miksi edis4?

Sytysennakon ohjaaminen Megasquirtilla

Moderator: Masi_K

Post Reply
Regu
Megasquirttaaja
Posts: 50
Joined: Sat Feb 26, 2005 14:18

miksi edis4?

Post by Regu »

elikkä miksi kaikki ovat laittamassa juuri edis4:ää sytytykseksi projekteihinsa? jotenkin helppo saada toimimaan squirtin kanssa?
"Kaikki musiikki on paskaa paitsi jazzi..
..se on IHAN paskaa"
TVH
Perustajajäsen
Posts: 465
Joined: Fri Feb 25, 2005 18:48

Post by TVH »

Kyllä se on varmasti se helppo ja toimintavarma tapa toteuttaa suorasytkä. EDIS sisältää triggeröinnin dekoodauksen, kipinänvahvistuksen ja dwellin ohjauksen, megan tehtäväksi jää laskea haluttu ennakko. Jos rakentaa systeemin esim. wheel decoderilla, joutuu jokaisen näistä vaiheista ratkaisemaan erikseen.

Edis järjestelmä vaatii 36-1 hammaspyörän ja sitä lukevan anturin, lisäksi anturin pitää olla oikeassa paikassa. Extra- koodin wheel decoder sen sijaan osaa dekoodata lähes mitä tahansa hammastusta.

Extra- koodista löytyy kaikki tarvittava softa hukkakipinäpuolien käyttöön ilman edis systeemiä, mutta itselle jää tehtäväksi oikeiden arvojen etsiminen ja sytytysyksiköiden ym. kanssa pelleily.

Itse olisin laittanut myös edis4:sen mutta kun moottorista löytyy vakiona 60-2 hammaspyörä ja anturi, oli järkevämpää käyttää niitä. Homma toimii erittäin hyvin, toimintavarmuuden näkee sitten ajan kanssa. Ei ollut mikään bolt-on laittaa sitä toimimaan, tuntemattomien asioiden määrä oli aika suuri.
205 GTi 1.6 Microsquirt v3 (36-1,wheel decoder,hukkakipinä)
Regu
Megasquirttaaja
Posts: 50
Joined: Sat Feb 26, 2005 14:18

Post by Regu »

Eli edis4 on eniten faktaa tiedossa ja helppo ohjat squirtilla...
"Kaikki musiikki on paskaa paitsi jazzi..
..se on IHAN paskaa"
Masi_K
Megajumala
Posts: 1982
Joined: Wed Mar 23, 2005 15:51
Location: Espoo

Post by Masi_K »

Mites se 60-2 lähtee toimimaan. Tulevassa koneessani saattaa ehkä olla se käytössä. Ehkä.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Post Reply