Moi!
sattuu olee autossa automaattilaatikko jota ohjataan sähköllä.
auto toyota crown -71 2.6L 24v turbo suora 6-kutonen + 4-vaiteinen automaatti + lukkoturbiini.
laatikossa on 3 solenoidia, yksi turbiinille ja kaksi ( vaik A ja B) vaihteile.
1. vaihde, A vetää.
2. vaihde, A+B vetää.
3. vaihde, B vetää
4. vaihde, ei mitää.
turbiin lukossa ku saa sähköä.
jos joku kuka osaa vois tehdä mulle nappi vaihteet kohtuullista korvausta vastaa.
sellaisen jossa toisesta vaihde ylös ja toisesta alas, turbiinista ei tarvitse välittää.
nyt ohjaan laatikkoa kolmella kytkimellä, ei hankalaa mutta kuitenkin.
t Aki
automaattilaatikon ohj.
Moderator: Masi_K
Eikös se tuo turbiinin lukituskin olisi hyvä toteuttaa tässä samalla. Meinaan jos sen jättää kokonaan huomioimatta niin auto joko sammuu tai sitten lämmittää momentinmuuntimen öljyt kohtuullisen lämpimäksi ja hukkaa tehoa. Eli periaatteessa kytkimen virkaa toimittamaan tuo yksi solenoidi (C) turbiinille. Muutenhan auto sammuu.