Tuli vastaan Accelin kaksikkopuola (osanro 140403), jossa on kohtuullisen iso ensiövastus (3ohm). Alunperin ilmeisesti tarkoitettu moottoripyöräkäyttöön kärkien ohjaamana. Nyt puolaa pitäisi ohjata "tyhmällä" syttykivellä so. ecu ohjaa puolan latausaikaa.
Onkohan se nyt sitten mahdollista saada toimimaan systeemi kunnolla. Dwellistä tulee jokatapauksessa isohko, mutta mitä muuta pitää ottaa huomioon systeemissä.
Accelin puolan latausaika
Moderator: Masi_K
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Kyllä tuon pitäisi toimia ihan hyvin. Latausaikaa saa tosiaan laittaa reippaasti, mulla taisi olla tuollaisten kanssa 8-10ms. Ylipitkästä latausajasta noiden kanssa ei ole haittaa kun puolan ensiövastus rajaa virran sopivalle tasolle. Alkuperäisessä käytössä noille ei ole ollut minkäänlaista dwellin säätöä, puola on vaan latauksessa tietyn vakio-osuuden kampuran kierroksesta ja siinä se.
Ja sitten hiukan pilkunn***aa. Luultavasti tuota ei ole tarkoitettu kärjillä ohjattavaksi. Kärkisysteemeissä puolien vastus on yleensä 5ohm, 3ohmin puolia taas käytetään pyörissä elektronisen ohjauksen kanssa. Noita 3ohmin puolia näkee vielä yllättävän uusissakin pyörissä, ilmeisesti niistä on siirrytty pois vasta COP-puolien myötä. Äkkiseltään kuvittelisi, että korkeakierroksissa koneissa olisi siirrytty tiukempiin puoliin heti kun vaan ohjauselektroniikan kehitys olisi sen mahdollistanut.
Ja sitten hiukan pilkunn***aa. Luultavasti tuota ei ole tarkoitettu kärjillä ohjattavaksi. Kärkisysteemeissä puolien vastus on yleensä 5ohm, 3ohmin puolia taas käytetään pyörissä elektronisen ohjauksen kanssa. Noita 3ohmin puolia näkee vielä yllättävän uusissakin pyörissä, ilmeisesti niistä on siirrytty pois vasta COP-puolien myötä. Äkkiseltään kuvittelisi, että korkeakierroksissa koneissa olisi siirrytty tiukempiin puoliin heti kun vaan ohjauselektroniikan kehitys olisi sen mahdollistanut.
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Jep. Kiitos ArttuH:lle.
Puola(t) on eräässä rallisprint-bmw:ssä ja mua hämäsi, kun ne oli alunperin siihen virityskäyttöä varten hankittu. Oletin, että ne on "normaaleja" kaksikkopuolia hyvin pienellä ensiövastuksella, joten latausaikakin on maltillinen.
Pitää kokeilla nyt ainakin tuplata se ja seurata lämpeneekö syttykivi (Bosch -203). Hiemän probleemia aiheuttaa myös ecu, joka ei ole mega, vaan eräs kaupallinen laite. Tuntuu että on vähän "kankea" värkki, kun on tottunut megan muokattavuuteen.
Puola(t) on eräässä rallisprint-bmw:ssä ja mua hämäsi, kun ne oli alunperin siihen virityskäyttöä varten hankittu. Oletin, että ne on "normaaleja" kaksikkopuolia hyvin pienellä ensiövastuksella, joten latausaikakin on maltillinen.
Pitää kokeilla nyt ainakin tuplata se ja seurata lämpeneekö syttykivi (Bosch -203). Hiemän probleemia aiheuttaa myös ecu, joka ei ole mega, vaan eräs kaupallinen laite. Tuntuu että on vähän "kankea" värkki, kun on tottunut megan muokattavuuteen.