itse maksanu 24.8.olen saannu muutaman kerran yhteyden,lupas pistää kuukausi sit poksin tuleen.....ei mitään.laitoin anttilalle s-postia ja txt:teen jos viikon sisään ei kuulu mitään,asia siirtyy viran omaisille.löytyy maksukuitit ja muu tarvittava tieto viran omaisille.......toivottavasti ottaa yhteyttä....
No ei hyvältä näytä tässä hommassa on kusetuksen makua.. ei omalle kohdalle sattunutta vaan kun lueskelin nii monelle muulle... ei vissiin kannata tilata boxia kyseiseltä mieheltä.. melkein sama ku söis rahansa ainut ero et rahat jäis itelle..
Miku_s wrote:No ei hyvältä näytä tässä hommassa on kusetuksen makua.. ei omalle kohdalle sattunutta vaan kun lueskelin nii monelle muulle... ei vissiin kannata tilata boxia kyseiseltä mieheltä.. melkein sama ku söis rahansa ainut ero et rahat jäis itelle..
Ei tämä veilä mitää, mutta entinen työnjohtajani osti auton englannista, no sitte se lähetti n.5000e englantiin ja ei ole rahoja saatika autoa edelleenkään kuulunut ei ollu kyllä ihan kaikki kotona muutenkaan kyseisellä työnjohtajalla.
Joo, ei ole kuulunut lähetystä lupailuista huolimatta ja viimeiseen viestiin ei kuulu vastausta. Nyt alkaa rauhallistakin miestä pikkuhiljaa vituttamaan. Koskaan ei oo mun rahat mennyt hyväntekeväisyyteen, eikä ne mene tälläkään kertaa. Pitääkö sitä nyt perkele lähteä täältä pohjanmaalta opettamaan suoraselkäistä kaupankäyntiä. Kaverin kotiosoitteen voi laittaa tulemaan yv:nä
Eipä noi rikosilmotuksetkaan välttämättä hyödytä tippaakaan. Kaveria kusetettiin aikanaan samalla tavalla huutonetissä puhelinkaupoissa (rahat meni, puhelinta ei tullu) ja teki siitä sitten rikosilmotuksen. Kyselin tossa äsken et miten siinä kävi, ja huonostihan se päättyi.
>> ei ollu riittäväst näyttöö siit et se ois ollu se ko. äijä joka mua kusetti, vaik tili oli sen ja sil oli vastaavii tapauksii aikasemmin. mut kun se sano olleensa niihin aikoihin paljon kännissä eikä muistanu tehneensä tätä hommaa.
>> tuli syyttämättäjättämispäätös
Sehän on tuttu juttu ettei noilta kusettajilta ikinä mitään saada vaan ne menee ikuisiksi ajoiksi ulosottoon, mutta näköjään niinkin voi käydä että pääsee vapaalle jalalle puhtoisena miehenä.
Fiesta Mk3 1.8 16V megasquirt+edisn00bproject ym @ http://www.76s.net (laakista käyntiin -> kone räjähti -> taas toimii -> 2.0tic projekti menossa)
Krisse wrote:
Sehän on tuttu juttu ettei noilta kusettajilta ikinä mitään saada vaan ne menee ikuisiksi ajoiksi ulosottoon, mutta näköjään niinkin voi käydä että pääsee vapaalle jalalle puhtoisena miehenä.
noo jos kaveri kuitenkin on töissä, ja tuomitaan tästä asiasta pääseehän se siihen ulosotajan jonoon ainakin tosin poliisihan ekaks koittaa soitella ja käskee hoitaan asian
Krisse wrote:Eipä noi rikosilmotuksetkaan välttämättä hyödytä tippaakaan. Kaveria kusetettiin aikanaan samalla tavalla huutonetissä puhelinkaupoissa (rahat meni, puhelinta ei tullu) ja teki siitä sitten rikosilmotuksen. Kyselin tossa äsken et miten siinä kävi, ja huonostihan se päättyi.
>> ei ollu riittäväst näyttöö siit et se ois ollu se ko. äijä joka mua kusetti, vaik tili oli sen ja sil oli vastaavii tapauksii aikasemmin. mut kun se sano olleensa niihin aikoihin paljon kännissä eikä muistanu tehneensä tätä hommaa.
>> tuli syyttämättäjättämispäätös
äkkisiltään tästä ois voinu saaha semmosen käsityksen että yrität sanoo että rikosilmoitust ai kannata tehä. Mikä on kyl aika idioottimainen ajattelutapa. Nimenomaan KAIKKIEN ketä tässä on kusetettu pitäs tehä se rikosilmotus että syyllinen saahaan vastaamaan teoistaan. Suomessa tuntuu liian moni katsovan asiaa sormien läpi ja ei jaksa tehä rikosilmoitusta ku on niin pienistä summista kyse. Tuonhan vois jo luokitella rikokseks jos jättää rikosilmotuksen tekemättä rikoksesta.
Tässä tapauksessahan tuntuu että asianomainen on alunperin ollu kyl ollu asiallinen ja boxinsa toimittanu. Mutta ei ole älynnyt rajottaa boxiensa tarjontaa semmoseks että pystys kaikkille boxinsa tarjoamaan. Tai sitten vaan on ollut rahavaikeuksia ja "ilmaset" eurot on kelvannu tjms.
Yllä sanotut asiat on minun mielipiteeni asiasta. Jos on jotain itkemistä asiasta niin itkekään. Mua ei vois vähempää kiinnostaa
Itse tei rikosilmoituksen asiasta.
Poliisi on käynyt kuulustelemassa tyyppiä ja tyyppi oli sanonut
että kiireiltä unohtunut boxien toimittaminen. Oli luvannut ottaa yhteyttä
heti kuulusteluiden jälkeen kaikkiin jo maksaneisiin ja toimittaa tuotteet ensitilassa. eipä ole mitään kuulunut joten rikosilmoitus jatkaa kulkuaan
seuraavaksi käräjille.
Jos on vielä joitain jotka ovat boxin jo maksaneet eivätkä ole sitä saaneet
suosittelen kääntymään poliisin puoleen. Poliisin mukaan tyypillä on jo ennestään joku vastaavan lainen huijaus tilillään.
Kävin myös tekemässä rikosilmoituksen.
Tosiaan jos vielä on porukkaa, jotka empivät ja odottelevat lähetystä niin käy tekemässä ilmoitus kotipaikakuntasi poliisiasemalla. Ilmoituksen voi perua jos boksi saapuukin yllättäen!
Joukossa on voimaa!
Varaudu selvittämään/ota mukaan:
Omat henkilötietosi
Kohteen tiedot niin tarkkaan kuin mahdollista
Esim. tiliote missä näkyy maksusuoritus ja koska se on tehty
Sähköpostituloste kaupankäyntikeskustelusta
Paikka missä kaveri on myynyt(foorumin linkki)
Lyhyt selitys tapahtuneesta.
Eipä ole mitään uutta kuulunut. Lueskelin muuten tuossa toista foorumia ja löysin tälläisen tekstikatkelman. Mainiota seutua tuo pori
Tuskin kuitenkaan tämä on meidän boksikauppias. En kyllä ikää edes tiedä.
---------------------------------
Nettirikolliselle lähes 1,5 vuotta vankeutta
Porin käräjäoikeus tuomitsi vuonna 1986 syntyneen porilaisen nuoren miehen 72 petosrikoksesta vuoden ja viiden kuukauden ehdottomaan vankeusrangaistukseen. Rikoksista valtaosa oli internetin kauppapaikoilla toteutettuja petoksia. Käräjäoikeus käytti kovennettua rangaistusta, koska toistuvat aiemmat tuomiot eivät lainkaan ole hillinneet 21-vuotiaan petostehtailua. Samaan vyyhteen osallistunut toinen 21-vuotias porilainen nuori tuomittiin mm. 24 petoksesta 155 tunniksi yhdyskuntapalveluun.
Itse en ole mitään yrittänyt myyjältä ostaa, joten ei kai koko asia kuulu mulle mitenkään, mutta menkää nyt ihmeessä kiireen vilkkaa tekemään rikosilmoitukset. Ei tällaisia millään villasella kuulu painaa, ite en antais yhtään löysää, jos ei puheet kerran pidä.
Bullitt wrote:Itse en ole mitään yrittänyt myyjältä ostaa, joten ei kai koko asia kuulu mulle mitenkään, mutta menkää nyt ihmeessä kiireen vilkkaa tekemään rikosilmoitukset. Ei tällaisia millään villasella kuulu painaa, ite en antais yhtään löysää, jos ei puheet kerran pidä.
juu ei kannata antaa olla muuten kaveri pääsee kun koira veräjästä.. kaikki vaan ilmi nii saadaan asian mukainen tuomio kaverille... kun näitä netti huijareita riittää liikaakin yksikin vähemmän on parempi.. on se kun ei voi nykysin luottaa miehen sanaan
Taisto wrote:Mikähän tuolle kaverille tuli? Ostin oman boksin kyseiseltä tyypiltä ja maksoin ennakkona tilille. Paketti saapui sovitusti ja boxin laatu erinomainen. Harmi, että tyyppi pilas homman toiminnallaan.
Sama juttu täällä. Yksi auto käy ja kukkuu Finkpt:n tekemällä boksilla ja muutenkin ensimmäisissä kaupoissa ei sen kummempaa ollut. Harmi sinällään, kun tavara oli niin hyvää ja hinta kohdallaan...
Taisto wrote:Mikähän tuolle kaverille tuli? Ostin oman boksin kyseiseltä tyypiltä ja maksoin ennakkona tilille. Paketti saapui sovitusti ja boxin laatu erinomainen. Harmi, että tyyppi pilas homman toiminnallaan.
Sama juttu täällä. Yksi auto käy ja kukkuu Finkpt:n tekemällä boksilla ja muutenkin ensimmäisissä kaupoissa ei sen kummempaa ollut. Harmi sinällään, kun tavara oli niin hyvää ja hinta kohdallaan...
Sama täällä.. ostin EDIS muokatun boxin ja piuhasarjan.. nättiä työtä tehny sekä boxin että piuhasarjan suhteen..
En ymmärrä että miksi mennä tuollatavalla tuhoamaan hyvin nousuun lähteny maine.
Last edited by rally_racer on Mon Feb 25, 2008 20:09, edited 1 time in total.
[quote="pertta"]Ymmärrän/tiedän kyllä odottamisen tuskan ja sen kun myyjään ei saa yhteyttä... mutta jotenkin luotan tähän kaveriin, minulla on vuosien kokemus hänen asiakkaanaan ja toivon ainoastaan häneltä kehitystä asiakassuhteidensa ylläpitoon elämän vaikeissakin hetkissä.
Kaikki eivät ole asiakaspalvelijoita syntyessään, oppia ikä kaikki...
Ja elämän kulku meillä kaikilla vaihtelee. Päivänä jolloin otat tilauksen, et voi seuraavasta tietää. Syksy ja talvi on ollut hänelle vaikeaa aikaa yksityiselämässä, senhän voi lukea myös täällä rivien välistä. Toivon voimia hänen selvitä vaikeuksista ja jatkavan tällä tiellä opiksi ottaneena; tiedotuksen tärkeyden tilanteista asiakkailleen. Tietävä jaksaa odottaa, epätietoinen pelkää pahinta! [/quote]