Ei ole kokemuksia mutta tuota voisi kyllä koittaa jahka saan mopon tulille ja sytkänohjauksen tehtyä. On ollut muutenkin mielessä paineilmavaihtajan rakentaminen niin tuo helpottaisi kyllä toimiessaa hommaa huomattavasti. Ei kuitenkaan kannata pidättää hengitystä odotellessa kokemuksia tältä suunnalta kun menee varmaan ensikesään. Itsekin kuulisin kyllä mielelläni jos joku on testannut tuota.
omassa rotiskossa on tuo launch control kytketty töötin paikalle... tosin käytin sitä aluksi vain polttoaineen katkaisuun ja nyt se rupeaa alhaalta myöhäistämään sytkää ja sitten 4200 kohdalla katkoo polttoainetta... rengasta kiusatessa ihan näppärä lisä...
Mulla on ladassa flat sift aktivoitumassa kytkinpolkimesta, onnistuu hienosti isommalle vaihto kaasupohjassa ahtojen laskemtta eikä edes kytkintä tartte painaa pohjaan asti (vakio synkattu loota)
Meillä on launch control käytössä kiihdyttimessä. Sillä saa isonkin ahtimen käyntiin jo viivalla kun pari sekunttia paukuttaa. 60ft ajat paranivat roimasti lauhchin kanssa ja lähdöt helpottuivat. Kytkentä on tehty mikrokytkimellä kytkinpolkimen vivustosta. Eli tässä tulee kaupan päälle myös flat shift, mutta sitä ei ole keritty juuri testaamaan.
Mulla oli tuo jo kauan sitten mielessä, ja postasinkin tänne tuosta.
Toimii tosiaan molemmissa tapauksissa tuo lähtörajottimen lähtö. Itse en ole vielä kapeilla renkailla tuota kisoissa käyttänyt, jottei ahto nousisi 1 vaihteella liikaa. Mutta tuo vaihtotilanteen vieminen kaasu pohjassa olisi pitänyt rakentaa jo aikaa sitten.
Toimisiko automaattivaihteisessa niin, että laittaisi kytkimen jarrupolkimeen? Eli jarru pohjassa olis launch control päällä ja sais ahdot nousemaan paikallaan, nyt turbiini ottaa niin alhaalta kiinni ettei ahdot nouse ja ekat kymmenet metrit lähtee kuin purkka tukasta. Chevyn TH-350 laatikon liian pitkä 1-vaihteen välitys vielä pahentaa asiaa.
turbo 245 wrote:Toimisiko automaattivaihteisessa niin, että laittaisi kytkimen jarrupolkimeen?
Voisi toimiakin, mutta ennen tuon väsäämistä kannattaa kokeilla ihan käsikäyttöisellä kytkimellä että onko vaikutus haluttu (nouseeko ahdot tarpeeksi nopeasti turbiinin sallimalla käyntinopeudella).
turbo 245 wrote:Tnyt turbiini ottaa niin alhaalta kiinni ettei ahdot nouse ja ekat kymmenet metrit lähtee kuin purkka tukasta. Chevyn TH-350 laatikon liian pitkä 1-vaihteen välitys vielä pahentaa asiaa.
Riippuu millä kierroksilla turbon saa heräämään ja mikä on turbiinin stall speed. Turbiini ei kauaa kestä pyörittämistä stall speedin lähellä ja mahtaako jarrutkaan pitää?
Melkein suosittelisin vaihtamaan turbiinin sellaiseen, jossa on stall speed korkeammalla ja asentamaan transbraken. Transbraken kytkimestä voisi ohjauksen ottaa launch controllille.
Jarrua vasten kierrokset nousee 2400rpm ja ahdot siinä 0,1bar.
Penkissä ahdot oli :2700rpm 0,5bar
3300rpm 1,0bar
Turbiinin(11") stall speed pitäisi olla 2200rpm, turbiinia muokattu sopimaan Volvon koneen perään.
Täytyy kokeilla erillisellä katkaisijalla auttaisiko tuo nopeampaan paikalta poistumiseen.
Tehtiin myös omaan autoon tuo launch kytkentä ja vaikka auto on EDIS-sytkällä niin toimii se pelkällä polttoaineen katkaisullakin. Autohan on toki vapaastihengittävä
VesQ wrote:Öö, meni vähän taas ohi jotta mikä on tarkoitus vaparissa launchilla
Pelkkä kierroksien rajaaminen johonkin tiettyyn. Eikös silloin onnistu ihan tavan rajottimella
No onhan se kiva juttu liikennevalolähdöissä/varttimaililla.. voi iha huoletta pitää lapun lattias ja kierrokset vaik 4000rpm ilman et tarttee kytätä kokoajan jenkakelloa.. si ku valo vaihtuu ni kykä ylös ja si mennään.
Mikä tahansa käy koska ton läpi ei kulje kuin häviävän pieni virta. MUTTA tuota ei ole tarvinnut asentaa enää pitkään aikaan koska tuo ylösveto on jo koodissa ohjelmallisesti kytketty. Eli yksinkertaisimmillaan tuo prossun nasta vaan maatetaan HUOM HUOM missään tapauksessa nastaan ei saa kytkeä mitään jännitettä! Kytkin siis sellainen joka jättää irti normaalisti ja kun kytkee niin kytkee maatasoon.
Jos haluaa suojata vähän prossun sisäänmenoa niin tämä olisi suositeltavampi kytkentä:
Eli mitä tuo kytkentä nyt sitten tarkottaa suomeksi Eihän koneistaja ymmärrä noita kuvia..... Onko prossuja kärynny jos ei tuota suojakytkentää ole tehnyt?
jantunen wrote:Eli mitä tuo kytkentä nyt sitten tarkottaa suomeksi Eihän koneistaja ymmärrä noita kuvia..... Onko prossuja kärynny jos ei tuota suojakytkentää ole tehnyt?
kaksi diodia siihen maa johtoon mitä maatotetaan, eli toinen diodi siihen väliin ja toisesta toinen pää fretti 5 volttiseen, niin ja nuo diodit luonnollisesti on suositeltavaa olla oikein päin mutta mistäs tuo maa piuha otetaan pratcon megasta/ mitä asetuksia pitää huomioida tietoa kellään?
jantunen wrote:Eli mitä tuo kytkentä nyt sitten tarkottaa suomeksi Eihän koneistaja ymmärrä noita kuvia..... Onko prossuja kärynny jos ei tuota suojakytkentää ole tehnyt?
kaksi diodia siihen maa johtoon mitä maatotetaan, eli toinen diodi siihen väliin ja toisesta toinen pää fretti 5 volttiseen, niin ja nuo diodit luonnollisesti on suositeltavaa olla oikein päin mutta mistäs tuo maa piuha otetaan pratcon megasta/ mitä asetuksia pitää huomioida tietoa kellään?
Miksi tuo toinen diodi pitää laittaa tuonne 5v linjaan esto suuntaan...eikö se toimi ilman sitäkin, laittaa vaan tuohon kytkimen johdon väliin diodin...??