Kiinnostaisi tietää, mitä antureita tuosta vuoden 89 626 gti:stä voisi hyödyntää ms projektissa?
Autossa on mm. alkuperäisenä nakutustunnistin, voiko sitä hyödyntää?
Missä ms mallissa saa tuon suorasytkän?
Olen vielä vähän ulkona näissä asioissa
No ainaskii 323:ssa on korkea oomiset suuttimet joten etuvastuksia ei tartte. lämpötila anturinhan saa kalibroitua easythermillä kohilleen. kaasuläpän asento anturista ei oo tietoo ku noissa mun osissa ei sitä ollu mutta yleismittarillahan selvii et onko siinä potikka vai kytkimet. 89 ei taida olla vähäpäästöinen joten lamda anturin vissiin joutuu hommaa. ja imuilman lämpötila anturin. onkos toi se 2l dohc vai iha ohc? dohc:ssa ei tainnu olla varsinaista jakajaa vaan ainoostaan pyörijä ja kansi nokka akselin takapäässä. silloin joutuu väsäämään sytkänkin tolla ms:llä ja dohc moottorin kampiakselin asento anturi taitaa olla induktio anturi ja en sitte tiiä et pelaako sillä ku kaikkialla on vaa puhetta hall antureista. no 8v moottorissa taitaa olla normaali jakaja jolloin asentaminen helpottuu kun signaalin ms:ään saa puolan - navasta mut silloin ei paljoo sytkää säädetä. kyllä tuosta nakutuksen tunnistimestakin on juttua ollu mut menee liian monimutkaseks mulle ku pitäs saaha ekaks ihan perus versio pelittää. sen olen tosta suora sytkästä tajunnu et siihen tarttee vissii noi fordin edis hilut ja boksiin extra koodin. kyllähän tähän tietty joku asioista enemmän perillä oleva vastaa viisaammin mut nuo ny tuli tässä mielee.
Ei ole vielä kattia tuossa, eikä lambdaakaan. DOHC 16 v on.
Sytkässä ei ole mitään alipaine säätöjä, ilmeisesti siinä on jokin asentotunnistin jossain ja tuo nakutustunnistinkin säätää syttyä . Silti pyörijä ja kansi jakajassa.
Tyhmä kysymys, mikä on easytherm? Onko ms:n joku asetus?
Lämpötila anturi on imusarjassa.
Ilmeisesti mittaamalla selviää suuttimien ohmiluku?
easytherm on ohjelma jolla saa ms:n koodiin muokattua lämpötila anturien arvot. Saahan nuo anturit mitattua mutta vastus juoksee lämpötilan mukaa. Ja viisaammat vastatkoo noihin sytkä kysymyksiin ku oon aika alottelija viel enkä oo niihi perehtyny.
Lisäksi tuossa moottorissa on tuo VICS, eli säätyvä imusarja. Siinä on sähköinen alipaineventtiili, joka ohjaa läppien toimintaa.Läppien toiminnan ohjaa tuo moottorin boksi .Saakohan tuon pelaamaan myös Megalla?
artoh wrote:Lisäksi tuossa moottorissa on tuo VICS, eli säätyvä imusarja. Siinä on sähköinen alipaineventtiili, joka ohjaa läppien toimintaa.Läppien toiminnan ohjaa tuo moottorin boksi .Saakohan tuon pelaamaan myös Megalla?
Extra-koodissa on outputteja, joita voi asettaa toimimaan on/off tyyliin lähes minkä tahansa suureen mukaan. Eiköhän sen saa toimimaan niillä, varsinkin jos tiedät miten orkkis ecu niitä venttiileitä ohjaa.