eli lähtökohtana toyotan 2 litranen twincamkone jossa vakiot 440cc matala ohmiset suuttimet ,edis ohjaamassa sytkää 36/1 pyörällä ja vr anturi.
Ongelma on kun ei tiedä tuleeko kipinä oikeaan aikaan,yritetty lampulla katsoa mutta lamppu ei vilkuta startatessa. Kipinä tulee kyllä on koitettu laittaa johtoja kaikin päin ei vaikutusta.
reg fuelia ja granking prime pulseja säädelty suuntaan jos toiseen aina on tulpat märät. eli mistähän vikaa kannattais hakea.
onko sinne ediksen virtajohtoon tulevalla konkalla kuika suuri merkitys itellä 22µF pienen kokoinen (tulitikunpään kokoinen) konkka vai kannataisko hakea siihen kuuluva konkka vaikka motonetista?
[/b]
Ei käynnisty ei millään
Moderator: Masi_K
Kokeileppas kääriä se lampun johto ainakin 5 kierrosta ykkös tulpanjohon ympäri.. Ainakin yhessä vaurioituneessa lampussa onnistuin saamaan tarpeeksi vahvan signaalin että näytti myös startatessa.
Toimiiko lamppu muissa autoissa normaalisti myös startatessa?
Täälä foorumeilla on tainnut useampikin kysellä tuon konkan tarpeellisuutta ja monelta se tuntuu puuttuvan. Konkka tietenki kannattaa olla niin ei tule ylimääräsiä häiriöitä, mutta jos megan kiekkamittari ei mene sekaisin ja näyttää oikeaa kierroslukua niin ei se vika sillloin siinä ole...
Todennäköisesti vika on kumminkin ajotuksessa/Johtojen järjestyksessä mikäli pensaaki saa.
Tosin on tullut vastaan puola joka antoi kipinää tulpat irrallaan, mutta kun yritti startata tulille niiin EI ja tätä ihmeteltiin. Vaihto puolan ja hyvin pelaa
Toimiiko lamppu muissa autoissa normaalisti myös startatessa?
Täälä foorumeilla on tainnut useampikin kysellä tuon konkan tarpeellisuutta ja monelta se tuntuu puuttuvan. Konkka tietenki kannattaa olla niin ei tule ylimääräsiä häiriöitä, mutta jos megan kiekkamittari ei mene sekaisin ja näyttää oikeaa kierroslukua niin ei se vika sillloin siinä ole...
Todennäköisesti vika on kumminkin ajotuksessa/Johtojen järjestyksessä mikäli pensaaki saa.
Tosin on tullut vastaan puola joka antoi kipinää tulpat irrallaan, mutta kun yritti startata tulille niiin EI ja tätä ihmeteltiin. Vaihto puolan ja hyvin pelaa

Mega ohjannut sytkää ja bensaa:
Tojota Cämry -88 2.0 GLi
Peugeot 405 MI16 (Sähkövikasimulaattori)
Viat Croma 2.0 TwinCam
Tojota Cämry -88 2.0 GLi
Peugeot 405 MI16 (Sähkövikasimulaattori)
Viat Croma 2.0 TwinCam
Täällä ei ainakaan ole tuota konkkaa -kuten ei muutamassa muussakaan foorumilla pyörivässä koneessa.. Eli kyllä kaiken järjen mukaan pitäisi ainakin käyntiin saada ilman tuota konkkaa (tuo saattaa vaikuttaa sytyn aiheiuttamiin häiriöihin / kipinätehoon).
Cranking / Prime tablea säätämällä auto ensiksi "hörähtämään".. Tämän jälkeen voi alkaa säätelemään muista paikoista. Req fuel kannattaa jättää siihen, minkä saa tuolta laskurilta (ainakin useimmissa tapauksista)..
Onkohan syttypyörä varmasti oikealla kohdalla ja megassa triggeriasetukset kohdallaan? Näyttääkö mega startatessa kierrosluvun oikein? Laita tuo .msq tänne, niin porukat voi kattella onko nuo kohdallaa
Cranking / Prime tablea säätämällä auto ensiksi "hörähtämään".. Tämän jälkeen voi alkaa säätelemään muista paikoista. Req fuel kannattaa jättää siihen, minkä saa tuolta laskurilta (ainakin useimmissa tapauksista)..
Onkohan syttypyörä varmasti oikealla kohdalla ja megassa triggeriasetukset kohdallaan? Näyttääkö mega startatessa kierrosluvun oikein? Laita tuo .msq tänne, niin porukat voi kattella onko nuo kohdallaa

Voiko ton konkan puuttuminen aiheuttaa tollasen häiriön? Kiekkamittariin siis. Kun mulla on megalta (Edis sytty) otettu rpm tieto kierroslukumittarille ja erilliselle vaihtovalolle ja ne näyttävät samaa/mielestäni oikeaa lukemaa, mutta korjaamon pakokaasumittari (joka ottaa signaalin ties mistä, en ymmärrä) näytti tyhjäkäyntikierroksia yli 300 enemmän kuin omat vehkeet..Liquila wrote:Täälä foorumeilla on tainnut useampikin kysellä tuon konkan tarpeellisuutta ....... mutta jos megan kiekkamittari ei mene sekaisin
Fiesta Mk3 1.8 16V megasquirt+edisn00bproject ym @ http://www.76s.net (laakista käyntiin -> kone räjähti -> taas toimii -> 2.0tic projekti menossa)
Ei käynnisty
eli koitin lampulla tänään ja lamppu syttyi hyvin kun kytkin vanhan mopon tulpan johtoon ja maadoitin tulpan koneen kylkeen,
mutta ei koneessa kiinni olevalla tulpalla.(antoi kuitenkin kipinää)
oiskohan tulpat rikki? ja jos on niin mikähän ne ois rikkonut.
trikkeripyörä tarkistettu 36/1 eli tyhjä hammas on ykk:ssa
90 astetta edellä +/- 2 astetta
mutta ei koneessa kiinni olevalla tulpalla.(antoi kuitenkin kipinää)
oiskohan tulpat rikki? ja jos on niin mikähän ne ois rikkonut.
trikkeripyörä tarkistettu 36/1 eli tyhjä hammas on ykk:ssa
90 astetta edellä +/- 2 astetta
Kuinka pahasti ne tulpat ui pensassa? Kerran olen kastellu tulpat niin pahasti että niillä ei ollut enään toivoakaan. Vaihoin silloin yhen tulpan ja sain sillä käymään kun kone kävi vähän aikaan lähti muutkin sylinterit mukaan ja muutkin tulpat rupesi pelaamaan. Eli kannattaa kokeilla kuivatella niitä kunnolla jos ovat pahasti kastuneet (Kaasu grilli on kohtuu käteväcelica165 wrote:(antoi kuitenkin kipinää)
oiskohan tulpat rikki? ja jos on niin mikähän ne ois rikkonut.

Kun mega ottaa häiriöt jostain piikeistä se käytönnössä menee hampaissa sekasin, tällöin luonnollisesti ennakot menee sekasin ja muuta mutta ainakin itselläni lukemaksi tuli 0 kun ei saa hammastietoa oikein vaikka saisikin jotain tietoa.Krisse wrote:Voiko ton konkan puuttuminen aiheuttaa tollasen häiriön? Kiekkamittariin siis. Kun mulla on megalta (Edis sytty) otettu rpm tieto kierroslukumittarille ja erilliselle vaihtovalolle ja ne näyttävät samaa/mielestäni oikeaa lukemaa, mutta korjaamon pakokaasumittari (joka ottaa signaalin ties mistä, en ymmärrä) näytti tyhjäkäyntikierroksia yli 300 enemmän kuin omat vehkeet..Liquila wrote:Täälä foorumeilla on tainnut useampikin kysellä tuon konkan tarpeellisuutta ....... mutta jos megan kiekkamittari ei mene sekaisin
Härski arvaus:
Korjaamon analysaattori voi ottaa kierrostiedon esimerksiksi äänestä ja jollei varmaa anturointia ole ei se voi olla kovinkaan tarkka, joten todennäköisesti mega näyttää oikein ja analysaattori väärin
ei käynyt nyt käy
eli oli kaikki neljä tulppaa pimeenä
Nyt uudet platinat ainna laakista käyntiin
Nyt uudet platinat ainna laakista käyntiin