kuinka toteuttaa kipinä
Moderator: Masi_K
-
- Megasquirt aloittelija
kuinka toteuttaa kipinä
Tervehdys
Mikä olisi helpoin tapa tuommoisen kipinän ohjaukseen. Ko. kapineessa on puolat + tulpat + sälä saman kannen alla yhdessä möykyssä. Kanteen tulee 4 johtoa, joista 2 alkuperäiseltä ohjainyksiköltä (ohjaus 1&3 2&4 sylinterit), +-johto ja konkan kautta maihin. Jakajaakaan tuosta moottorista ei löydy.
Moottori on jostain sitikasta 2.0 16V
Eli joskus Megan extralla asennellut, mutta silloin selvisi perinteisillä opeilla. Megana olisi Partcon sarja.
Mikä olisi helpoin tapa tuommoisen kipinän ohjaukseen. Ko. kapineessa on puolat + tulpat + sälä saman kannen alla yhdessä möykyssä. Kanteen tulee 4 johtoa, joista 2 alkuperäiseltä ohjainyksiköltä (ohjaus 1&3 2&4 sylinterit), +-johto ja konkan kautta maihin. Jakajaakaan tuosta moottorista ei löydy.
Moottori on jostain sitikasta 2.0 16V
Eli joskus Megan extralla asennellut, mutta silloin selvisi perinteisillä opeilla. Megana olisi Partcon sarja.
-
- Kokenut Megasquirttaaja
Eiköhän siinä kampiakselilta löydy 60-2 pyörä ja sille asennon tunnistin. Eli tämän ohjeen mukaisesti sen saa käyttöön. Kannattaa aluksi ottaa selvää että onko tuo asentoanturi VR vai Hall
Sytytyspuolat on normaali hukkakipinä järjestelmä, joten niille sytytyksen ohjaus ledeiltä käyttäen joko VB921:siä tai jotain kaksikanavaista sytytyksen ohjausmodulia. Olettaen että tuossa ei ole puolan sisäisiä ohjausmoduleita. Täältä jonkin verran ohjeistusta asiaan. Nuo ohjaukset sitten vain kytketään noihin puolapaketin sisäänmenoihin.
Todennäköisesti sylinteriparit ovat muuten 1&4 ja 2&3.
Sytytyspuolat on normaali hukkakipinä järjestelmä, joten niille sytytyksen ohjaus ledeiltä käyttäen joko VB921:siä tai jotain kaksikanavaista sytytyksen ohjausmodulia. Olettaen että tuossa ei ole puolan sisäisiä ohjausmoduleita. Täältä jonkin verran ohjeistusta asiaan. Nuo ohjaukset sitten vain kytketään noihin puolapaketin sisäänmenoihin.
Todennäköisesti sylinteriparit ovat muuten 1&4 ja 2&3.
Sori, lainaan aihetta ja kysyn:
Mulla on v 2.2 mega jossa suorasytkä kivet sisällä (en siis käytä edis sytkää) ja nyt pitäisi sorvata 36-1 pyörä kampuran päähän. Kysymys kuuluukin että onko seuraava ohje oikein?
http://i4.photobucket.com/albums/y109/R ... 1setup.gif
Mulla on v 2.2 mega jossa suorasytkä kivet sisällä (en siis käytä edis sytkää) ja nyt pitäisi sorvata 36-1 pyörä kampuran päähän. Kysymys kuuluukin että onko seuraava ohje oikein?
Kip wrote:Sori, lainaan aihetta ja kysyn:
Oho..

-
- Megajumala
Tuon kuvan mukaan laitettiin Sumppiin sytkä ja toimii. Hall-anturi on Honeywellin ja triggeripyörä vauhtipyörässä.Kip wrote:Sori, lainaan aihetta ja kysyn:
Onko sulla muuten mistä hommattu boksi?
Suuret kiitokset vastauksesta.Vauhtivaunu wrote:Tuon kuvan mukaan laitettiin Sumppiin sytkä ja toimii. Hall-anturi on Honeywellin ja triggeripyörä vauhtipyörässä.Kip wrote:Sori, lainaan aihetta ja kysyn:
Onko sulla muuten mistä hommattu boksi?

Sierra 2.0->:twisted: Stw -87
Focus 1.6 Stw Ghia -00
Focus 1.6 Stw Ghia -00
-
- Megajumala
Totta
Täysin samaa mieltä Vauhtivaunun kanssaVauhtivaunu wrote:Ok. Lähinnä hain sitä, että jos on finkpt:n boksi, niin melkein suosittelen sillon ulkopuolista sytytysyksikköä. Kivien jäähdytys on ainakin mun mielestä hieman huono ko. boksissa.Kip wrote: Mun boxin on tehnyt JesseT
tuli sitte ostettua volvo 850 2,5T awd
Jep, voisihan tuossa olla parempikin jäähdytys sytkätrankuille. Muistaakseni trankuilla ei ollut edes isompia kuparialueita lämpöä levittämässä? Olen silmäillyt vain päällisinpuolin tuollaista levyä. Tosin jäähdytys ei mielestäni ole suurin ongelma tuon levyn sytkälähdöissä. Isompi ongelma on siinä, että lähdöissä ei ole mitään virtarajoitusta. Eli käytännössä tarkoittaa sitä, että riiittävän matalaohmisen (<0,5 ohm.) puolan kanssa savu nousee samantien jos dwell-asetukset on poskellaan tai sählää jotain muuta asetusten kanssa. Tai jos koodi sekoaa jossain vaiheessa.Vauhtivaunu wrote: Ok. Lähinnä hain sitä, että jos on finkpt:n boksi, niin melkein suosittelen sillon ulkopuolista sytytysyksikköä. Kivien jäähdytys on ainakin mun mielestä hieman huono ko. boksissa.
Virtarajoituksen puuttuminen vähentää kyllä jäähdytyksen tarvetta reilusti. Sytkäpäätteissä suurin hukkalämpö syntyy nimittäin juuri virtarajoitustilassa, normaalitoiminnassa lämpöä syntyy melko vähän, ainakin useimmissa tapauksissa. Riippuu tietysti tarvittavasta latausvirrasta yms.
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85