Olipa omituinen resetointiongelma

Megasquirtin asentaminen käyttökohteeseen sekä keskustelu johdotuksista, antureista suuttimista ja muista toimilaitteista.

Moderator: Masi_K

Post Reply
Krisse
Kokenut Megasquirttaaja

Olipa omituinen resetointiongelma

Post by Krisse »

Tossa omassa projektissahan ei ole megan+edisin kanssa ollu mitään ongelmia missään vaiheessa mutta kone siitä laukesi noin tuhannen kilometrin jälkeen. Nyt sain sitten puolen vuoden nojailun jälkeen kerättyä sen verran motivaatiota että raksasin siihen uuden koneen. Mitään sähkötöitä ei oo tehty, ainoastaan moottori vaihdettu.

Eilen vähän käyttelin sitä ja pelasi hienosti, läppäri mulla ei ollu siinä vielä kiinni. Äsken sitten laitoin piuhat kiinni, tarkoituksena oli vähän palauttaa megatuneasioita mieleen mutta katos vaan. Resettiä tulee 1-3 kertaa minuutissa. Omituista, tällästä ei o tapahtunu muistaaksee yhtään kertaa aikasemmin. Irrottelin sitten oikeastaan kaikki piuhat - paitsi tietenkin virrat jätin - ja vielä vaan tuli resettiä solkenaan. Kerkesin jo kirjottaa tänne pitkät pätkät vikaselostusta ja kysellä että mistä mahtaa kiikastaa kunnes sitten sain kuningasajatuksen; Otetaampa laturin piuha irti.

No sillähän se hoitui, ei resetoinu enää. Laittelin kaikki muut piuhat takasinkin ja ei resetoinu. Pistin sitten vielä laturin piuhankin takasin kiinni ja rupesin oottelemaan resettejä ja mietin siinä että vaihtaisko koko laturin vai koittaisi ensin jännitteensäätimellä.

Mutta kappas kappas. Ei oo resetoinu enää vaikka on ollu virrat päällä kohta puoli tuntia.

En mä nyt periaatteessa vastausta kaipaa mihinkään kysymykseen kun ei mulla oo enää mitään ongelmaakaan, mut jos jollein tulee mieleen mistä mahto olla kyse niin kiinnostaahan se.
Fiesta Mk3 1.8 16V megasquirt+edisn00bproject ym @ http://www.76s.net (laakista käyntiin -> kone räjähti -> taas toimii -> 2.0tic projekti menossa)
Liquila
Megasquirttaaja

Post by Liquila »

Joskus aina itelläki tuommosia ongelmia ollu ja minulla on vahva tunne että ne on ne vuorimaahiaiset jotka noita aiheuttaa... liekö pesän teheneet sinne laturiin :wink:

Ettei olisi olleet konkat kuivanu megasta? Oksidoitumiseen menee joku 10min jonka jälkeen pelaavat normaalisti...
Mega ohjannut sytkää ja bensaa:

Tojota Cämry -88 2.0 GLi
Peugeot 405 MI16 (Sähkövikasimulaattori)
Viat Croma 2.0 TwinCam
Krisse
Kokenut Megasquirttaaja

Post by Krisse »

Liquila wrote:Ettei olisi olleet konkat kuivanu megasta? Oksidoitumiseen menee joku 10min jonka jälkeen pelaavat normaalisti...
Jotain tollasta mäkin aattelin, tosin en osannu mitään tollasia tiettyjä komponentteja - saati sitte niille tapahtuvia asioita - nimetä. Megassa tosin oli virrat päällä varmaan kolme varttia ennenkun keksin viimenään irrottaa laturin.
Fiesta Mk3 1.8 16V megasquirt+edisn00bproject ym @ http://www.76s.net (laakista käyntiin -> kone räjähti -> taas toimii -> 2.0tic projekti menossa)
Post Reply