bmw e30

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

Post Reply
snwz
Megasquirt aloittelija
Posts: 2
Joined: Wed Jan 23, 2008 11:30

bmw e30

Post by snwz »

Elikkä autona on vm 90 oleva bmw e30 316i(bavaria) josta löytyy boschin motronic(1.3) moottorinohjausjärjestelmä. (l-jetronic)

Boxi ohjaa siis ohjaa sytytystä ja bensansyöttöä :roll:

+boxin muut 'extrat' esim, nopussingaali, kierrosluku, kulutusmittari jne.

Eli kysymys kuuluisi, millä tavalla soveltaa tähän järjestelmään megasquirt ?

Lukenut manuaalia jonkun verran, mahdollisesti tyhmiä kysymyksiä mutta olenkin vasta aloittelija. :oops: :oops:

Kiitos etukäteen vastaajille !

:oops:
Miku_s
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 126
Joined: Wed Oct 17, 2007 0:37
Location: Joensuu

Post by Miku_s »

Eikös ton ikäsessä oo jo motronic??? missä jakaja on nokan päässä niin sanottu"tyhmä jakaja"
tuli sitte ostettua volvo 850 2,5T awd
Krisse
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 122
Joined: Wed Sep 20, 2006 16:49
Location: Kotka
Contact:

Re: bmw e30

Post by Krisse »

snwz wrote:Boxi ohjaa siis ohjaa sytytystä ja bensansyöttöä
=Motronic
Fiesta Mk3 1.8 16V megasquirt+edisn00bproject ym @ http://www.76s.net (laakista käyntiin -> kone räjähti -> taas toimii -> 2.0tic projekti menossa)
snwz
Megasquirt aloittelija
Posts: 2
Joined: Wed Jan 23, 2008 11:30

Post by snwz »

Tiedän, mutta tarkoituksena olisi asentaa säädettävä (megasquirt) lopputyönä.

Jotenkin vähän sitä mieltä että tähän autoon ei sitä kannata alkaa väkertämään ?
Miku_s
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 126
Joined: Wed Oct 17, 2007 0:37
Location: Joensuu

Post by Miku_s »

mikspä ei.. on ainakin helpompi ku E36:seen
tuli sitte ostettua volvo 850 2,5T awd
Kr4kow
Megasquirt aloittelija
Posts: 2
Joined: Tue Feb 12, 2008 12:46

Post by Kr4kow »

tottahan toki se kannattaa väkertää :wink: itselläni omassa (325) megaruuta v2.2. lähiaikoina pääsee ottaan savut, projekti siinä vaiheessa että pientä hieno säätöä vaille. Tein itsekkin lopputyönä megan, joten voin kyllä auttaa akuuteissa kysymyksissä jos niistä on tarvetta :D
Tonppa1
Megasquirt aloittelija
Posts: 4
Joined: Fri Mar 07, 2008 22:15
Location: Helsinki

megaa M40 tic

Post by Tonppa1 »

Oisin ihan älyttömän kiitollinen jos joku vois kertoo miten toi käytännössä tehdään tohon 4 pyttyseen motronic laitteeseen. Jälkiahdettu peli.

Ilmeisesti LM1815 piiri VR- anturin jälkeen.
Kaasuläpälle potikka, Volvo 850?
Joku nopea imuilman lämpöanturi, johon löytyisi säätöarvot.
Nesteen lämpö, löytyykö bemun omaan arvot?
Suuttimet 370cc datsunista, matalaohmiset. Ilmeisesti neljällä ei tarvii vielä vastuksia, miten PWM asetukset?
Sytkän ohjaus on suuri kysymysmerkki. Ilmeisesti Bosh 139 loppuinen? Haluaisin käyttää 2x2 puolaa hukkakipinällä.
Kierroslukumittari toimimaan megalla?

Asennus pitäisi kohta alottaa ja manuaalikin luettu, mutta tyhmä kun olen..

Kiittäen ja kumartaen,

Tomi
BMW 318i M40 tic
Vauhtivaunu
Megajumala
Posts: 1167
Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
Location: Pohjois-Karjala

Re: megaa M40 tic

Post by Vauhtivaunu »

Tonppa1 wrote: Ilmeisesti LM1815 piiri VR- anturin jälkeen.
Jep.
Tonppa1 wrote: Kaasuläpälle potikka, Volvo 850?
Alkuperäinenkin voi käydä. Mittaa yleismittarilla muuttuuko vastus, kun TPS:a kääntää. Toi Volvon TPS on ainakin varmasti potikka-tyyppinen.
Tonppa1 wrote: Joku nopea imuilman lämpöanturi, johon löytyisi säätöarvot.
Esim. Ford escort cosworth tarvikeanturi. moni muukin käy.
Tonppa1 wrote: Nesteen lämpö, löytyykö bemun omaan arvot?
Mittaamalla löytyy?
Tonppa1 wrote: Suuttimet 370cc datsunista, matalaohmiset. Ilmeisesti neljällä ei tarvii vielä vastuksia, miten PWM asetukset?
Tästä en tiedä tarkemmin, kun ei ole vielä tarvinnut perehtyä. On ollu vain korkeaohmisia ja etuvastuskytkentöjä. Megamanuaalissa mahto olla ohjeet, kuinka saa laskettua tuon.
Tonppa1 wrote: Sytkän ohjaus on suuri kysymysmerkki. Ilmeisesti Bosh 139 loppuinen? Haluaisin käyttää 2x2 puolaa hukkakipinällä.
tarvitset 2x 139-kiviä. Tuommoisen systeemin tein erääseen ralliautoon. Tai sitten VB921-kiviä kaksi. Tai yksi boschin 200-kivi.
Tonppa1 wrote: Kierroslukumittari toimimaan megalla?
MS-Extran manuaalissa on kytkentäkaavio.
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa

RTFM!
Tonppa1
Megasquirt aloittelija
Posts: 4
Joined: Fri Mar 07, 2008 22:15
Location: Helsinki

Post by Tonppa1 »

ulee taas iso kasa kysymyksiä näistä asetuksista. Saanko koneen käyntiin, kun nämä asetettu oikein? Kiitoksia jo etukäteen!
Puolana 2x2 ja bosh 200 loppuinen moduli.
Orkkis BMW 4-cyl koneen etupuolella oleva 60-2 pyörä. VR- anturi ja LM1815. TPS- potikka löytyy ja bosh imuilma+ nesteenlämpö.

Pwm current limit 100%? (matalaohm suuttimet + 6ohm 25w vastus)
Pwm time threshold 25.4 ms?
Injector staging Alternating?

Laajakaistalambda:
Active above coolnta temp?
Active above rpm?

Accel Decel Trigger dot:
TPS/MAP?
Accel timer?
Decay accel enrichment?

Acceleration wizard:
MAP/ TPS?
value/ rate?

Wheel decoder settings:
wheel decoder base teeth 60?
2nd trigger?
Missing teeth -2
Trig pos A
Trig return pos A
Trig pos B
Trig return pos B
Trig pos C
Trig return pos C

Dual dizzy Normal?
Wheel decoder routine 025 style?

Spark settings:
trigger angle (DEG) ?
Crank timing?
Hold ignition?
Fixed angle (-10=use map) (deg) ?
Trim angle?

Paljon on hämärän peitossa.
Epävarmuutta ilmassa.
Ei haluis pamauttaa koko laitosta.
BMW 318i M40 tic
Vauhtivaunu
Megajumala
Posts: 1167
Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
Location: Pohjois-Karjala

Post by Vauhtivaunu »

Tonppa1 wrote: Paljon on hämärän peitossa.
Epävarmuutta ilmassa.
Ei haluis pamauttaa koko laitosta.
Kun on noinkin paljon epäselviä asioita, niin kannattaa etsiä kaveriksi joku joka tietää megasta ja käydä yhdessä läpi noita säätökohtia.

Tuon wheel decoderin asetukset löytyvät, kun pyörität ykköspytyn yläkuolokohtaan ja lasket puuttuvan hampaan ja anturin väliin jäävät hampaat. Sitten taulukko-ohjelma kertoo oikeat hammas-asetukset.
Vika on yleensä asentajassa, ei laitteessa

RTFM!
Post Reply