Ongelma on seuraavanlainen:
Moottorijarrutuksessa n. 2000-3500rpm alueella moottori välillä sytyttää annosta n. sekunnin välein. Megatunen näytöllä ainakin pulse width mittari käy tuolloin nollassa. Normaalisti moottorijarrutuksessa jotain +1ms, mutta välillä käy nollassa ja nykäsee.. tai no siis sytyttää. Kiekkamittarissa ei heiluntaa tuolloin.
Koitin haulla etsiä vastaavia ongelmia, mutta ei oikein löytynyt.
Nykimistä moottorijarrutuksessa
Moderator: Masi_K
Tänne on hyvä jatkaa..
Eli mullakin on ongelmia tuon moottorijarrun kanssa, yli 2000 kierroksen toimii moottorijarru ok, mutta alle 2000 kierroksen ryhtyy pätkittäin sylkemään bensaa ja alkaa nyökkiminen.
Arvot "over run fuel cut":issa:
Rpm asetus: 1100
Kpa: 20
Tps: 58 (kaasu ylhäällä 56)
Lämpötila: 50
Aika: 1s
Eikö tuon pitäisi olla antamatta bensaa kaasu ylhäällä tuohon 1100rpm asti ja
antaa sitten alle 1100rpm?
Eli mullakin on ongelmia tuon moottorijarrun kanssa, yli 2000 kierroksen toimii moottorijarru ok, mutta alle 2000 kierroksen ryhtyy pätkittäin sylkemään bensaa ja alkaa nyökkiminen.
Arvot "over run fuel cut":issa:
Rpm asetus: 1100
Kpa: 20
Tps: 58 (kaasu ylhäällä 56)
Lämpötila: 50
Aika: 1s
Eikö tuon pitäisi olla antamatta bensaa kaasu ylhäällä tuohon 1100rpm asti ja
antaa sitten alle 1100rpm?
eikös se mene niin, että molempien arvojen pitää täyttyä, eli kpa ja rpm... jos kierroksia on 1500 rpm, mutta kpa yli 20, niin overrun fuel cut ei aktivoidu/antaa polttoainetta...Jaska wrote:Tänne on hyvä jatkaa..
Eli mullakin on ongelmia tuon moottorijarrun kanssa, yli 2000 kierroksen toimii moottorijarru ok, mutta alle 2000 kierroksen ryhtyy pätkittäin sylkemään bensaa ja alkaa nyökkiminen.
Arvot "over run fuel cut":issa:
Rpm asetus: 1100
Kpa: 20
Tps: 58 (kaasu ylhäällä 56)
Lämpötila: 50
Aika: 1s
Eikö tuon pitäisi olla antamatta bensaa kaasu ylhäällä tuohon 1100rpm asti ja
antaa sitten alle 1100rpm?
Juurikin niin sen pitäisi toimia. Kaikkien ehtojen pitää täyttyä että se over run fuel cut menee päälle. Jos map tai tps käy korkeammalla kuin rajat niin silloin annetaan kakkua koneelle ainakin tuon sekunnin ajan.
Katso logista paljonko map sanoo moottorijarrutuksessa ja laita pikkusen enemmän tuohon, lisäksi rpm vois olla enemmän kuin ihan tyhjäkäynti.
Katso logista paljonko map sanoo moottorijarrutuksessa ja laita pikkusen enemmän tuohon, lisäksi rpm vois olla enemmän kuin ihan tyhjäkäynti.
Last edited by leo82 on Fri May 09, 2008 22:13, edited 1 time in total.
Näin itsekin oletin ja kun tuota kpa arvoa nostaa, niin sitten tulee ruuhkamatelusta ihan hullua loikkimista.Höylä wrote:eikös se mene niin, että molempien arvojen pitää täyttyä, eli kpa ja rpm... jos kierroksia on 1500 rpm, mutta kpa yli 20, niin overrun fuel cut ei aktivoidu/antaa polttoainetta...Jaska wrote:Tänne on hyvä jatkaa..
Eli mullakin on ongelmia tuon moottorijarrun kanssa, yli 2000 kierroksen toimii moottorijarru ok, mutta alle 2000 kierroksen ryhtyy pätkittäin sylkemään bensaa ja alkaa nyökkiminen.
Arvot "over run fuel cut":issa:
Rpm asetus: 1100
Kpa: 20
Tps: 58 (kaasu ylhäällä 56)
Lämpötila: 50
Aika: 1s
Eikö tuon pitäisi olla antamatta bensaa kaasu ylhäällä tuohon 1100rpm asti ja
antaa sitten alle 1100rpm?
Kokeilin myös kpa kohtaan arvoa 0 olettaen, että silloin aktivoituu vain kaasuläpästä, mutta ei toimi sen paremmin.
Nyt sain sen toimimaan paremmin, mutta tuota kpa arvoa piti nostaa lähes 40:een ennen kuin toimi halutusti.
Kaikkein paras ratkaisu olisi, ettei tarttisi määritellä map arvoa ollenkaan.
Eli kun kaasu on ylhäällä, niin katkeaa poltto-aine map arvosta välittämättä ja poistuisi annetun kierrosluvun alapuolella.
Kaikkein paras ratkaisu olisi, ettei tarttisi määritellä map arvoa ollenkaan.
Eli kun kaasu on ylhäällä, niin katkeaa poltto-aine map arvosta välittämättä ja poistuisi annetun kierrosluvun alapuolella.