Mun ymmärtääkseni periaatteessa kaikki muutokset vähäpäästöiseen koneeseen edellyttää sen perusteellisen päästömittauksen ja muutoskatsastuksen. Käytännössä vaan pienempiin muutoksiin, kuten ilmanputsarin ja pakoputkiston muutoksiin, ei yleensä takerruta ja koneen sisäisistä muutoksista taas kukaan ei taida huudella konttorilla. Eli jos koneen kylkeen ei ole ilmaantunut ylimääräistä ahdinta tai muuta silmiinpistävää ja päästöt on ok, niin sitten kelpaa.
Eli mun mielestä moottorinohjauksen muuttaminen vaatisi ehdottomasti laajan päästömittauksen vähäpäästöisessä pelissä. Käytännössä kannattaa siis olla katsastuksessa hiljaa muutoksista ja pitää huoli, että mitattavat päästöt on ok. Jos autossa ei ole muuta ylimääräistä kiinnostusta aiheuttavaa, niin tuskinpa kukaan älyää tarttua normaalissa katsastuksessa ohjainboksin malliin. Jos taas kyseessä on joku muutenkin konservatiivisemman katsastusinssin ärsytyskynnystä rassaava rakennelma, niin sitten saattaa olla ihan hyvä idea rakentaa mega orkkisboksin sisään
