MS:n testauksessa rpm:n ym. mukana heiluu muutkin mittarit??

Keskustelu piirilevyistä, niiden ominaisuuksista, kokoamisesta ja testaamisesta.

Moderator: Masi_K

Post Reply
e2882
Megasquirttaaja
Posts: 23
Joined: Mon Nov 05, 2007 22:45

MS:n testauksessa rpm:n ym. mukana heiluu muutkin mittarit??

Post by e2882 »

Hei,

Taistelin justiin sisäänmenotestausvaiheen kanssa ja vikana oli, että stimussa oli transistori väärinpäin.

Silloin kun trankku oli väärinpäin, niin kokeilin maadoittaa pinniä 24 (puola) pari kertaa nopeasti, ei kai ole hajottanut/vaikuttanut tuohon seuraavaan hommaan.

Sain nyt siis kaikki mittarit toimimaan, mutta askarruttaa, että onko normaalia kun esim rpm:ää kääntelee niin myös pulse width 1 + dutu cycle 1 + spark advance ainaskin heiluivat yhtä aikaa.

Sitten myös jos MAT:a käänteli niin RPM ja ehkä jokku muukkin heilui/muuttui. :? Käytössä on stim for wheel -asetus.

Sellainen huomio oli myös että kun käynnisti yksinään pelkän megatunen niin se vähä niinku värpötti. Kyseessä on vanha pöytäkone. Ms:ssä ja megatunessa on sama koodi MSNS extra 029y4. Ei ainakaan enää valita sitä.

Kiitoksia jo etukäteen jos joku osaisi sanoa onko jotain hajonnut.
ArttuH
Megajumala
Posts: 1246
Joined: Thu Mar 03, 2005 18:50
Location: Tampere
Contact:

Post by ArttuH »

Pulse width ja duty cycle mittareiden heiluminen kierrosluvun mukaan on ihan normaalia, ne kun riippuvat kierrosluvusta. Kuten sytkäennakotkin.

MAT:in ei pitäisi vaikuttaa kierroslukuun enkä keksi ihan heti mitään vikaa minkä takia se voisi vaikuttaa. PW- ja DC-arvoihin se sensijaan vaikuttaa jonkin verran.

"Vähä niinku värpötti" :?:
Arttu
GSX1100 -85
e2882
Megasquirttaaja
Posts: 23
Joined: Mon Nov 05, 2007 22:45

Post by e2882 »

Joo eli nyt sain testattua vielä kannettavalla ja oudot kohdat on nyt enää siis:

1. Kun MAT:a kääntelee, niin RPM muuttuu muttei toisinpäin!

2. Megatunen alalaidassa fan/output4 on vihreänä ja vaihtelee koko ajan on/off.
JaniM
Megajumala
Posts: 1390
Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
Contact:

Post by JaniM »

Eikös imuilmanlämpö säädä seoksia eli periaatteessa kiekat muuttuu.
Ja toi fan vilkuttelu taitaa riippua ihan noista asetuksista. Eli kaikki pitäis olla kunnossa. Eikun kiinni ja laittaa kaikki asetukset kohilleen ja ajamaan.
ArttuH
Megajumala
Posts: 1246
Joined: Thu Mar 03, 2005 18:50
Location: Tampere
Contact:

Post by ArttuH »

No ei MATin pitäisi stimulaattorissa vaikuttaa mitenkään kierroksiin. Veikkaan, että stimussa on jotain häikkää niin, että MAT-potikka vaikuttaa jotenkin siihen stimun sytkäpulssioskillaattoriin. Itse megan puolella tuollainen vika on aika epätodennäköinen.

Fan ja muut outputit tosiaan vilkkuu miten sattuu asetuksista riippuen. Ihan normaalia jos ei ole erikseen laittanut kyseisiä lähtöjä johonkin käyttöön asetuksista.

Sanoisin myös, että kiinni vaan ja säätämään.
Arttu
GSX1100 -85
e2882
Megasquirttaaja
Posts: 23
Joined: Mon Nov 05, 2007 22:45

Post by e2882 »

joo kiitos, näin teemme.
e2882
Megasquirttaaja
Posts: 23
Joined: Mon Nov 05, 2007 22:45

Post by e2882 »

Joo vielä olis pari kysymystä. Laitoin nuo fetit+ledit kiinni ja testasin stimulla vielä, niin:

Stimussa kaikki ledit toimii ok

ms:ssa led17 toimii ok, kun 500 rpm välkkyy ja suuremmilla palaa koko ajan.

led18 palaa hieman heikommin taikka riippuen kierroksista niin palaa joskus aivan värpöttämättä, mutta stimun lämpötilapotikka ei vaikuta tähän, vaan tämä palaa ihan koko ajan. Vaikka megatunessa ja stimussa warm-up sammuu. -> Onko taas stimun vikoja vaiko pahempia.

led 19 palaa koko ajan. Eikös sen pitäis syttyä vaan silloin kun kiihdytät nopeasti. Nyt kyllä moottorijarrutuksessa sammuu. Megatunessa tps potikka vaikuttaa acceleration/deacceleration valoon, eli se on ok.
risu
Himopostaaja
Posts: 580
Joined: Wed Sep 28, 2005 12:28
Location: Vantaa

Post by risu »

LED18 himmeys on ainakin joskus ollu MS1 koodivika, ei kannata siitä pelästyä.
Tiara Kit Car - MsnS-E
Post Reply