GM 7pin HEI
Moderator: Masi_K
GM 7pin HEI
Onko joku asentanut ja testannut että toi toimii MS-1 ja extra koodilla ja 8koneessa?? Pitäis sellainen laittaa mutta ei viitteis turhaan jos ei toimi
!

Jos ois mitä jois pois niin jois pois ettei ois mitä jois pois.
En tiedä, mutta arvaan: Toimii, kunhan sovittaa kytkennät oikein MS:n ja HEI:n välillä. Seuraavan sylinterin triggaushan pitäisi olla tuossa extra-versiossa toiminnassa. HEI tarttee ainakin yhteen piuhaansa signaalin (olikohan +12V vai maadoitus, ei voi muistaa) , jotta kipinää voi viivästää. Muuten kipinät lähtee perusennakolla.
Chevrolet ChevyII Nova 400 '62
355 Victor Jr MPFI
MS&S Extra021u3
355 Victor Jr MPFI
MS&S Extra021u3
Pölistään sitten ihan yksin
. Toi 2X4pin:ninen HEI systeemi toimi ainakin niin että kone hörähti käymään, mutta saa nähdä osaako se suunnistaa sillä kartalla kun ruvetaan säätämään?

Joo, kerropa sitten kuinka kävi. En tosiaan osannut neuvoa sen ihmeemmin, kun ei ollut kytkentää tallessa. Mutta 7-pinnisellä auto käy kyllä, jos perusennakko on kohdallaan ja se 5-pinninen liitin tietokoneelle irti. Moduli heittää kipinät perusennakolla (GM 305:ssä 0 astetta). Käytetään kuulemma startatessa tuota suoraa kipinää. Käynnistymisen jälkeen CCC antaa signaalin jakajalle ja antaa samalla sopivasti viivästettyjä sytytyspulsseja modulille, jotta ennakko säätyy. Itseänikin tuo jakaja tavallaan kiinnostaa, jos vaikka käyttöautoon tarttis viritellä joskus TPI. Harrasteautossa on MSD:n 6AL ja cranktriggeri, mutta sekin on vielä kesken ja toistaiseksi pulssit tulee kärjiltä.
Jos vielä tarvitsen 7-pinnisen kytkentäkuvaa, niin suoritin kaivauksia kiintolevyllä ja löysin sen. Kas tässä:

Jos vielä tarvitsen 7-pinnisen kytkentäkuvaa, niin suoritin kaivauksia kiintolevyllä ja löysin sen. Kas tässä:
Chevrolet ChevyII Nova 400 '62
355 Victor Jr MPFI
MS&S Extra021u3
355 Victor Jr MPFI
MS&S Extra021u3
Yep! nää hommat on testattu "kädettömän"
kaverin autossa jossa on mun väsäämä 383 kikkara TPI:llä! Nyt mekaskuirkilla se pannu käy vihdoinkin kunnolla! kun alkuperäinen eku ja mappi ei vissiin pysyny nokan vauhdissa!! On se helppoa kun raudasta tekee mitä vaan, mutta tää pitinnypläys vasta koittelee hermoja! Ensviikolla tarttis ruveta tyrkyttämään skuirkkia emännän SBC Oldsiin ja jollei se siinä heti toimi sytkineen päivineen niin voi v...tu sitä kuittailua mitä se akka osaa päästellä
.
Koitan siinä saada ton 8pinnisen jakajan toimimaan ja katotaan kuinka äijän käy
.
Ja pikku kevennus perään

Koitan siinä saada ton 8pinnisen jakajan toimimaan ja katotaan kuinka äijän käy

Ja pikku kevennus perään

Ei ihmekään etten saanu tota toimimaan
, mutta nyt on tullut korjattu levyn modaus http://megasquirt.sourceforge.net/extra/setup-hei7.html. Täytyy taas yrittää 

Noissa uusissa "rauta"ohjeissa sanotaan, että D9:n alla olevassa holessa on 5V?? mulla tulee siihen 12V?? Mahtaako toi käikäle toimia jos jätän sen tohon 12V paikkaan. Siis piuha mikä menee R10 alapuolelta joko D9 alle tai D4 vasemmalle puolelle!! Mihin tota jännää käytetään tossa ohjauksessa??
Saitko Mudracer 8-pin systeemin toimimaan?
Olisko sulla heittää spark-taulukkoa pohjiksi.
Mulla on vastaava tuloillaan, joten kerro kokemuksista. Paketti tulisi koostumaan 5.0TBI ruutasta+Eatonin m90 pumpusta ja megasquirtista.
Viikonloppuna saatiin läjään megasquirtti ja lisättiin sinne se extra-paketti.
Kiitokset!
Olisko sulla heittää spark-taulukkoa pohjiksi.
Mulla on vastaava tuloillaan, joten kerro kokemuksista. Paketti tulisi koostumaan 5.0TBI ruutasta+Eatonin m90 pumpusta ja megasquirtista.
Viikonloppuna saatiin läjään megasquirtti ja lisättiin sinne se extra-paketti.
Kiitokset!
En ole vielä kerennyt tota omaan hylsyyn testaamaan kun pihalla on koko ajan porukkaa lakki kädessä
.
Tossa on 305TBI:n promista kaivettu kartta, mutta jos pistät puhaltimen niin tosta ei ole kyllä mitään hyötyä!
Tarttis löytää jostain Syclonen:n tai Typhon:in BIN josta vois käyttää sytkäkarttaa "pohjana"!!

Tossa on 305TBI:n promista kaivettu kartta, mutta jos pistät puhaltimen niin tosta ei ole kyllä mitään hyötyä!

Tarttis löytää jostain Syclonen:n tai Typhon:in BIN josta vois käyttää sytkäkarttaa "pohjana"!!
Mulla on nää ruiskujutut vasta "opiskeluasteella", joten kokemusta ei paljoakaan ole.
Tämmösen sytkäkartan kuitenkin löysin:
http://www.syty.huryde.com/html/chippin ... tables.htm
Taidan räiskiä tuon pohjiksi, jos sen sais sillä joskus tulille?
Mulla oli se SYTY:n bin jossain, mutta kun työkone vaihtu, niin tais hävitä bittiavaruuteen. Mun mielestä se ecm on tyyppiä 1227749.
EDIT:
Täältä näköjään löytyis bin aika moneen muuhunkin GM:äläiseen.
http://www.moates.net/fileman/index.php ... 20Binaries
Millä nuita pääsee kattelemaan selkokielisesti?
EDIT2. Vähän liikaa intoa oli tua. Saihan nuo selkokielisiksi kun kaivoi malttia....
Tämmösen sytkäkartan kuitenkin löysin:
http://www.syty.huryde.com/html/chippin ... tables.htm
Taidan räiskiä tuon pohjiksi, jos sen sais sillä joskus tulille?
Mulla oli se SYTY:n bin jossain, mutta kun työkone vaihtu, niin tais hävitä bittiavaruuteen. Mun mielestä se ecm on tyyppiä 1227749.
EDIT:
Täältä näköjään löytyis bin aika moneen muuhunkin GM:äläiseen.
http://www.moates.net/fileman/index.php ... 20Binaries
Millä nuita pääsee kattelemaan selkokielisesti?

EDIT2. Vähän liikaa intoa oli tua. Saihan nuo selkokielisiksi kun kaivoi malttia....
Nyt se sitten toimii niinkuin pitääkin kop kop
.
Helpointa olis käyttää vanhaa mekaanista jakajaa, koska sillä saa pyörijän ja "haistelijan" säädettyä erikseen jakajan kanteen oikeaan paikkaan ja sitten kun paikat on löytynyt niin MIGliimalla kiinni oikeaan paikkaan. Väänsin ajoitusmerkin 20º ennakolle ja sääsin haistelijan sytyttämään siinä kohtaa ja triggen angle:ksi tuo 20º ja a vot systeemi toimii!!

Helpointa olis käyttää vanhaa mekaanista jakajaa, koska sillä saa pyörijän ja "haistelijan" säädettyä erikseen jakajan kanteen oikeaan paikkaan ja sitten kun paikat on löytynyt niin MIGliimalla kiinni oikeaan paikkaan. Väänsin ajoitusmerkin 20º ennakolle ja sääsin haistelijan sytyttämään siinä kohtaa ja triggen angle:ksi tuo 20º ja a vot systeemi toimii!!
Nyt löyty kunnon ohjeetkin ja vielä kuvilla, kalauta rotalla TÄTÄ. 
Tuolla väsätään homma 2X4-pinnisillä käikäleillä, mutta sama homma käy 7-pinnisellekkin!

Tuolla väsätään homma 2X4-pinnisillä käikäleillä, mutta sama homma käy 7-pinnisellekkin!
Jotenkin olin saanut käsityksen,että tuo GM:n 7-pin HEI jakaja olisi jotenkin yleinen ja niitä löytyisi jokaiselta romikselta ja rompetorilta jne.
Olin väärässä,sillä selvisi ettei niitä ole käytetty kuin jossain F-koodin ??? -86 Camarossa sekä joissakin California-mallin uudemmissa pikkareissa !!
GM:n 7-pin HEI jakaja on siis varsin harvinainen,eikä sellaiseen törmääminen jossakin ompetorilla ole kovin todennäköista.
Jos sellaisen haluaa,niin uuden ostaminen on melkeimpä ainoa vaihtoehto ja hinta on luokkaa 250 Erppaa.
Olin väärässä,sillä selvisi ettei niitä ole käytetty kuin jossain F-koodin ??? -86 Camarossa sekä joissakin California-mallin uudemmissa pikkareissa !!
GM:n 7-pin HEI jakaja on siis varsin harvinainen,eikä sellaiseen törmääminen jossakin ompetorilla ole kovin todennäköista.
Jos sellaisen haluaa,niin uuden ostaminen on melkeimpä ainoa vaihtoehto ja hinta on luokkaa 250 Erppaa.
HÄH ? Onko muka ????
Miksi varaosakirjat väittävät muuta kun kävin Racers Place:sta juuri kyselemässä ja mitä noita "pötköjenkeistä" (STW) peräisin olevia jakajia olen nähnyt,niin kaikki ovat olleet 4-pinnisiä ???
Kaikki kohdalle osuneet jakajat ovat olleet päälle päin samannäköisiä HEI malleja ja kun kannen on avannut/pyytänyt avaamaan,niin 4 napaa siellä on ollut ?
Onko se 7-pin malli ulkoapäin sitten jotenkin erinäköinen kun 4-pin HEI ?
Sama juttu jos katselee vaikka tuolta Summitin sivuilta,niin missään ei ole mainintaa mitkä niistä ovat noita 7-pin malleja ?
Miksi varaosakirjat väittävät muuta kun kävin Racers Place:sta juuri kyselemässä ja mitä noita "pötköjenkeistä" (STW) peräisin olevia jakajia olen nähnyt,niin kaikki ovat olleet 4-pinnisiä ???
Kaikki kohdalle osuneet jakajat ovat olleet päälle päin samannäköisiä HEI malleja ja kun kannen on avannut/pyytänyt avaamaan,niin 4 napaa siellä on ollut ?
Onko se 7-pin malli ulkoapäin sitten jotenkin erinäköinen kun 4-pin HEI ?
Sama juttu jos katselee vaikka tuolta Summitin sivuilta,niin missään ei ole mainintaa mitkä niistä ovat noita 7-pin malleja ?
Eikös perinteisestä "isosta" hei jakajastakin löydy tuo 7 napainen moduuli, 4 napaa tulee siihen liittimeen mikä menee boxille ja loput tulee siihen jakajan kanteen. Olikos noissa vielä maadoitus jakajan rungon kautta vai miten se oli.
Nuo 86- pienet hei jakajat missä on nuo 2 ja 4 napaiset liittimet kyljessä taitavat sitten olla vähän harvinaisempia.
Nuo 86- pienet hei jakajat missä on nuo 2 ja 4 napaiset liittimet kyljessä taitavat sitten olla vähän harvinaisempia.
Ecuohjatun(7pin) jakajan tunnistaa siitä että siitä lähtee 3+4 karvaa ulos. 4 ja 5 pinnisestä jakajasta lähtee vain 3.
Ekanvuoden TPI koneissa oli 7pinninen systeemi ja siitä ylös kaikissa TPI ja TBI kutvos ja kasikoneissa on 8-pinninen eikä niitä voi oiken harvinaiseksi väittää!!
Ekanvuoden TPI koneissa oli 7pinninen systeemi ja siitä ylös kaikissa TPI ja TBI kutvos ja kasikoneissa on 8-pinninen eikä niitä voi oiken harvinaiseksi väittää!!