Onko jollain kokemusta muutoksesta jossa siirrytty Induktiivisesta sytytyksestä Kapasitiiviseen sytytykseen ?. Joutuuko esimerkiksi muuttamaan ennakoita myöhäisempään ?, varsinkin koneen "ahdetulta" alueelta. Itsellä vaan kävi niin että meni heti männät kun siirryin tuohon kapasitiiviseen sytkään. Ja männät näyttivät siltä kuin ennakkoa olisi ollut liikaa, ja reilusti..
Mäntä
http://img.photobucket.com/albums/v471/ ... homuki.jpg
Induktiivisesta--Kapasitiiviseen
Moderator: Masi_K
Induktiivisesta--Kapasitiiviseen
Last edited by Kimple on Mon Oct 29, 2007 23:32, edited 1 time in total.
Re: Induktiivisesta--Kapasitiiviseen
Pakko kysyä... olihan triggeri oikein... ? (inverted/non-inverted) Jos väärin niin saa ennakot karkaamaan aika rajusti...Kimple wrote:Onko jollain kokemusta muutoksesta jossa siirrytty Induktiivisesta sytytyksestä Kapasitiiviseen sytytykseen ?. Joutuuko esimerkiksi muuttamaan ennakoita myöhäisempään ?, varsinkin koneen "ahdetulta" alueelta. Itsellä vaan kävi niin että meni heti männät kun siirryin tuohon kapasitiiviseen sytkään. Ja männät näyttivät siltä kuin ennakkoa olisi ollut liikaa, ja reilusti..
Kapasitiivisessa sytkässä jännitteen nousuaika puolalla on pienempi jotenka kipinä tulee enemmin kuin induktiivisessa. Suurilla kierroksilla ennakon kasvaminen voisi kuvitella lisääntyvän. Sitä että puhutaanko nyt asteen osista tai asteista en osaa sanoa. Jos vanhalla systeemillä ennakot olivat jo hyvin tapissa voisi tuokin olla syy sulamiseen jos ei suurempaa vikaa (nouseva/laskeva reuna erhe) löydy.
Mihinkään rautaiseen käytännön kokemuksiin tämä ei perustu.
Mihinkään rautaiseen käytännön kokemuksiin tämä ei perustu.
Tuota ei tullut tosiaankaan strobolla tarkistettua!. Täytyy tarkistaa kun seuraavaksi on koneen käynnistys käsillä. Tuo nousevan ja laskevan reunan valinta on mulle hiukan epäselvä.. Elikkä minkä mukaan tämä valinta tehdään!?. "Jostain" sain ohjeen että valitse nouseva.. Purkkina oli AEM:in twinfire, jonka jo kyllä vitutus päissäni myin poisreve wrote:Mittasitko strobolla toteutuvan sytkäennakon molemmilla järjestelmillä koko kierroslukualueen läpi? Kuulostaa äkkiseltään vähän siltä, että tuo kapasitiivinen sytytysyksikkö sytyttää eri kohdalla signaalia kuin entinen induktiivisesi (esim. nouseva vs. laskeva).

Tuosta ennakosta vielä sen verran , että pudotin sitä asteissa muistaakseni 5 astetta ahdetulta alueelta siirryttäessä kapasitiiviseen järjestelmään. Mielestäni se on aika paljon,, eli vois kuvitella että siellä on tapahtunut jotain rajumpaa ennakoiden kanssa. Vaikka sitten tämän nousevan/laskevan reunan suhteen..
Seuraavaksi kyllä menen "rullille" kun konetta ruvetaan säätämään.
Ja kiitoksia kaikille valaisevista kommenteista

Hmm, eikö mun suomen kielellä kirjoitettu ohje ollutkaan riittävän selkeä?Kimple wrote: "Jostain" sain ohjeen että valitse nouseva.. Purkkina oli AEM:in twinfire, jonka jo kyllä vitutus päissäni myin pois. Sen kytkemiseenkän kun ei ollut oikeen mitään kunnon ohjetta.
Ainakin minä osaan ottaa sellaisen purkin käteen, katsoa että mikä dippi-kytkin on mikä ja kääntää sen tarvittaessa oikeaan asentoon. Minä ainakin neuvoin että jos signaali tulee suoraan Hesteciltä niin laita laskeva ja jos välissä on joku sytytysmoduuli, esim. Bosch -203 tai -200 niin laita nouseva. Muistaakseni mainitsin (en ole enää ihan varma) myös että ennakko pitää tarkastaa lampulla ja koko alueen läpi olevalla vaikka 10 asteen ennakkokartalla.
AEMin purkin mukana tulee ja myös inter-njetin ihmemaasta saa ladattua laitteen manuaalin. Se ei vaan ole suomeksi eikä savoksi eikä poriksi vaan englanniksi ja se on kirjoitettu kohtuullisen monipuoliseksi joten oletan että sen kuvalliset esimerkit olisivat ainakin auttaneet myös sinua.
M&W on varmasti myös hyvä, mutta vaihtamisen syynä lienee joku muu kuin ohjeiden puute ja "vitutus"?
OT: Jos itse olisin ollut M&W:n purkkia hankkimassa niin olisin valinnut nelikanavaisen mallin. Sillä olisi voinut ohjata yhteensä neljää puolaa, kukin omalle sylinterillensä ja silti ottaa signaalin Hesteciltä hukkakipinäsysteeminä (niin kuin neuvoin AEMinkin johto johdolta kytkemään). Tai käyttää vain kahta kanavaa (niinkuin AEMinkin kanssa olisi voinut) ja silloin kaksi kanavaa jää käyttämättä. Sitten ehkä kun myöhemmin olisi keksinyt laittaa vaikka V8-moottorin niin sytytyskanavien määrä olisi riittänyt sen moottorin ohjaamiseen hukkakipinäsysteemillä.
PQ
PQ
No tuosta AEM:ista on tässä kuullut joka puolelta pelkkää p+skaa, niin en viitsi sen kanssa enää pelleillä. Ja ne sun ohjeet oli melko turhan päiväsiä.. Enkä ala tästä kinaamaan sun kanssa enempiä. Totesin tämän siinä vaiheessa kun et viitsinyt kertoa että tuo aem:i vaatii jonkun jännitteen rajoittimen tuohon herätevirta johdon väliin,eikä muuten löydy manuaalista mainintaa tuosta, vaikka olit sellaisen itsekin asentanut ,tai käskenyt asentaa, erääseen autoon. Kertoo aika paljon laitteen laadusta jollei se siedä autosta tulevaa 14 voltin jännitettä. Jos haluat tästä ottaa kantaa niin kirjota privaa..PQatPIT wrote:Hmm, eikö mun suomen kielellä kirjoitettu ohje ollutkaan riittävän selkeä?Kimple wrote: "Jostain" sain ohjeen että valitse nouseva.. Purkkina oli AEM:in twinfire, jonka jo kyllä vitutus päissäni myin pois. Sen kytkemiseenkän kun ei ollut oikeen mitään kunnon ohjetta.
Ainakin minä osaan ottaa sellaisen purkin käteen, katsoa että mikä dippi-kytkin on mikä ja kääntää sen tarvittaessa oikeaan asentoon. Minä ainakin neuvoin että jos signaali tulee suoraan Hesteciltä niin laita laskeva ja jos välissä on joku sytytysmoduuli, esim. Bosch -203 tai -200 niin laita nouseva. Muistaakseni mainitsin (en ole enää ihan varma) myös että ennakko pitää tarkastaa lampulla ja koko alueen läpi olevalla vaikka 10 asteen ennakkokartalla.
AEMin purkin mukana tulee ja myös inter-njetin ihmemaasta saa ladattua laitteen manuaalin. Se ei vaan ole suomeksi eikä savoksi eikä poriksi vaan englanniksi ja se on kirjoitettu kohtuullisen monipuoliseksi joten oletan että sen kuvalliset esimerkit olisivat ainakin auttaneet myös sinua.
M&W on varmasti myös hyvä, mutta vaihtamisen syynä lienee joku muu kuin ohjeiden puute ja "vitutus"?
OT: Jos itse olisin ollut M&W:n purkkia hankkimassa niin olisin valinnut nelikanavaisen mallin. Sillä olisi voinut ohjata yhteensä neljää puolaa, kukin omalle sylinterillensä ja silti ottaa signaalin Hesteciltä hukkakipinäsysteeminä (niin kuin neuvoin AEMinkin johto johdolta kytkemään). Tai käyttää vain kahta kanavaa (niinkuin AEMinkin kanssa olisi voinut) ja silloin kaksi kanavaa jää käyttämättä. Sitten ehkä kun myöhemmin olisi keksinyt laittaa vaikka V8-moottorin niin sytytyskanavien määrä olisi riittänyt sen moottorin ohjaamiseen hukkakipinäsysteemillä.
PQ
Last edited by Kimple on Thu Nov 01, 2007 1:09, edited 2 times in total.