Millasia arvoja muilla on tyhjäkäynnillä mapilla? Ja millasilla arvoja olette sen vuoksi mappi riville asettaneet? Tavoitteena tietenki taloudellisuus nyt nappasee 15l/100km joka on kyllä kohtuu paljon 1.9 koneelle..
Itsellä tyhjäkäynnillä map 50-55Kpa.
Arvot mapille 30 34 41 48 54 60 66 72 78 84 90 96
Kannattaisiko arvoja tihentää ylemmäs ja asettaa alin arvoa korkeammalle vai miten te tekisitte?
Ja sitten miten olette säätäneet AFR:n cruise alueella? Itselläni menee jo pinta kaasu kiihityksessä (Esim TPS 24%, RPM 3000, MAP = 78Kpa) joten miten tälläisessä tapauksessa kannattaa säätää AFR tuolle alueelle? Kannattaako etes ylimmälle riville laittaa tehoalueen seosta kun alue tulee vastaan jo niin olemattomalla kaasulla?
Tyhjäkäynin MAP-arvo
Moderator: Masi_K
Tyhjäkäynin MAP-arvo
Mega ohjannut sytkää ja bensaa:
Tojota Cämry -88 2.0 GLi
Peugeot 405 MI16 (Sähkövikasimulaattori)
Viat Croma 2.0 TwinCam
Tojota Cämry -88 2.0 GLi
Peugeot 405 MI16 (Sähkövikasimulaattori)
Viat Croma 2.0 TwinCam
Mulla on omassa turbo ladassa muistaakseni afr 150ka asti 15.0 ja alle 70kpa afr joutokäyntialuetta lukuunottamatta 15.5 Sitten vasta ku map yli 200kpa niin afr 14.7 ja yli 250kpa 13.0 Näillä 8.2 puristeinen kone meni nätisti ajellen 10 kulutukseen, Myös ennakot oli varsin suuret eikä silti nakutellu edes 95 oktaanisellakaan ahtojen ollessa 2bar eli 300kpa, joutokäynti map muistaakseni noin 40kpa mutta mulla käytössä ollu map ei kyenny mittaamaan alle 50kpa lukemia (dieselkoneeseen takoitettu) joten joutokäynit alue oli ihan kierroksien ja lambdan varassa.
Sulla kun näyttää olevan mi16 kohteena niin multa löytyy siihen valmiit seos ja ennakko kartat jollekin vanhalle ms1extra versiolle, serkku ainakin niillä ajeli ja kulutus ei ainakaan noussu ja alavääntöä koneessa oli hieman vakiota paremmin.
Sulla kun näyttää olevan mi16 kohteena niin multa löytyy siihen valmiit seos ja ennakko kartat jollekin vanhalle ms1extra versiolle, serkku ainakin niillä ajeli ja kulutus ei ainakaan noussu ja alavääntöä koneessa oli hieman vakiota paremmin.
Jos vain löytyy kartat niin olisin kiitollinen. Näkisihän niistä millasilla seoksilla on vedetty vielä jos AFR kartta löytyis niin mahtavataa. Tosin sytkää ohjaa vielä Motronikin reuhka kun ei ole toimivaa triggeröintiä. Mites muuten serkkusi toteutti triggauksen?
Toki sytkä on tulossa megalle kunhan vain saan hankittua jostain semmosen hallin joka tottelee tuon vakio hampaita joten kyllä tulevaisuudessa sytkäkartalle on käyttöä.
Voisi kai kokeilla laittaa sopan sinne 15 pintaan koko cruise aluuelle ja laittaa vaikka 14.7 96 mapille niin eikai siinä mitään vaaraa ole?
Noita alimpia map arvoja taitaa olla sama karsio pois koska moottori jarru karsii ne kumminkin pois...
Toki sytkä on tulossa megalle kunhan vain saan hankittua jostain semmosen hallin joka tottelee tuon vakio hampaita joten kyllä tulevaisuudessa sytkäkartalle on käyttöä.
Voisi kai kokeilla laittaa sopan sinne 15 pintaan koko cruise aluuelle ja laittaa vaikka 14.7 96 mapille niin eikai siinä mitään vaaraa ole?
Noita alimpia map arvoja taitaa olla sama karsio pois koska moottori jarru karsii ne kumminkin pois...
afr karttaa ei ole kun käytössä ole kapeakaista, ensin sen kansa säädettiin seokset koko alueelta 0.5v jännitteen mukaan ja sitten lähes täyskaasu vetoihin käsin naputeöltiin karttaan noin 10%lisää
VE
adv
regfuel 15.9 vakio suuttimet ja muutenkin avaamaton kone, tps ja joutokäyntisäädin ei kytkettynä joten joutokäynnille palautumista varten piti tehdä aivan kartan alalaitaan suuri notkahdus ennakoihin jotta sai kierrokset lakemaan ja silti koneen pysymään käynissä.
openloop astuu voimaan 95kpa kohdalla siihen asti kokoajan 15% korjaus lambda jännitteelle 0.54v
VE
adv
regfuel 15.9 vakio suuttimet ja muutenkin avaamaton kone, tps ja joutokäyntisäädin ei kytkettynä joten joutokäynnille palautumista varten piti tehdä aivan kartan alalaitaan suuri notkahdus ennakoihin jotta sai kierrokset lakemaan ja silti koneen pysymään käynissä.
openloop astuu voimaan 95kpa kohdalla siihen asti kokoajan 15% korjaus lambda jännitteelle 0.54v
Kiitoksia noista.
Kartta oli pitkälle yli 7000rpm niin miten saitte vakio koneen menemään sinne asti? Itselläni loppuu suuttimet paljon aikaisemmin.
Otin vähän logia MS2-Extra Beta 16x16Ve Näkee selvästi että MI16 on turha lastuttaa niinkö jotku on teheneet
http://files.kiuas.org/mega/Mi16Duty.xls 6800rpm ja loppuu soppa
Kartta oli pitkälle yli 7000rpm niin miten saitte vakio koneen menemään sinne asti? Itselläni loppuu suuttimet paljon aikaisemmin.
Otin vähän logia MS2-Extra Beta 16x16Ve Näkee selvästi että MI16 on turha lastuttaa niinkö jotku on teheneet

http://files.kiuas.org/mega/Mi16Duty.xls 6800rpm ja loppuu soppa

Itseasias ei se Sinne asti lopuksi kierräkään rajoitin 7000 Tuli vaan karttaan jätettyä hieman varaa jos olis tullu jotain päivityksiä koneeseen. Muistaakseni dytycycle pysyi 80% tienoilla noilla kierroksilla. Mutta kyllä siihen lastauttamalla parannusta olis saanu, nimittäin tuo sytkän ohjaaminen lisäsi huomattavasti keskialueen vääntöä ja ei huipputehokaan ainakaan lakenu. Ihan viimeisiä ennakkoja ei edes koitettu kun tyydyttiin siihen että auto toimii. Mega asennettiin koska motroniccistä oli jotain rikki ja välillä sammui tai rupesi käymään huonosti.