miksi edis4?
Moderator: Masi_K
miksi edis4?
elikkä miksi kaikki ovat laittamassa juuri edis4:ää sytytykseksi projekteihinsa? jotenkin helppo saada toimimaan squirtin kanssa?
"Kaikki musiikki on paskaa paitsi jazzi..
..se on IHAN paskaa"
..se on IHAN paskaa"
Kyllä se on varmasti se helppo ja toimintavarma tapa toteuttaa suorasytkä. EDIS sisältää triggeröinnin dekoodauksen, kipinänvahvistuksen ja dwellin ohjauksen, megan tehtäväksi jää laskea haluttu ennakko. Jos rakentaa systeemin esim. wheel decoderilla, joutuu jokaisen näistä vaiheista ratkaisemaan erikseen.
Edis järjestelmä vaatii 36-1 hammaspyörän ja sitä lukevan anturin, lisäksi anturin pitää olla oikeassa paikassa. Extra- koodin wheel decoder sen sijaan osaa dekoodata lähes mitä tahansa hammastusta.
Extra- koodista löytyy kaikki tarvittava softa hukkakipinäpuolien käyttöön ilman edis systeemiä, mutta itselle jää tehtäväksi oikeiden arvojen etsiminen ja sytytysyksiköiden ym. kanssa pelleily.
Itse olisin laittanut myös edis4:sen mutta kun moottorista löytyy vakiona 60-2 hammaspyörä ja anturi, oli järkevämpää käyttää niitä. Homma toimii erittäin hyvin, toimintavarmuuden näkee sitten ajan kanssa. Ei ollut mikään bolt-on laittaa sitä toimimaan, tuntemattomien asioiden määrä oli aika suuri.
Edis järjestelmä vaatii 36-1 hammaspyörän ja sitä lukevan anturin, lisäksi anturin pitää olla oikeassa paikassa. Extra- koodin wheel decoder sen sijaan osaa dekoodata lähes mitä tahansa hammastusta.
Extra- koodista löytyy kaikki tarvittava softa hukkakipinäpuolien käyttöön ilman edis systeemiä, mutta itselle jää tehtäväksi oikeiden arvojen etsiminen ja sytytysyksiköiden ym. kanssa pelleily.
Itse olisin laittanut myös edis4:sen mutta kun moottorista löytyy vakiona 60-2 hammaspyörä ja anturi, oli järkevämpää käyttää niitä. Homma toimii erittäin hyvin, toimintavarmuuden näkee sitten ajan kanssa. Ei ollut mikään bolt-on laittaa sitä toimimaan, tuntemattomien asioiden määrä oli aika suuri.
205 GTi 1.6 Microsquirt v3 (36-1,wheel decoder,hukkakipinä)