Tutkimustyötä, mikä triggeripyörä ja anturi on käytössä?
Moderator: Masi_K
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 458
- Joined: Tue Jun 14, 2005 21:59
- Location: Kangasala
- Contact:
Tutkimustyötä, mikä triggeripyörä ja anturi on käytössä?
Kertokaapa minkälaisia monikohampaisia pyöriä on käytössänne ja minkälainen anturi niitä nuuskii?
Ittellä 12-1 ja Honeywellin 1GT101DC.
Entä muilla?
Ittellä 12-1 ja Honeywellin 1GT101DC.
Entä muilla?
Last edited by Volkkarijermu on Tue Jan 29, 2008 22:25, edited 2 times in total.
www.modificars.fi Vogtland, Bastuck, Greddy, D2, FK, JOM, Bilstein, Eibach, Koni, KW, Dbilas, Lumma-tuning
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
Myös Megasquirt-osasto verkkokaupassa!
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
nokka-akselin päässä 6 reikäinen kiekko, jossa 2 kpl 2nd trigger koloa... vastaako tuo sitten 4-1 pyörää 
optinen anturi lukee (ei sen parempaa tietoa...)

optinen anturi lukee (ei sen parempaa tietoa...)
Last edited by Höylä on Wed Jan 30, 2008 8:08, edited 1 time in total.
Edis eli 36-1 ja voortin VR 
Ja mullahan on sellainen hieno ketjurattaasta sorvattu 50/50 pulssisuhteelle ja rälläkällä 1 hammas pois
Tais olla noin sentin paksuinen

Ja mullahan on sellainen hieno ketjurattaasta sorvattu 50/50 pulssisuhteelle ja rälläkällä 1 hammas pois

Last edited by msivula on Tue Jan 29, 2008 23:07, edited 1 time in total.
-
- Megajumala
- Posts: 656
- Joined: Sun Feb 27, 2005 22:12
- Location: Hyvinkää
Nelinastainen oli ja nyt rakenteilla 36-1 1GT101DC:llä
Last edited by MrFairlane on Thu Jan 31, 2008 16:21, edited 1 time in total.
Ford Fairlane ´59
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
https://fi-fi.facebook.com/HollowHeadsDragTeamFinland
-
- Megasquirt aloittelija
- Posts: 2
- Joined: Mon Mar 05, 2007 19:41
- Location: jyväskylä
Mä olen käyttänyt seuraavia samassa autossa:
EDIS 36-1
-Pyörä 5mm levystä noin 5mm pitkät hampaat, hampaiden korkeus noin 8mm
-volvon vinokoneen vr-anturilla
-ms'n'extra 024s
-toimii moitteetta aina 8000rpm saakka
36-1 + 1GT101
-Pyörä 5mm levystä noin 5mm pitkät hampaat, hampaiden korkeus noin 8mm (sama pyörä kuin ediksellä)
-Hall 1GT101
-kokeiltu ms'n'extra 024s, 027 (joku versio), 029 useat versiot
-Kokeiltu molemman tyylin wheel decoder rutiineja
-Ei toimi, pätki satunnaisesti yli 4000rpm, hukkaa rpm -tiedon, rpm-piikkejä
18-1 + 1GT101
-Pyörä 5mm levystä noin 5mm pitkät hampaat, hampaiden korkeus noin 8mm (sama kuin edellinen, mutta pyörästä rälläkällä pois puolet hampaista)
-Hall 1GT101
-kokeiltu ms'n'extra 024s, 027 (joku versio), 029 useat versiot
-Kokeiltu molemman tyylin wheel decoder rutiineja
-Ei toimi, pätki satunnaisesti yli 6000rpm, hukkaa rpm -tiedon, rpm-piikkejä
6-1 + 1GT101
-Pyörä 5mm levystä noin 15mm pitkät hampaat, hampaiden korkeus noin 8mm (sama kuin edellinen, mutta pyörästä hitsattiin hammasvälejä umpeen kehän suunnassa pidemmille hampaille ja sorvattiin hitsauksen jälkeen)
-Hall 1GT101
-käytetty ms'n'extra 029 useat versiot
-Toimi moitteetta aina 8000rpm saakka. Ei ole missannut koskaan.
6-1 + 1GT101
-Pyörä 5mm levystä noin 15mm pitkät hampaat, hampaiden korkeus noin 8mm (uusi leikattu pyörä edellisen version mallin mukaisilla mitoilla)
-Hall 1GT101
-käytetty ms'n'extra 029 useat versiot
-Toimii moitteetta aina 8000rpm saakka. Ei ole missannut koskaan.
En ole varma, johtuiko pätkiminen 36-1 ja 18-1 pyörillä liian lyhyistä (kehän suunnassa) hampaista vai liian suuresta hammasmäärästä. Varmuuden maksimoimiseksi muutettiin kuitenkin pyörä sekä pitkähampaiseksi että pienelle hammasmäärälle, jonka jälkeen homma on pelannut moitteetta vuosia.
Johdot ovat aina olleet suojattuja ja useita anturietäisyyksiä pyörästä on tullut testattua (1GT101 tuntuu olevan aika tunteeton etäisyydelle. Melkein mikä vaan alle 2mm tuntuu toimivan, kunhan ei ota kiinni).
EDIS 36-1
-Pyörä 5mm levystä noin 5mm pitkät hampaat, hampaiden korkeus noin 8mm
-volvon vinokoneen vr-anturilla
-ms'n'extra 024s
-toimii moitteetta aina 8000rpm saakka
36-1 + 1GT101
-Pyörä 5mm levystä noin 5mm pitkät hampaat, hampaiden korkeus noin 8mm (sama pyörä kuin ediksellä)
-Hall 1GT101
-kokeiltu ms'n'extra 024s, 027 (joku versio), 029 useat versiot
-Kokeiltu molemman tyylin wheel decoder rutiineja
-Ei toimi, pätki satunnaisesti yli 4000rpm, hukkaa rpm -tiedon, rpm-piikkejä
18-1 + 1GT101
-Pyörä 5mm levystä noin 5mm pitkät hampaat, hampaiden korkeus noin 8mm (sama kuin edellinen, mutta pyörästä rälläkällä pois puolet hampaista)
-Hall 1GT101
-kokeiltu ms'n'extra 024s, 027 (joku versio), 029 useat versiot
-Kokeiltu molemman tyylin wheel decoder rutiineja
-Ei toimi, pätki satunnaisesti yli 6000rpm, hukkaa rpm -tiedon, rpm-piikkejä
6-1 + 1GT101
-Pyörä 5mm levystä noin 15mm pitkät hampaat, hampaiden korkeus noin 8mm (sama kuin edellinen, mutta pyörästä hitsattiin hammasvälejä umpeen kehän suunnassa pidemmille hampaille ja sorvattiin hitsauksen jälkeen)
-Hall 1GT101
-käytetty ms'n'extra 029 useat versiot
-Toimi moitteetta aina 8000rpm saakka. Ei ole missannut koskaan.
6-1 + 1GT101
-Pyörä 5mm levystä noin 15mm pitkät hampaat, hampaiden korkeus noin 8mm (uusi leikattu pyörä edellisen version mallin mukaisilla mitoilla)
-Hall 1GT101
-käytetty ms'n'extra 029 useat versiot
-Toimii moitteetta aina 8000rpm saakka. Ei ole missannut koskaan.
En ole varma, johtuiko pätkiminen 36-1 ja 18-1 pyörillä liian lyhyistä (kehän suunnassa) hampaista vai liian suuresta hammasmäärästä. Varmuuden maksimoimiseksi muutettiin kuitenkin pyörä sekä pitkähampaiseksi että pienelle hammasmäärälle, jonka jälkeen homma on pelannut moitteetta vuosia.
Johdot ovat aina olleet suojattuja ja useita anturietäisyyksiä pyörästä on tullut testattua (1GT101 tuntuu olevan aika tunteeton etäisyydelle. Melkein mikä vaan alle 2mm tuntuu toimivan, kunhan ei ota kiinni).
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Sumpissa on 36-1 pyörä vauhtipyörän takana. Pyörä on tehty n. 4mm levystä ja Honeywellin hall-anturi lukee sivustapäin. hammastus on tehty poraamalla reiät (en muista kokoa. joku 20-25mm tais olla) levyyn ja anturi siis lukee reikien väliin jääviä "hampaita". Seuraa kauniisti kierroksenrajoittajaan asti.