Autokrossi Skoda 120Mi16

Käyttäjien onnistuneita Megasquirt asennuksia

Moderator: Masi_K

Post Reply
ak-racing
Megasquirt aloittelija
Posts: 4
Joined: Fri Oct 26, 2007 13:40
Location: Valkeala

Autokrossi Skoda 120Mi16

Post by ak-racing »

Peruskonstruktio: runkona siis Skoda 120 L, johon on istutettu VW vaihteisto, BMW 325 jarrut, navat, vetoakselit ja etutolpat. Edessä uniball putkitukivarret ja BMW tolpat, Volvon ohjaus ja veitsivakaaja. Takana päällekkäiset uniball kolmiotukivarret ja veitsivakaaja. Coil overit joka kulmassa + takana korkeussäätö. Jarruissa pedalbox + levyt joka kulmassa.

Moottori: Peugeot Mi16 160hv. Peltipakosarja, säädettävät nokkapyörät, 50mm läppärungot, Kennedyn kisakytkin yms. Partcon sarjasta kasattu Mega 2.2 Alpha N säädöllä, hukkakipinäsytytys Boschin 200 loppuisella palikalla + Motorcraftin 2X2 puola. 12-1 triggeripyörä +hall, kaasuläppäanturina Volvon V70:sen potikka. Ei map:ia eikä imuilman lämpötila-anturia. Kiekkamittarin ja launch controllin lähdöt lisätty.

Aluksi oli hieman käynnistysvaikeuksia, jotka johtui vääristä triggerikulmista ja huonosta juotoksesta LED17 lähdössä (tuhosi yhden sytkäpalikan ja puolan. Näiden korjausten jäkeen kone jyrähti laakista käyntiin ja kaikki tuntuu toimivan ok. Viikonloppuna on tarkoitus lähteä radalle ajamaan perussäätöjä koneeseen jonka jälkeen penkkiin katsomaan kuinka paljon konetta pitää virittää lisää. Ennen kisailuja on tarkoitus asentaa vielä kunnolliset iskarit ja suorakytkentävaihteisto.

:twisted:
turbosbc
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 427
Joined: Thu May 19, 2005 21:15

Post by turbosbc »

:shock:

Asiallista . Kansa vaatii kuvia.
sagg
Megasquirttaaja
Posts: 28
Joined: Wed Oct 05, 2005 22:00

Post by sagg »

Kuulostaa hienolta, tosiaan toteutuksesta kuvia. Etenkin alusta kiinnostaa. Onkos tosta sytkästä jotain tarkempaa "reseptiä" jossain, vai itsekö palikat keksit?
ak-racing
Megasquirt aloittelija
Posts: 4
Joined: Fri Oct 26, 2007 13:40
Location: Valkeala

Post by ak-racing »

Täytyy jossain vaiheessa laittaa kuvia näkyville. Sytkä on tehty lähinnä tuon "Sytytyts" osion hukkakipinä esimerkin mukaan. Boschin puola vaan kärvähti aluksi ja tommonen Motorcrafti sattui olemaan hyllyssä, joten se vaan paikalleen.

Ekoissa testeissä oli muutamia pikkuvikoja ja puutteita (öljyvuotoa, lämpöpeltiä pakosarjan ympärille, löysällä olevia pultteja). Nyt on nuo kohteet kunnossa ja perjantaina ollaan menossa taas radalle säätöhommiin. Sytkäkartat oli ekoissa testeissä aivan poskellaan = ei tarpeeksi ennakoita, joten kone tuntui vähän voimattomalta. Nyt pitäisi olla sinnepäin, niin nähdään miten Skoda kulkee :D
Post Reply