Eli auto on BMW E30 2.0 tic. Boksina on Partcon sarja ja koodina on 029v.
Tammikuussa ajellessa ei ollut mitään vikaa, mutta nyt talven aikana siihen asennettiin partcolta ostettu 400kpa map.
Ja nyt parisen viikkoa sitten ajelin ensi ajot uudella mapilla ja jo silloin ilmeni muutaman kerran kiihdyttäessä nykimistä. Mutta ei jatkuvaa. Vain kerran kiihdytyksen aikana. Silloin ei ollut logi päällä.
Eilen se sitten teki tenät. Täyskaasukiihdytyksessä nykäisi kunnolla ja resetoi megan. Sitten rullailin vapaalla vähän aikaa kunnes kone sammui kokonaan ja kone pääsi tulvimaan bensasta. Kasteli tulpat, joten ei luonnollisesti käynnistynytkään enää ja myös öljyn seassa oli hiukan bensaa, ainakin hajusta päätellen.
Tänään otin tulpat pois ja bensapumpun pois pelistä ja starttailin, jotta kone tyhjenisi liiasta bensasta. Vaihdoin uudet tulpat ja pienen kakomisen jälkeen se käynnistyi.
Vähän aikaa pyörittelin paikallaan ja lähdin ajamaan ja otinkin 3 logia ajeluista. Mutta vikaa esiintyy edelleen. Kiihdyttäessä hiukan ahdoille mennessä mega tilttaa ja samalla nykäisee kunnolla.
Mikähän mahtaisi olla vikana?
Tässäpä nämä logit:
http://hill-tun.com/temp/datalog200804171714.xls
http://hill-tun.com/temp/datalog200804171723.xls
http://hill-tun.com/temp/datalog200804171753.xls
BMW pätkii ja resetoi
Moderator: Masi_K
Mulla oli ladassa samanlaista ongelmaa joka lopulta paheni niin pahaksi että pari kertaa joutui megaan ajamaan jo koodin uudestaan boot jumpperia käyttäen, mitään varsinaista vikaa en löytäny mutta tulpat vaihdoin ja uusistakin hieman kärkiväliä pienensin niin ei ole enää sen jälkeen oirinu. Mulla on lämpöanturi kannen kyjessä 2ja3 sylinterin tulppien välistä joten ilmeisesti jonkinmoista jännitepiikkiä mega saisitä kautta. Pahimmillaan koodikin sekosi jo 0.5bar paineilla ja uusilla tulpilla ei ainuttakaan resettiä ole tullu 2bar ahdoillakaan.
Ensimmäiset ajot uudella mapilla oli vakioarvoiset ngk:n tulpat missä on kärkiväli 0.8 (näillä olen ajanut aina ennenkin). Ja viime viikolla vaihdoin kokeilumielessä kylmemmät ngk:n tulpat, joiden kärkiväli on 0.7, jolloin "alkoi" ne pätkimiset. Ja tänään vaihdoin vakioarvon tulpat 0.8 kärkivälillä. Mutta ei vaikutusta, ehkä sen verran että jos kone nyt tulvi niin ei kastellut tulppia niin helposti.
Unohdinkin äsken mainita, että tänään illalla tallille ajaessa (ei valitettavasti logia, kun läppäristä loppui akku) niin auto hyytyi täysin. Samoin kuin eilenkin, mutta nyt pienen odottelun ja kaasu pohjassa käynnistämisen jälkeen (eikös tämä ko. toiminto anna pelkästään kipinää ei bensaa) starttasi ja pääsin rämpimään tallille.
Unohdinkin äsken mainita, että tänään illalla tallille ajaessa (ei valitettavasti logia, kun läppäristä loppui akku) niin auto hyytyi täysin. Samoin kuin eilenkin, mutta nyt pienen odottelun ja kaasu pohjassa käynnistämisen jälkeen (eikös tämä ko. toiminto anna pelkästään kipinää ei bensaa) starttasi ja pääsin rämpimään tallille.
Näyttääkö tutulta?
viewtopic.php?t=4382
Kone ei kyllä sekoile.
Noita piikkejä esiintyy tiedonkeruussa USB:n kanssa mutta toisella läppärillä ja kaapelilla ilman sovitinta ei esiinny piikkejä.
Sytkä johdot kulkevat läheltä kaasuläpän potikkaa, että tulisko nuo resetit sitä kautta. Jos kellä olis viisaita neuvoja niin kuunnellaan.Edelliseen viestiin ongelmasta ei juuri tullut kommentteja.
viewtopic.php?t=4382
Kone ei kyllä sekoile.
Noita piikkejä esiintyy tiedonkeruussa USB:n kanssa mutta toisella läppärillä ja kaapelilla ilman sovitinta ei esiinny piikkejä.
Sytkä johdot kulkevat läheltä kaasuläpän potikkaa, että tulisko nuo resetit sitä kautta. Jos kellä olis viisaita neuvoja niin kuunnellaan.Edelliseen viestiin ongelmasta ei juuri tullut kommentteja.