Launch Control/Flat shift

Keskustelu Megasquirtin firmwaresta ja muista Megasquirtiin liittyvistä ohjelmistoista

Moderator: Masi_K

Post Reply
cortna
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 180
Joined: Tue Nov 29, 2005 19:56

Launch Control/Flat shift

Post by cortna »

http://megasquirt.sourceforge.net/extra/launch.html

Flat shift

elikkä suora kytkentä laatikkoon sytän katkaisu vaihto hetkelle :roll:

säästäis vahdelaatikon rattaita :wink:

onko kellään kokemuksia saako toimimaan :?:
joop
Megasquirttaaja
Posts: 35
Joined: Sat Oct 29, 2005 2:24
Location: Ylivieska
Contact:

Post by joop »

Ei ole kokemuksia mutta tuota voisi kyllä koittaa jahka saan mopon tulille ja sytkänohjauksen tehtyä. On ollut muutenkin mielessä paineilmavaihtajan rakentaminen niin tuo helpottaisi kyllä toimiessaa hommaa huomattavasti. Ei kuitenkaan kannata pidättää hengitystä odotellessa kokemuksia tältä suunnalta kun menee varmaan ensikesään. Itsekin kuulisin kyllä mielelläni jos joku on testannut tuota.
GSX-R1100 -90
mazajns
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 119
Joined: Tue Dec 13, 2005 17:46

Post by mazajns »

omassa rotiskossa on tuo launch control kytketty töötin paikalle... tosin käytin sitä aluksi vain polttoaineen katkaisuun ja nyt se rupeaa alhaalta myöhäistämään sytkää ja sitten 4200 kohdalla katkoo polttoainetta... rengasta kiusatessa ihan näppärä lisä...
bmw 520i -89 Projekti 2.5 24v tic
Turbiini
Megajumala
Posts: 508
Joined: Sun May 01, 2005 22:26
Location: Alavus

Post by Turbiini »

Mulla on ladassa flat sift aktivoitumassa kytkinpolkimesta, onnistuu hienosti isommalle vaihto kaasupohjassa ahtojen laskemtta eikä edes kytkintä tartte painaa pohjaan asti (vakio synkattu loota)
reve
Megasquirttaaja
Posts: 92
Joined: Thu Sep 22, 2005 9:14

Post by reve »

Meillä on launch control käytössä kiihdyttimessä. Sillä saa isonkin ahtimen käyntiin jo viivalla kun pari sekunttia paukuttaa. 60ft ajat paranivat roimasti lauhchin kanssa ja lähdöt helpottuivat. Kytkentä on tehty mikrokytkimellä kytkinpolkimen vivustosta. Eli tässä tulee kaupan päälle myös flat shift, mutta sitä ei ole keritty juuri testaamaan.
kynsi
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 134
Joined: Thu Mar 10, 2005 14:12
Location: Oulainen

Post by kynsi »

Mulla oli tuo jo kauan sitten mielessä, ja postasinkin tänne tuosta.
Toimii tosiaan molemmissa tapauksissa tuo lähtörajottimen lähtö. Itse en ole vielä kapeilla renkailla tuota kisoissa käyttänyt, jottei ahto nousisi 1 vaihteella liikaa. Mutta tuo vaihtotilanteen vieminen kaasu pohjassa olisi pitänyt rakentaa jo aikaa sitten.
turbo 245
Megasquirttaaja
Posts: 55
Joined: Fri Apr 08, 2005 13:07
Location: kotka

Post by turbo 245 »

Toimisiko automaattivaihteisessa niin, että laittaisi kytkimen jarrupolkimeen? Eli jarru pohjassa olis launch control päällä ja sais ahdot nousemaan paikallaan, nyt turbiini ottaa niin alhaalta kiinni ettei ahdot nouse ja ekat kymmenet metrit lähtee kuin purkka tukasta. Chevyn TH-350 laatikon liian pitkä 1-vaihteen välitys vielä pahentaa asiaa.
turbovoimaa
cortna
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 180
Joined: Tue Nov 29, 2005 19:56

Post by cortna »

kuulin että jostain saa vaihdekeppiin katkaisian

joko toimii kuin momentti avain eli säädetään löysemmäksi kuin
vaihdekepin vastus

jotta kerkeisköhän mega reakoimaan tommoiseen
KariM
Megailija
Posts: 532
Joined: Sat Feb 26, 2005 10:01

Post by KariM »

turbo 245 wrote:Toimisiko automaattivaihteisessa niin, että laittaisi kytkimen jarrupolkimeen?
Voisi toimiakin, mutta ennen tuon väsäämistä kannattaa kokeilla ihan käsikäyttöisellä kytkimellä että onko vaikutus haluttu (nouseeko ahdot tarpeeksi nopeasti turbiinin sallimalla käyntinopeudella).
teg
Megajumala
Posts: 1867
Joined: Mon Mar 28, 2005 21:44
Location: Vaasa

Post by teg »

turbo 245 wrote:Tnyt turbiini ottaa niin alhaalta kiinni ettei ahdot nouse ja ekat kymmenet metrit lähtee kuin purkka tukasta. Chevyn TH-350 laatikon liian pitkä 1-vaihteen välitys vielä pahentaa asiaa.
Riippuu millä kierroksilla turbon saa heräämään ja mikä on turbiinin stall speed. Turbiini ei kauaa kestä pyörittämistä stall speedin lähellä ja mahtaako jarrutkaan pitää?

Melkein suosittelisin vaihtamaan turbiinin sellaiseen, jossa on stall speed korkeammalla ja asentamaan transbraken. Transbraken kytkimestä voisi ohjauksen ottaa launch controllille.
turbo 245
Megasquirttaaja
Posts: 55
Joined: Fri Apr 08, 2005 13:07
Location: kotka

Post by turbo 245 »

Jarrua vasten kierrokset nousee 2400rpm ja ahdot siinä 0,1bar.
Penkissä ahdot oli :2700rpm 0,5bar
3300rpm 1,0bar
Turbiinin(11") stall speed pitäisi olla 2200rpm, turbiinia muokattu sopimaan Volvon koneen perään.

Täytyy kokeilla erillisellä katkaisijalla auttaisiko tuo nopeampaan paikalta poistumiseen. :arrow: :arrow: :arrow:
turbovoimaa
rustang
Megasquirt aloittelija
Posts: 8
Joined: Thu Jul 27, 2006 15:58

Post by rustang »

Tehtiin myös omaan autoon tuo launch kytkentä ja vaikka auto on EDIS-sytkällä niin toimii se pelkällä polttoaineen katkaisullakin. Autohan on toki vapaastihengittävä :)
Escort Mk1 2000 TC MSEFI
VesQ
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 106
Joined: Wed Oct 11, 2006 21:22
Location: Hollola

Post by VesQ »

Öö, meni vähän taas ohi jotta mikä on tarkoitus vaparissa launchilla

Pelkkä kierroksien rajaaminen johonkin tiettyyn. Eikös silloin onnistu ihan tavan rajottimella
rally_racer
Megasquirttaaja
Posts: 51
Joined: Mon Mar 14, 2005 2:45

Post by rally_racer »

VesQ wrote:Öö, meni vähän taas ohi jotta mikä on tarkoitus vaparissa launchilla

Pelkkä kierroksien rajaaminen johonkin tiettyyn. Eikös silloin onnistu ihan tavan rajottimella
No onhan se kiva juttu liikennevalolähdöissä/varttimaililla.. voi iha huoletta pitää lapun lattias ja kierrokset vaik 4000rpm ilman et tarttee kytätä kokoajan jenkakelloa.. si ku valo vaihtuu ni kykä ylös ja si mennään. :D
Corolla FX AE92 4A-GE -87 (tallissa.com)
jushi69
Megasquirttaaja
Posts: 30
Joined: Mon Aug 28, 2006 22:43

Post by jushi69 »

minkäs tehonen tuon 2k2 vastuksen tulisi olla?
Fiesta mk3 TIC feat. megaruiskaus
risu
Himopostaaja
Posts: 580
Joined: Wed Sep 28, 2005 12:28
Location: Vantaa

Post by risu »

Mikä tahansa käy koska ton läpi ei kulje kuin häviävän pieni virta. MUTTA tuota ei ole tarvinnut asentaa enää pitkään aikaan koska tuo ylösveto on jo koodissa ohjelmallisesti kytketty. Eli yksinkertaisimmillaan tuo prossun nasta vaan maatetaan HUOM HUOM missään tapauksessa nastaan ei saa kytkeä mitään jännitettä! Kytkin siis sellainen joka jättää irti normaalisti ja kun kytkee niin kytkee maatasoon.

Jos haluaa suojata vähän prossun sisäänmenoa niin tämä olisi suositeltavampi kytkentä:

Image
Tiara Kit Car - MsnS-E
jantunen
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 122
Joined: Mon Feb 28, 2005 10:57
Location: Mustasaari

Post by jantunen »

Eli mitä tuo kytkentä nyt sitten tarkottaa suomeksi :lol: Eihän koneistaja ymmärrä noita kuvia..... Onko prossuja kärynny jos ei tuota suojakytkentää ole tehnyt?
eaton/holset power
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 102
Joined: Fri Sep 15, 2006 1:00
Location: ruovesi
Contact:

Post by eaton/holset power »

jantunen wrote:Eli mitä tuo kytkentä nyt sitten tarkottaa suomeksi :lol: Eihän koneistaja ymmärrä noita kuvia..... Onko prossuja kärynny jos ei tuota suojakytkentää ole tehnyt?
kaksi diodia siihen maa johtoon mitä maatotetaan, eli toinen diodi siihen väliin ja toisesta toinen pää fretti 5 volttiseen, niin ja nuo diodit luonnollisesti on suositeltavaa olla oikein päin :lol: mutta mistäs tuo maa piuha otetaan pratcon megasta/ mitä asetuksia pitää huomioida :roll:tietoa kellään?
V740
Megasquirttaaja
Posts: 38
Joined: Sun Mar 19, 2006 20:37

Post by V740 »

eaton/holset power wrote:
jantunen wrote:Eli mitä tuo kytkentä nyt sitten tarkottaa suomeksi :lol: Eihän koneistaja ymmärrä noita kuvia..... Onko prossuja kärynny jos ei tuota suojakytkentää ole tehnyt?
kaksi diodia siihen maa johtoon mitä maatotetaan, eli toinen diodi siihen väliin ja toisesta toinen pää fretti 5 volttiseen, niin ja nuo diodit luonnollisesti on suositeltavaa olla oikein päin :lol: mutta mistäs tuo maa piuha otetaan pratcon megasta/ mitä asetuksia pitää huomioida :roll:tietoa kellään?
Miksi tuo toinen diodi pitää laittaa tuonne 5v linjaan esto suuntaan...eikö se toimi ilman sitäkin, laittaa vaan tuohon kytkimen johdon väliin diodin...??
Post Reply