Justiinan ruiskutus
Moderator: Masi_K
Justiinan ruiskutus
Päivää arvon raadille.
Muutamia kymysyksiä, joihin osaan jo etsin vastauksia mutten (ilmeisesti puusilmäisyyttäni) vielä löytänyt.
Tarkoitus olisi siis ruiskuttaa Subaru Justy 4wd, varustettu 1181cm3 voimanpesällä sekä raivostuttavalla hitachi-nimeä kantavalla sadan alipainetoiminnon saastekaasarilla sekä katalysaattorilla. Ei kuitenkaan ole vähäpäästöinen.
Kyseinen kaasutin on oikea suunnittelun kukkanen, läppäakselissa ei ole minkään valtakunnan laakerointia joka aiheuttaa mukavia toimintahäiriöitä ääntä nopeammin.
Niin ne kysymykset:
Onko kukaan törmännyt projektikuvaukseen kyseisen kikottimen ruiskuttamisesta? Käyttäen modattua kaasarivehkeen imusarjaa tai yksipisteruiskua?
Vehjas sattuu olemaan kolmepyttyinen, tällä ei liene merkitystä kuin mahdollisesti aikanaan sytkänohjausta viritellessä, alkuun nyt on tarkoitus implementoida vain bensapuoli?
Onko kukaan ylipäänsä käyttänyt kaasarikoneen imusarjaa monipisteruiskuun modaamalla suutinten paikat ja integroimalla läppäkotelon kaasarin tilalle? Onko käytännön merkitystä kuinka kaukana imuventtiilistä suuttimet ovat?
Imusarja muodostaa kysymyksen siksi että kyseisessä vinosilmien keksinnössä kaikki kannesta palaava jäähdytysvesi palaa imusarjan kautta joka samalla sisältää myös termostaatin. Tämä "hieman" hankaloittaa oman imusarjan värkkäämistä.
Mistä autosta löytyisi edullisesti soveltuva yksipisteruiskun läppärunko-suutinasetelma? Ooppelilaiset näyttivät ainakin olevan tajuttoman kokoisia möykkyjä. Kone siis 1.2l ja ~70hp. Sovitteen toki joutuu tekemään mutta se ei muodostu ongelmaksi.
Mitään yletöntä tehonkasvua ei haeta vaan toimintavarmuutta, säädettävyyttä ja eroonpääsyä sellaisesta belsebubin keksinnöstä kuin kaasutin.
Kiitokset jo etukäteen
-Ville
Muutamia kymysyksiä, joihin osaan jo etsin vastauksia mutten (ilmeisesti puusilmäisyyttäni) vielä löytänyt.
Tarkoitus olisi siis ruiskuttaa Subaru Justy 4wd, varustettu 1181cm3 voimanpesällä sekä raivostuttavalla hitachi-nimeä kantavalla sadan alipainetoiminnon saastekaasarilla sekä katalysaattorilla. Ei kuitenkaan ole vähäpäästöinen.
Kyseinen kaasutin on oikea suunnittelun kukkanen, läppäakselissa ei ole minkään valtakunnan laakerointia joka aiheuttaa mukavia toimintahäiriöitä ääntä nopeammin.
Niin ne kysymykset:
Onko kukaan törmännyt projektikuvaukseen kyseisen kikottimen ruiskuttamisesta? Käyttäen modattua kaasarivehkeen imusarjaa tai yksipisteruiskua?
Vehjas sattuu olemaan kolmepyttyinen, tällä ei liene merkitystä kuin mahdollisesti aikanaan sytkänohjausta viritellessä, alkuun nyt on tarkoitus implementoida vain bensapuoli?
Onko kukaan ylipäänsä käyttänyt kaasarikoneen imusarjaa monipisteruiskuun modaamalla suutinten paikat ja integroimalla läppäkotelon kaasarin tilalle? Onko käytännön merkitystä kuinka kaukana imuventtiilistä suuttimet ovat?
Imusarja muodostaa kysymyksen siksi että kyseisessä vinosilmien keksinnössä kaikki kannesta palaava jäähdytysvesi palaa imusarjan kautta joka samalla sisältää myös termostaatin. Tämä "hieman" hankaloittaa oman imusarjan värkkäämistä.
Mistä autosta löytyisi edullisesti soveltuva yksipisteruiskun läppärunko-suutinasetelma? Ooppelilaiset näyttivät ainakin olevan tajuttoman kokoisia möykkyjä. Kone siis 1.2l ja ~70hp. Sovitteen toki joutuu tekemään mutta se ei muodostu ongelmaksi.
Mitään yletöntä tehonkasvua ei haeta vaan toimintavarmuutta, säädettävyyttä ja eroonpääsyä sellaisesta belsebubin keksinnöstä kuin kaasutin.
Kiitokset jo etukäteen
-Ville
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Katseleppa esim. videosta miten isot pojat laittaa suuttimensa. Ei varmasti ole suurta merkitystä suuttimen/suuttimien paikalla, kun autosta ei järkyttäviä tehoja ole tarkoitus kerran ottaa. Itse laittaisin kylmästi kaasarin päälle suihkimaan kurkkuun päin.
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
justyä on ollut suomessakin suihkutus koneella.
saisiko jotain osia semmoisista,jos sattuu kohdalle..
saisiko jotain osia semmoisista,jos sattuu kohdalle..
http://www.harrastekilpurit.com/
-subaru legacy 200stw koirankuljetin.
-subaru legacy 2.2 sedan ei vielä tiedä mikä.
-subaru leonen 4cam harrasteajokki.
-subaru legacy 200stw koirankuljetin.
-subaru legacy 2.2 sedan ei vielä tiedä mikä.
-subaru leonen 4cam harrasteajokki.
Fiestan läppärunko hankittu, on inhottavan lähellä sopimista suoraan...
Ruisku-justiinat ovat tässä maassa erittäin harvinaisia, käytännössä kaikki katalysaattorimallitkin ovat tuolla hitachin alipainehirvityksellä...
Kaikennäköistä muutakin remonttia aiheutuu, kisassa irtosi kallistuksenvakaaja ja vetonivelen kumi silpuksi -> nivelen vaihto edessä.
Rojekti jatkuu, tarttis käydä boksia kasaamaan seuraavaksi.
-Ville
Ruisku-justiinat ovat tässä maassa erittäin harvinaisia, käytännössä kaikki katalysaattorimallitkin ovat tuolla hitachin alipainehirvityksellä...
Kaikennäköistä muutakin remonttia aiheutuu, kisassa irtosi kallistuksenvakaaja ja vetonivelen kumi silpuksi -> nivelen vaihto edessä.
Rojekti jatkuu, tarttis käydä boksia kasaamaan seuraavaksi.
-Ville
Itselläni aivan lähti samanlainen projekti liikkeelle koska kaasutin on aivan sökö ja kone vuosi öljyä joka puolelta.
Olenkin ihmetellyt noita imusarjan vesikanavia. Ehkä poraamalla reiät ja sovittamalla suuttimille holkit saattasi onnistua monipisteruiskuksi muuttaminen. Pystyisiköhän tuota alumiinivalua hitsaamaan?
***Edit*** Katsoin vähän tarkemmin tuota imusarjaa ja menisi aika kikkailuksi. Alla vesikanavia ja antureita, päällä termostaatti. Laitankin yksipisteruiskun.
Sytkä tuleekin sitten suorasytytyksenä hal anturilla ja triggeripyörällä.
Olenkin ihmetellyt noita imusarjan vesikanavia. Ehkä poraamalla reiät ja sovittamalla suuttimille holkit saattasi onnistua monipisteruiskuksi muuttaminen. Pystyisiköhän tuota alumiinivalua hitsaamaan?
***Edit*** Katsoin vähän tarkemmin tuota imusarjaa ja menisi aika kikkailuksi. Alla vesikanavia ja antureita, päällä termostaatti. Laitankin yksipisteruiskun.
Sytkä tuleekin sitten suorasytytyksenä hal anturilla ja triggeripyörällä.
Niin se projekti vaan pikkuhiljaa menee vaatimattomaks, tuleekin jakaja sekä hall anturi lukemaan pultinkantoja. Virrajakajan anturi näytti hallilta mutten saanut megaa toimimaan sen kanssa, tiedä häntä mikä lienee.
Muuten näyttää hyvältä ja mega tajuaa missä mennään, ovathan kaikki anturit boshilta. Vielä ehjä bensapumppu kaupasta, hall anturi paikalleen ja savut pihalle... toivottavasti moottorista eikä megasta
Subarulla ovat muuten osanneet yhden asian hyvin, maadoittamisen... moottori ja vaihdelaatikko on maadoitettu vähän sinne ja tänne.
Mitenkäs sinun justiina jakselee Baas?
Muuten näyttää hyvältä ja mega tajuaa missä mennään, ovathan kaikki anturit boshilta. Vielä ehjä bensapumppu kaupasta, hall anturi paikalleen ja savut pihalle... toivottavasti moottorista eikä megasta

Subarulla ovat muuten osanneet yhden asian hyvin, maadoittamisen... moottori ja vaihdelaatikko on maadoitettu vähän sinne ja tänne.
Mitenkäs sinun justiina jakselee Baas?