innovaten ohjelmointi ei toimi
Moderator: Masi_K
innovaten ohjelmointi ei toimi
joo yritin jo pöytäkoneella sarjakaapelilla, mutta ei toimi. LM-programmer menee kyllä päälle kun megahan laittaa virrat, mutta kun yrittää muuttaa megahan tulevan analog output 2 arvoja -> 0 V=10.00 ja 5 V=20.00 ja painaa "program", niin se jää harmaaksi ja kun katsoo sitten uudestaan, niin edelleen on ne samat 7.35 ja 22.39 käytössä. Onko muilla ollut samoja ongelmia?
Re: innovaten ohjelmointi ei toimi
Joo oli samoja ongelmia, mut alko toimimaan kun käynnistelin innovatea uusiks... Tuntuu että ne ei joka kerta tallennu ne asetukset... Ja kannattaa päivittää uusin firmis jos ei vielä ole.. muistaakseni joskus viime lokakuussa ilmestynyt v.1.10.e2882 wrote:joo yritin jo pöytäkoneella sarjakaapelilla, mutta ei toimi. LM-programmer menee kyllä päälle kun megahan laittaa virrat, mutta kun yrittää muuttaa megahan tulevan analog output 2 arvoja -> 0 V=10.00 ja 5 V=20.00 ja painaa "program", niin se jää harmaaksi ja kun katsoo sitten uudestaan, niin edelleen on ne samat 7.35 ja 22.39 käytössä. Onko muilla ollut samoja ongelmia?
johtui varmaan siitä, että lc-1 ei saa virtaa kuin sen 2s virtojen päälle laittamisen jälkeen, jolloin lm-programmer kyllä tunnistaa lc-1:sen, mutta sitten kun yrittää koodata niin eihän lc-1 saakaan virtaa ku bensapumpun rele ei maadota.
Yritin sitten päivittää sitä firmwarea ja kun ei ollu virtaa niin se ohjelma varoitti siitä että virta ei saa katketa kesken päivityksen... no nyt se lm-programmer ei aukea enää ollenkaan. Voiko olla ottanut itteensä jotenkin??
Ja onko mulla seoskartta tyhjäkäynnillä vain niin "epätarkka" kun megatunes heiluu se afr esim. 11-15:1 väliä. Mutta jos rikastaa niin sitten pysyy esim. 8:1 paikallaan aika hyvin. Vai pitääkö laittaa lokiin että saa seokset säädettyä. Anturin kalibrointi on ok.
Yritin sitten päivittää sitä firmwarea ja kun ei ollu virtaa niin se ohjelma varoitti siitä että virta ei saa katketa kesken päivityksen... no nyt se lm-programmer ei aukea enää ollenkaan. Voiko olla ottanut itteensä jotenkin??
Ja onko mulla seoskartta tyhjäkäynnillä vain niin "epätarkka" kun megatunes heiluu se afr esim. 11-15:1 väliä. Mutta jos rikastaa niin sitten pysyy esim. 8:1 paikallaan aika hyvin. Vai pitääkö laittaa lokiin että saa seokset säädettyä. Anturin kalibrointi on ok.
Joo siis tottakai ohjelmoinnin ajaksi virrat jatkuvasta 12V lähteestä.e2882 wrote:johtui varmaan siitä, että lc-1 ei saa virtaa kuin sen 2s virtojen päälle laittamisen jälkeen, jolloin lm-programmer kyllä tunnistaa lc-1:sen, mutta sitten kun yrittää koodata niin eihän lc-1 saakaan virtaa ku bensapumpun rele ei maadota.
Mulla kävi myös näin kun läppäristä loppui akku... Käynnistelin tietokonetta ja innovatea uusiksi pariin otteeseen niin alkoi toimia ja sain firmiksen laitettua sisään..e2882 wrote: Yritin sitten päivittää sitä firmwarea ja kun ei ollu virtaa niin se ohjelma varoitti siitä että virta ei saa katketa kesken päivityksen... no nyt se lm-programmer ei aukea enää ollenkaan. Voiko olla ottanut itteensä jotenkin??
Eihän megatunen pitäis edes mitään 8:1 seoksia näyttää kun innovate on 0-5V 10-20:1. ?e2882 wrote: Ja onko mulla seoskartta tyhjäkäynnillä vain niin "epätarkka" kun megatunes heiluu se afr esim. 11-15:1 väliä. Mutta jos rikastaa niin sitten pysyy esim. 8:1 paikallaan aika hyvin. Vai pitääkö laittaa lokiin että saa seokset säädettyä. Anturin kalibrointi on ok.
Koita laittaa tyhjäkäynninalueelle karttaan neliö jossa samat arvot.
Eihän suuttimet ole liian isot?
Re: innovaten ohjelmointi ei toimi
Mulla on sam ongelma päällä! enkä oo keksiny vielä vikaa. Virtaa LC1 saa kokoajan. Ja eikös nuo molemmat ulostulot oo ohjelmoitavissa?e2882 wrote:joo yritin jo pöytäkoneella sarjakaapelilla, mutta ei toimi. LM-programmer menee kyllä päälle kun megahan laittaa virrat, mutta kun yrittää muuttaa megahan tulevan analog output 2 arvoja -> 0 V=10.00 ja 5 V=20.00 ja painaa "program", niin se jää harmaaksi ja kun katsoo sitten uudestaan, niin edelleen on ne samat 7.35 ja 22.39 käytössä. Onko muilla ollut samoja ongelmia?
Lisäksi mulla kans heittelee AFR:t: näyttää joko 18 (g3 mittari) ja ku rikastaa niin pomppaa viisari 8:n. se ei näytä siitä välistä mitää selkeää lukua, korkeintaan vispaa se viisari ja menee takas jompaan kumpaan laitaan. Tuon G3 mittarin oon kytkeny ulostulo 2:een 0v=7.35 ja 5v=22.39.
VE kartta on tasanen, ei pitäs johtua siitä ja suuttimet ei oo mikkää isot.
Ja varmuuden vuoksi vielä kysyä että megatunen valikosta on laajakaista valittuna ja anturin tyyppi LC1 default 0-5V niin ohjelmoidaanko ulostulo 0V=10AFR ja 5V=19.40AFR että näyttää megatune oikein?
Jaa `a nyt se sitte pelaa ku käynnisteli uudestaan ja sain arvot muutettua ja g3 ja megatune näyttää samoja lukemia. 
toki heittelee vieläki lukemat..mistä lie johtuu. jospa se siitä rauhottuu ku nyt säätäminen edistyy.
Edit: Anturin kalibrointi poisti tuon vispaus ongelman ja nyt toimii niinku pitääki

toki heittelee vieläki lukemat..mistä lie johtuu. jospa se siitä rauhottuu ku nyt säätäminen edistyy.
Edit: Anturin kalibrointi poisti tuon vispaus ongelman ja nyt toimii niinku pitääki