Suuttimien aukioloajan säätäminen

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

Post Reply
Hietanen
Megasquirt aloittelija
Posts: 11
Joined: Mon Mar 21, 2005 19:15
Location: Helsinki
Contact:

Suuttimien aukioloajan säätäminen

Post by Hietanen »

Olis tulossa tässä kevään aikana taas yksi mega+turbo projekti.

Tässä nyt pikkuhiljaa ostelen osia
Ja semmonen tuli mieleen kun halvalla sain menin ostamaan 6kpl 467cc 3.8bar suuttimia.

Teho tavotteena on n.300-350hv
Kone 2.7l kutonen

Eli pystyyko megalla ongelmitta säätämään aukioloajan alakierroksille niin pieneksi jotta saisi seossuhteen järkeväks ja kuluttamaan tietysti mahdollisimman vähän?

Tottakai löytyy malapassin säädin joka nostaa b. painetta ahtopaineen mukaan mutta paine eroa ei tule tarpeeksi
fraatti
Megasquirttaaja
Posts: 38
Joined: Mon Mar 14, 2005 11:20

Post by fraatti »

jollei muuten niin sitten hi-res koodilla/Ms-II:lla
slappala
Megasquirttaaja
Posts: 99
Joined: Wed Mar 16, 2005 14:03

Post by slappala »

itsellä on hiukka sama ongelma...omat suuttimet virtaa 465cc 2.8bar paineilla..jos ei rupea pelaamaan niin pitää varmaan koitta järkätä jostain purkaamolta suuttimet alkuun...6Kpl 325i bemussa johon tulee ahdin(on jo ;), pitää vaan kone ajaa sisään).
Tarkotus ois kuhan jaksaa niin modata tuota extra-koodia sen verta et resoluutio muuttus mikrosekunnin luokkaan tuosta paskasta 0.1ms resosta...(tämä siis meidän hullujen turbo yms. isosuutinmiesten mielipide ;)!)

itelle antoi req_fuel arvoksi 6.3ms!!! ja voin kertoa et jos reso on luokkaa 0.1ms niin jokainen voi kuvitella missäpäin tai ei siis missään päin mennä kohillaan kun yks 0.1ms hyppäys nostaa/laskee ilmakerrointa tyyliin 0.5...jep jep.

eniten ihmetyttää ettei tyypit oo modannu hires koodia enää..siinä perus koodissa kun ei ole sytkää. ja tietty kaikki olettaa et nyt kun uusi ms2 on markkinoilla, joka on tehty 4 kerrostekniikalla niin siitä toki jo jää jotain noille kehittelijöillekkin. sinänsä hyvä juttu, mut eipä sitä turhaan viittis vaihtaa kun tuossa extra koodissa on niin pirusti jo hyviä ominaisuuksia ja jos tuon reso-ongelman ratkasee niin eipä oo mitään syytä vaihtaa.

ens viikolla pitää rueta lueskelemaan enemmän tuota motorolan assemblyä. Ei tuota muutkaan näköjään tee ;)....paitti se et jos tuon tekee niin tulee varmaan herneet taas jenkeiltä nenästä ja ruetaan itkee et kukas nyt ostaa ms2:sta jossa mm. vähemmän ulostuloja jne.jne.

onhan tämä tämmöstä. eli tuo on ihan täysin mahollista toteuttaa ms1 raudalla kun käyttää korkeaohmisia suuttimia...eikä tuo nyt niin vaikeeta pitäs olla. ihmisethän ne noita tekee..tällä hetkellä eniten mietityttää kun muut on väsänny tuon koodin niin perkeleellinen selvittely tuosta toiminnasta ja eri muuttujien tehtävästä jne. menee joku aika kun pääsee sisälle tuohon. Toivottavasti tuo lähtis loppuviikosta jotenkin pelaamaan ja ois imiut ylhäällä jotta ei ihan ilmakerroin muuttus 1:llä aina kerrallaan...paska homma jokatapauksessa.

tietysti onhan noita pienempiäkin suuttimia, mutta kun on nyt tuota tehoreserviä varten tuossa jokunen cc ;)...LOL!

samalla jos käyttää kellopiiriä kuten hires koodissa muuttus myös suurin aukioloaika pitemmäks..toisaalta siitä ei juurikaan oo hyötyä, mut jos se on helpompi ohjelmoida niin sitten niin..

saa nähä mitä jannut tykkää tuolla maailmalla jso tuossa onnistun. :) tulee bänit joka vitun paikkaan kun sieltä on scemojakin poistelleet kun oli korjailtu kaavioita oikein jne. eli kaikki info ei aina oo sielläkään pitäny paikkaasa.
KariM
Megailija
Posts: 532
Joined: Sat Feb 26, 2005 10:01

Post by KariM »

Se on tämä itsetekemisen ilo DIY-projekteissa :) Tuskinpa kukaan pahastuu jos väsäät extraan paremman ohjausresoluution.
slappala
Megasquirttaaja
Posts: 99
Joined: Wed Mar 16, 2005 14:03

Post by slappala »

Niin, pitää syventyä tässä aiheeseen ;). Ensi viikolla on aikaa sen verta et voi hiukka perehtyä tuohon. Jokatapauksessa tuo olis ihan saakelin hyvä modi. Eli täällä euroopassa ainakin voitas sitten korkeaohmisilla suuttimilla käyttää tuota hires ominaisuutta kun rautatuki siihen löytyy.
Post Reply