Tuossa tuli mieleen idea katsellessa suutinohjausta ja kun aiemmin on ollut juttua siitä, että ylijännitesuojatrankku voi olla kytkettynä maan sijasta VCC:en niin voisiko tuon flyback-trankun ja suojatrankun yhdistää? Ottaisi Q4:n pois ja ohjaisi Q3:sta Q5:llä?
Q5:n VCE pitää olla suurempi kuin D10.
Active flyback modaus
Moderator: Masi_K
Siis D10 anodi ja Q3 kollektori -> Vcc ja Q5:lla ohjattaisiin Q3:n kantaa maihin? Vai jotenkin muuten?
Jotakin huomiota asiasta ja sen sivusta.
-D10 myötäbiasoituu kun Q5 johtaa, vastusta johonki
-ledien kanssa sarjaan diodit tai estosuuntainen jännite kasvaa liian isoksi kun snubberi on toiminnassa
-jos haluaa ylimitoittaa niin schottky fettien ohjauksesta myös Vcc (vaikka tuossa fet-ajurissa onkin sisäisesti tavis diodi tuota varten)
-suutinfettien Vgs,max on melko lähellä tuossa tulevaa maksimijännitettä, toki siinä tavallisesti jäänee useita voltteja tilaa
Jotakin huomiota asiasta ja sen sivusta.
-D10 myötäbiasoituu kun Q5 johtaa, vastusta johonki
-ledien kanssa sarjaan diodit tai estosuuntainen jännite kasvaa liian isoksi kun snubberi on toiminnassa
-jos haluaa ylimitoittaa niin schottky fettien ohjauksesta myös Vcc (vaikka tuossa fet-ajurissa onkin sisäisesti tavis diodi tuota varten)
-suutinfettien Vgs,max on melko lähellä tuossa tulevaa maksimijännitettä, toki siinä tavallisesti jäänee useita voltteja tilaa
D10 anodi edelleen maihin. Q5 sen yli vastuksen kera. Ledit mäkeen, ei tarvi tai laittaa trankun kanssa ennen ohjainta. Schottkyt voi laittaa ohjaimelta VCC:hen. Pitäis toimia.._P_ wrote:Siis D10 anodi ja Q3 kollektori -> Vcc ja Q5:lla ohjattaisiin Q3:n kantaa maihin? Vai jotenkin muuten?
Jotakin huomiota asiasta ja sen sivusta.
-D10 myötäbiasoituu kun Q5 johtaa, vastusta johonki
Tarkoitit kai Vdss? Se on tuolla 55V...