olisiko idea mahdoton vai muuten vaan hullu?
onko kellään kokemuksia

Moderator: Masi_K
Sitä vielä, että toimiiko MS 1-sylinteriselle koneelle, minkälaisen sytytyksenmatt-o wrote:olen tätä pähkäilly, että tulisiko siitä mitään jos yrittäisi laittaan megasquirt 4-tahtiseen kiinanmopoon?
olisiko idea mahdoton vai muuten vaan hullu?
onko kellään kokemuksia
kuinkas sitten johdotus tapahtuisi jos liittäisi MS:n CDI- sytkään?ArttuH wrote:MS ohjaa sytkää, jos pistät sen ohjaamaan. Tässä tapauksessa kyllä jättäisin tuon alkuperäisen CDI-sytkän käyttöön, ainakin aluksi, ellei sulla ole jotain hyvää syytä tehdä toisin.
Ai niin, tuolta CDI-sytkältä ei välttämättä saa MS:lle kierroslukutietoa ihan helposti, eli saatat joutua rakentelemaan jotain anturointia sitä varten. Tai sitten perehtymään vähän tarkemmin tuohon CDI:n toimintaan ja modaamaan MS:n triggerituloa.
Siis tuo lambdan oranssi johto. Se pitää olla kytkettynä, mikäli sulla on lämmitettävä lambda. 1 johtosen lambdan lämmittää pakokaasu ->oranssi jää pois. 3 tai 4 johtosessa (sähköllä lämmitettävässä) lambdassa->oranssi ja maadotus oltava.matt-o wrote: ja vielä sellainen kysymys että jos käytän normaalia lambdaa niin eikös tuo oranssi ole "pois jätettävä" johto? http://img156.imageshack.us/my.php?imag ... tusdh8.jpg
Kiitos nyt näin aluksi noista tiedoista!axe wrote:Siis tuo lambdan oranssi johto. Se pitää olla kytkettynä, mikäli sulla on lämmitettävä lambda. 1 johtosen lambdan lämmittää pakokaasu ->oranssi jää pois. 3 tai 4 johtosessa (sähköllä lämmitettävässä) lambdassa->oranssi ja maadotus oltava.matt-o wrote: ja vielä sellainen kysymys että jos käytän normaalia lambdaa niin eikös tuo oranssi ole "pois jätettävä" johto? http://img156.imageshack.us/my.php?imag ... tusdh8.jpg
Jotenki kuvittelisin että mopossa olis käytettävä lämmitettävää, jotta lambda näyttäis oikein. Kun 50cc mopon pakolämmöt ei kait kauheita ole , niin riittääkö ne kuumentamaan 1 johtosen toimintalämpöönsä..??
MS:n liittäminen tuohon CDI:hin menisi helpoimmillaan niin, että vetää piuhan tuosta CDI-boksilta puolalle menevästä piuhasta MS:n triggerituloon (pinni 24). Mutta tämä saattaa tosiaan vaatia vähän modausta MS:n kytkentöihin, kun yleensä nuo CDI-systeemit antavat puolalle negatiivisen jännitepulssin. Mutta pitäisi olla tehtävissä.matt-o wrote: kuinkas sitten johdotus tapahtuisi jos liittäisi MS:n CDI- sytkään?
Mutta kuten sanoit CDI:ltä ei välttämättä saa kierroslukutietoa mutta jättäisin
CDI:n kuitenkin pois koska eikös se olis helpommin johdotettavissa? ja muutenkin haluan sytytyksen säätö ominaisuudet ja eihän se silloin onnistuisi jos alkuperäinen CDI ohjaisi sytytystä?
http://img20.imageshack.us/my.php?image=magneetofd9.jpgArttuH wrote:MS:n liittäminen tuohon CDI:hin menisi helpoimmillaan niin, että vetää piuhan tuosta CDI-boksilta puolalle menevästä piuhasta MS:n triggerituloon (pinni 24). Mutta tämä saattaa tosiaan vaatia vähän modausta MS:n kytkentöihin, kun yleensä nuo CDI-systeemit antavat puolalle negatiivisen jännitepulssin. Mutta pitäisi olla tehtävissä.matt-o wrote: kuinkas sitten johdotus tapahtuisi jos liittäisi MS:n CDI- sytkään?
Mutta kuten sanoit CDI:ltä ei välttämättä saa kierroslukutietoa mutta jättäisin
CDI:n kuitenkin pois koska eikös se olis helpommin johdotettavissa? ja muutenkin haluan sytytyksen säätö ominaisuudet ja eihän se silloin onnistuisi jos alkuperäinen CDI ohjaisi sytytystä?
Veikkaan, että pääset helpommalla, jos jätät alkuperäisen sytkän käyttöön. Jos haluat MS:n ohjaamaan sytkää, niin tarvitset ensinnäkin kunnollisen triggerianturin kampuralle. Sitten pitää ratkaista kipinän tuottaminen. Helpompi vaihtoehto on käyttää akusta virtansa ottavaa systeemiä, kuten autoissa yleensä. Eli siihen tarvitset sopivan sytkäpuolan ja jonkun puolan ohjaimen. Tämä vaan syö latauspuolen tehoa, jota taitaa muutenkin olla aika niukasti. Toinen vaihtoehto on tehdä alkuperäisen tyylinen CDI-sytkä, mutta laittaa MS ohjaamaan sitä. Tässä sytytysenergia otetaan magneetolta, kuten alkuperäisessäkin sytkässä. Tarvitset vain tuon alkuperäisen CDI-boksin tilalle purkin, joka ottaa ajoituksen MS:ltä. Tällaisia ei taida olla valmiina saatavilla, eli menee itse tekemiseksi. Ei mitenkään mahdoton homma, jos vaan tietää mitä tekee.
Mulla on suunnitelmat myös vaihtunut sen verran että MS tulisi 2-tahti koneeseen... ja olisi pari kysymyksiä suuttimesta;japsiraaseri wrote:Itsellä ollut myös suunnitelmissa muuttaa 4-tahti mopo megasquirtilla ohjatuksi, suurimmiksi ongelmakohdiksi itselläkin muodostuneet nuo bensapumpun virrankulutus, tarpeeksi pienien suuttimien löytämien ym. edellä mainitut. Jos jollain olisi ehdotuksia näihin niin apu kyllä kelpaisi.
Partcon levy on 100x150, siksi joutuu koteloakin lyhentämään. Ainakin B&G levy on...ArttuH wrote:Muistaakseni Partcon levy on 100x160mm. Voin kyllä olla väärässäkin, en ole pahemmin ollut tuon levyn kanssa tekemisissä. Aika iso se kuitenkin on.