18-1 kanssa ja mistä löytyisi valmiita taulukoita,,nyt on 6-1 ja kyntiin saanti on hankalaa
kiitos etukäteen
W-PH
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 121
Joined: Mon Feb 28, 2005 20:47
Location: P-SUOMI

Post by W-PH »

Riippuu käytettävästä anturista. Esim Honeywell 1GT101DC anturille triggeripyörälle annetaan seuraavanlaiset vaatimukset:

GT Target Min Tooth Height 5.06 mm [0.200 in]
GT Target Min Tooth Width 2,54 mm [0.100 in]
GT Target Min. Tooth Spacing 10,16 mm [0.400 in]
GT Target Thickness 6,35 mm [0.250 in]
GT Target Diameter 101,6 mm [4 in]
GT Airgap 1,02 mm to 2,03 mm [0.040 in to 0.080 in]

Tämä lienee yleisin Megasquirtin kanssa käytetty Hall-anturi. Muita antureita esim. Opelin Hall-anturi,

viewtopic.php?t=4174

Yksi pieniä hampaita lukeva Hall-anturi löytyy 98-2001 Mazda 323 1.5 16V moottoreista. Hinta on suolainen mutta pitää katsoa jos sellaisen saisi joskus hankittua testausta varten.

Perushammasluku saisi olla sylinteriluvulla jaollinen mutta toimii ? muillakin. Itsellä käytössä 12-1 4-sylinterisessä 1GT101DC:llä ja käynnistyy kohtuullisen hyvin. Suurin ongelma alhainen käynnistyskierrosluku startatessa, nyt vaihdettu tehokkaampi alennusvaihteellinen startti. Puristussuhde on n. 13 ja tuo omat hankaluutensa sytytyksen tahdistukseen (pyörintänopeus vaihtelee voimakkaasti).
str
Megasquirt aloittelija
Posts: 11
Joined: Sun Dec 16, 2007 19:06

Post by str »

18-1 honeywellin kanssa toimii hyvin,paitsi sysyts on pikkaisen vaeltavaa,millä saadaan tuota vaellusta pois.
pakettina on seuraavaa
2.2 levy
granen digitaalinen 2 kipinä+cranen moottoripyörän puolat
18-1 pyörä
ilmaväli anturissa noin 1mm
kiitos etukäteen
W-PH
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 121
Joined: Mon Feb 28, 2005 20:47
Location: P-SUOMI

Post by W-PH »

Vaeltaako ennakko silloin kun Spark settings-valikosta on asetettu kiinteä ennakko esim. 10ast ajoituksen tarkistusta varten?
str
Megasquirt aloittelija
Posts: 11
Joined: Sun Dec 16, 2007 19:06

Post by str »

jep
W-PH
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 121
Joined: Mon Feb 28, 2005 20:47
Location: P-SUOMI

Post by W-PH »

Voi johtua epätasaisesta tyhjäkäyntinopeudesta tai Hall-anturisi vaatii erilaisen kytkennän toimiakseen oikein sytystysvahvistimen kanssa. Myös spark inverted-asetus(yes/no) vaikuttaa ennakkooon. Kokeile ensin säätää tyhjäkäynti riittävän korkeaksi ja tasaiseksi ja tarkasta sitten lukitulla ennakolla vieläkö sytkä vaeltaa. Jos jotain kytkentäohjeita tuosta Cranen mokkulasta löytyisi sähköisessä muodossa niin laita tänne liitteenä
Post Reply