Trigger ongelmaa
Moderator: Masi_K
Trigger ongelmaa
Mikä vois olla vikana kun hall anturin signaali menee kätöselleen muutaman kierroksen jälkeen? Vaikka kone ei vielä edes käy, 36-1 pyörä jota koittaa lukea honeywell 1GT101DC. Kytketty tämän sivuston wheel decoder ohjeen mukaan,skoopilla signaali katottu ja menee aivan sotkuksi muutaman kiekan jälkeen...optoerotinta olen vaihtanut eikä apua..
Aika erikoiselta kuulostaa, jos itse anturilta tuleva signaali tosiaan on ensin ihan ok ja sitten alkaa sekoilemaan muutaman kierroksen jälkeen. Minkälaiseksi sotkuksi se menee? Entä oletko mitannut ennen optoa ja opton jälkeen, onko eroa?
Yksi mieleen tuleva juttu on anturin kiinnitys, onko se riittävän tukeva? Ja onko pyörässä riittävän isot hampaat anturille?
Yksi mieleen tuleva juttu on anturin kiinnitys, onko se riittävän tukeva? Ja onko pyörässä riittävän isot hampaat anturille?
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85
Oon mittaillut vain ennen optoa ja siittä tulee ´piikikästä´ signaalia.
Triggerpyörä on kampiakselin päässä ja on n.170mm halk. hampaat on anturi speksien mukaan,´minimimitat´ täyttävä. Kaapeli on häiriösuojattua mekan päästä maissa. Ehkä sen opton joku hajottaa...
Kun otan anturille pull upin erikseen enkä kytke mekaan singnaali säilyy..
Ei tosiaan korjaannu optoa vaihtamallakaan.Kytkentävirhettä ainakaan vielä löytänyt. Anturin teline tukeva.
Triggerpyörä on kampiakselin päässä ja on n.170mm halk. hampaat on anturi speksien mukaan,´minimimitat´ täyttävä. Kaapeli on häiriösuojattua mekan päästä maissa. Ehkä sen opton joku hajottaa...
Kun otan anturille pull upin erikseen enkä kytke mekaan singnaali säilyy..
Ei tosiaan korjaannu optoa vaihtamallakaan.Kytkentävirhettä ainakaan vielä löytänyt. Anturin teline tukeva.
Jos käytössäsi on skooppi, niin katso ihmeessä, mille signaali näyttää opton jälkeen. Siitä voisi päätellä missä mättää.
Kuten P sanoi, suurjännite voi indusoida jännitteitä sellaisiin paikkoihin jossa niitä ei pitäisi olla.
Kokeile irroittaa puola/n johdot ja katsoa, esiintyykö häiriö? Jos ei esiinny, niin syyllinen on selvillä. Jos esiintyy, jatketaan vian hakua.
Yksi mahdollisuus on se, että opto ei saa tarpeeksi ohjaus virtaa, jolloin opton lähdön jännite ei laske riittävän alas ja lopputulos on "puolikas" signaali. Jolloin prosessorin inputti saattaa liipaistua tai sitten ei.
Käykö opton tulo alle 0,7V jännitteessä ollessaan pulssin minimissä?
Kuten P sanoi, suurjännite voi indusoida jännitteitä sellaisiin paikkoihin jossa niitä ei pitäisi olla.
Kokeile irroittaa puola/n johdot ja katsoa, esiintyykö häiriö? Jos ei esiinny, niin syyllinen on selvillä. Jos esiintyy, jatketaan vian hakua.
Yksi mahdollisuus on se, että opto ei saa tarpeeksi ohjaus virtaa, jolloin opton lähdön jännite ei laske riittävän alas ja lopputulos on "puolikas" signaali. Jolloin prosessorin inputti saattaa liipaistua tai sitten ei.
Käykö opton tulo alle 0,7V jännitteessä ollessaan pulssin minimissä?
Jaahas,taas päivä tuli leikittyä.Kokeilin ilman kipinää,ei vaikutusta.36-1 pyörän muutin 12-1,nyt jopa käy.Noin 3000 rpm:n asti jossa alkaa pauke.
Strobolla sytkä pysyy n.2000 asti säädetyssä ennakossa jonka jälkeen alkaa vaeltamaan ylös n.30 ast.Skoopilla sain kerran näkymään puhdasta signaalia muuten todella piikikästä,ihme että käy näinkin hyvin.
Tämä harrastus alkaa ottamaan `hieman `enemmän kun antaa..
Kone on 350 chevy.
Strobolla sytkä pysyy n.2000 asti säädetyssä ennakossa jonka jälkeen alkaa vaeltamaan ylös n.30 ast.Skoopilla sain kerran näkymään puhdasta signaalia muuten todella piikikästä,ihme että käy näinkin hyvin.
Tämä harrastus alkaa ottamaan `hieman `enemmän kun antaa..
Kone on 350 chevy.
Mistä toi Honeywelli saa käyttöjännitteensä? Suosittelen että otat sen MS:n
piirilevyltä jänniteregulaattorille tulevan "suotimen" jälkeen. MS v2.2 levyllä on hyvä paikka
C15 ja U5 välissä tyhjä juotosreikä. Pari asennusta tolla anturilla muutettu mainitsemiesi oireiden takia.
Kokeile, ei se ota jos ei annakkaan mutta meillä se on toiminut hyvin.
Tuleeko kaikki anturin johdot boxille saakka? Jos ei niin muuta sekin.
piirilevyltä jänniteregulaattorille tulevan "suotimen" jälkeen. MS v2.2 levyllä on hyvä paikka
C15 ja U5 välissä tyhjä juotosreikä. Pari asennusta tolla anturilla muutettu mainitsemiesi oireiden takia.
Kokeile, ei se ota jos ei annakkaan mutta meillä se on toiminut hyvin.
Tuleeko kaikki anturin johdot boxille saakka? Jos ei niin muuta sekin.
joo,o
Jahas ´vikakin`löytyi spark output inverted oli asennossa no.Joka taas aiheutti latausajan siirtymisen ennakkoon jonka takia se karkas.Anturin syötön otin sen suotimen jälkeen,tosin signaali edelleen suttuista mutta ei näytä haittaavan. Kiitokset vinkeistä,tyhmästä päästä kärsii kasi.. 

Mite tuo invertointi vaikuttaa tuohon syttölähtöihin? Itellä kans no ja yes ei ees lähe käyntiin (muistaakseni).. 3 tappia kampuralla ja hall anturi. 2kpl latausajan omaavaa bossin lootua ohjaa pösön hukkakipinäpuolaa.. Vikana et kierokset "muka" heittelee 5500 tienoilla jonka takia aivastelee ja räkii..lokista tuo sekoilu huomattu. Muute toimii ihan hyvin.
Hullulla hullun mieli!!
Honda c-rv -08 2.0i
Skoda octavia -07 1.6 fsi
Honda c-rv -08 2.0i
Skoda octavia -07 1.6 fsi