Pari kysymystä:
TPS säätönä bensa ja sytkäkartassa käytetään ilmeisesti RAW-arvoa eli 0-255?
Extra-foorumilla oli muinoin puhetta, että Alpha-N:llä saisi sytkäkartan erikseen MAP-säätöiseksi.
Oliko tämä huuhaata vai aivan turha yksityiskohta?
Alpha-N
Moderator: Masi_K
-
- Megajumala
- Posts: 656
- Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
- Location: Hyvinkää
Alpha-N
Ford Fairlane ´59
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
Jos nyt on puhe MS1 extra-koodista, niin käytetään tosiaan raw-arvoja.
Olen myös lukenut ohjeet tuosta sytkäkartan MAP-pohjaiseksi muuttamisesta Alpha-N:n kanssa. En ole itse kokeillut, mutta ymmärtääkseni pitäisi olla ihan toimivaksi testattu juttu. Edellytti pienehköjä muutoksia koodiin ja Megatunen ini-tiedostoon. Hyödyllisyys on sitten varmaan aika tapauskohtainen juttu. Yleensähän Alpha-N:ää käytetään siksi, että MAP:ista ei saada riittävän hyviä lukemia ja silloin on hiukan kyseenalaista käyttää sitä sytkän säätöönkään. Joissain tapauksissa tuo voisi tietty olla hyödyllinen. Itsekin olen hiukan harkinnut kokeilemista, turbokoneessa voisi MAP:iin perustuva sytkä olla parempi vaikka MAP-arvot välillä olisivatkin hiukan poskellaan.
Olen myös lukenut ohjeet tuosta sytkäkartan MAP-pohjaiseksi muuttamisesta Alpha-N:n kanssa. En ole itse kokeillut, mutta ymmärtääkseni pitäisi olla ihan toimivaksi testattu juttu. Edellytti pienehköjä muutoksia koodiin ja Megatunen ini-tiedostoon. Hyödyllisyys on sitten varmaan aika tapauskohtainen juttu. Yleensähän Alpha-N:ää käytetään siksi, että MAP:ista ei saada riittävän hyviä lukemia ja silloin on hiukan kyseenalaista käyttää sitä sytkän säätöönkään. Joissain tapauksissa tuo voisi tietty olla hyödyllinen. Itsekin olen hiukan harkinnut kokeilemista, turbokoneessa voisi MAP:iin perustuva sytkä olla parempi vaikka MAP-arvot välillä olisivatkin hiukan poskellaan.
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85