Turbo volvon ja Mersun antureista
Moderator: Masi_K
Turbo volvon ja Mersun antureista
Tuli tälläisiä osia vastaan ja googlellakaan ei oikeen löydy tietoa näistä.
Turbo volvon imuilman lämpötila anturi bosch 0261 220 001 sit joku toinen anturi luultavasti samasta vehkeestä bosch 1 197 311 900.
Mikä tää jälkimmäinen anturi on. Venäjän kieliseltä sivulta löyty sen verran et Sensor, the temperature of the storage battery ja kotoisin 760 volvosta. Voiko tuota imuilman lämpötila anturia käyttää megan kans. Vastusarvot saa varmaan mittaamalla eri lämpötiloissa?
Sit ois pari osaa c180 Mersusta vm 95.
Suuttimet 000 078 7423 Minkä kokoset?
Imuilma lämpötila anturi 000542 2818 95m04 tälle löyty joku vastusarvo muistaakseni 27 asteen lämmössä
Turbo volvon imuilman lämpötila anturi bosch 0261 220 001 sit joku toinen anturi luultavasti samasta vehkeestä bosch 1 197 311 900.
Mikä tää jälkimmäinen anturi on. Venäjän kieliseltä sivulta löyty sen verran et Sensor, the temperature of the storage battery ja kotoisin 760 volvosta. Voiko tuota imuilman lämpötila anturia käyttää megan kans. Vastusarvot saa varmaan mittaamalla eri lämpötiloissa?
Sit ois pari osaa c180 Mersusta vm 95.
Suuttimet 000 078 7423 Minkä kokoset?
Imuilma lämpötila anturi 000542 2818 95m04 tälle löyty joku vastusarvo muistaakseni 27 asteen lämmössä
Antureista harvemmin löytyy ainakaan mitään virallista dataa. Eli jos Google ei löydä, niin sitten pitää mitata. Lämpöantureille mittaus on aika helppo homma, mitataan vaan vastusarvot kolmessa lämpötilassa, joiden perusteella voi sitten tehdä Easythermillä korjaustaulukon. Mittauslämpötilat kannattaa valita aika laajalta alalta, niin tarkkuus paranee. Itse käytän 0, noin 25 ja 100°C lämpötiloja. Ensimmäisen ja viimeisen saa helposti ja tarkasti jäävedellä ja kiehuvalla vedellä, keskimmäinen sitten on huoneenlämpö jollain muulla mittarilla mitattuna.
Tuo suuttimien numero ei näytä Boschin numerolta, suuttimille ne näyttävät alkavan aina 0280, olisikohan Mersun koodi. Suuttimetkin on aika helppo mitata itse, jos ei dataa löydy. Eipähän tarvitse sitten arvailla.
Tuo suuttimien numero ei näytä Boschin numerolta, suuttimille ne näyttävät alkavan aina 0280, olisikohan Mersun koodi. Suuttimetkin on aika helppo mitata itse, jos ei dataa löydy. Eipähän tarvitse sitten arvailla.
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85
Onnistuu vastuksella, laskee tuon vastuksen koon siten että virtaa menee (muistaakseni tämä määrä, kantsii tarkistaa manualista) n. 2A per suutin. Kannattaa lukea nuita etuvastus säikeitä, siellä löytyy enemmän asiaa.
Paitsi että eiköhän nuo 14 ohm lasketa jo korkeaohmisiin. Matalohmiset ovat jotain alle 5 tms ohmia(esim itselläni 2.4 ohm)..
Paitsi että eiköhän nuo 14 ohm lasketa jo korkeaohmisiin. Matalohmiset ovat jotain alle 5 tms ohmia(esim itselläni 2.4 ohm)..
tuolta voi löytyä jotain apuja
http://ecat-online.bosch.de/toc/frame1.html
http://ecat-online.bosch.de/toc/frame1.html
Korkeaohmisille (yli 10 Ohm.) ei tosiaan tarvita mitään kikkailuja, suoraan vaan 12V ohjaus. Matalaohmisille sitten etuvastusta. Itse pelaisin varman päälle ja pyrkisin rajoittamaan virran alle ampeeriin. Jos vaan suuttimet sillä aukeavat. Testatessa kun avautumisajoilla ei ole pahemmin väliä, niin turha ajaa yhtään ylimääräistä virtaa.
Mulla aikaisemmin käytössä olleille Kawasakin matalaohmisille suuttimille (2,5 Ohm.) sanottiin jossain jatkuvan virran kestoksi 0,5A. Korjausopas taas neuvoi testaamaan suuttimet korkeintaan 3V jännitteellä, mikä kyllä tekee jo yli ampeerin. Kuitenkin selvästi alle 2A.
Mulla aikaisemmin käytössä olleille Kawasakin matalaohmisille suuttimille (2,5 Ohm.) sanottiin jossain jatkuvan virran kestoksi 0,5A. Korjausopas taas neuvoi testaamaan suuttimet korkeintaan 3V jännitteellä, mikä kyllä tekee jo yli ampeerin. Kuitenkin selvästi alle 2A.
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85