Edis4 vai Boschin osat

Yleinen jutustelu

Moderator: Masi_K

Post Reply
Hesio
Megasquirt aloittelija

Edis4 vai Boschin osat

Post by Hesio »

Eli, tarkoitus olisi käyttää Bemarin 4syl koneessa 2baarin ahtopaineita.

Mega ohjaa pensapuolta, mutta mitä sytytyksen puolelle?

Pelittääkö edis noilla paineilla, vai olisiko Boschin puolat sun muut osat parempia? Molempia vissiin yleisesti käytössä?
Ja voiko noita sekoittaa keskenään, esim. ediksen modulli ja Boschin puola(t)?

Ja kummilla osilla tuottaa enemmän työtä asennus ja säätäminen?

Voiko ediksessä käytettävän vr-anturin korvata jollain muulla, esim jollain hall- anturilla?

Olen täysin vasta-alkaja näissä hommissa, joten jos joku viisaampi kertoisi millä osilla ja miten saan parhaan sytytyksen.
AJ
Kokenut Megasquirttaaja

Post by AJ »

Kipinätehossa ei luultavasti ole juurikaan eroa. Varmaa tietoa ei kylläkään ole ainakaan minulla. Muut voi korjata.

Ediksen kanssa on aina käytettävä vr-anturia, 36-1-trikkeriä ja trikkerin asentokin on oltava sama. Toisin sanoen edistä käytettäessä käytännössä kaikki sytytyksen palikat on oltava "oikeat".

wheel decoder-asetuksella voi käyttää pyöränä mitä tahansa vaihtoehtoa eikä sen asennollakaan ole niin merkitystä, asetuksista vain laittaa kohdalleen.

Asennus tuottaa luultavasti yhtä paljon työtä molemmissa. Tähän en osaa sanoa. Ei se kovin vaativa homma kuitenkaan ole. Ediksen kanssa ei ole niin paljon asetuksia selattavana läpi että siltä osin se on hieman helpompi.
jani
Kokenut Megasquirttaaja

Post by jani »

itse laittasin boshin osat mutta makuasia sanoi musti kuin muniaan nuoli :D :D
Hesio
Megasquirt aloittelija

Post by Hesio »

Hienoa.

Jos käyttää Boschin osia, niin mitä kaikea tarvitsee että saa sytytyksen pelaamaan?

Kipinänvahvistin, puola(t), hall-anturi, mitä muuta?
AJ
Kokenut Megasquirttaaja

Post by AJ »

Hesio wrote:Hienoa.

Jos käyttää Boschin osia, niin mitä kaikea tarvitsee että saa sytytyksen pelaamaan?

Kipinänvahvistin, puola(t), hall-anturi, mitä muuta?
Eipä muuta, eikä kipinänvahvistintakaan (katkojalaite) tarvita välttämättä mikäli boksissa on suoraan syttykivi/kivet.
Post Reply