no niih..on tutkittu nettiä ja rakenneltu ja tehty vaikka mitä..ei vaan saa kunnon signaalia tuolle "#!%"#%& ohjelmalle. induktiivinen pickuppi on biltemasta ja siinä 1kohm ja 100kohm potikat sivuilla olevan kuvan mukaan.
eli mitäs tuolle täytyy tehdä että saa kunnon sinkun joka toimii(dc erotus konkka?).
sinkku näyttää kyllä samalta kun siellä powerdynin sivuilla vaan ei toivoakaan saada kunnolla pelaamaan näköjään..
sytty on edis ja tulpan johdosta otetaan sinkku.
toinen vaihtoehto olisi ottaa rpm tiedosta megalta ja jos jollain on tähän ok scemat niin olisin enemmän kun kiitollinen ettei tuon kanssa tartteis enää tapella.
niin lähinnä toimivia scemoja haetaan kun nuo netti scemat ei toimi..vai pitääkö se aina käsitellä ennen syöttöä tuohon ohjelmaan?
tähän asti kokeillut sillä realtime jutulla muttei tuu lasta eikä paskaa.
onko jollain esim. tietoa millanen tuo sinkku pitää tarkalleen olla muodoltaan parhaisiin tuloksiin pääsemiseksi..ei juma"¤! voi nyt olla niin vaikeaa saada autosta yhtä rpm tietoa ulos..
pitää tänään vielä kokeilla tuolla jännitteenjakopiirillä tuosta rpm outputista vaan saapa nähä. Ei pitäs enää olal häiriöitä..luulis tuommoseen ohjelmaan et ois tehty kunnon signaalinkäsittely vaan ei taida olla..on niin kranttu...
powerdyn/Streetdyn etc. adapteri??
Moderator: Masi_K
powerdyn/Streetdyn etc. adapteri??
Last edited by slappala on Mon Oct 15, 2007 21:48, edited 1 time in total.
nyt löyty kyllä aika hiton asiallinen ja toiminta varma konsepti (jos läppis ei laturissa samaan aikaan
tuo ainakin itellä aiheutti sikana häiriöitä omaan).
Tuolla samalla piirustuksella jolla muka voi käyttää klipsua niin sama voltage divider ja otin vaan megan tacho outputista sinkun tuohon.
Toimii kuin junan vessa. Itellä on vaan tuossa 100ohm vastuksen paikalla 1k potikka..saapi tasot ihan mihin vaan nuilla kahella potikalla(1k ja 100k Yleismittarilla säädin 0.06v tason.
Eli toisin sanoen mitä tuossa katteli tuota induktiiviselta klipsulta tulevaa dataa tarkemmin oskiloskoopilla ja goldwavella niin siinä näkyi kyllä viereisistäkin häikkää joten liian herkkä tai ei saa kunnolla sitä liipaisutasoa säädettyä siitä...
ei vaikka nosti tasoja kuinka vielä lisäämällä R2 paikalle vastusta jne.
Eli se ratkaisu ongelmiin..käyttää muuta paikkaa sinkun ottoon..
Kaikista autoista saa varmaan jostain ulos tuon rpm sinkun tai sitten ottaa suoraan puolan miinuksesta luulisin että toimii aivan yhtä hyvin tuo circuitti..Laitan vielä sceman perään.

Tuolla samalla piirustuksella jolla muka voi käyttää klipsua niin sama voltage divider ja otin vaan megan tacho outputista sinkun tuohon.
Toimii kuin junan vessa. Itellä on vaan tuossa 100ohm vastuksen paikalla 1k potikka..saapi tasot ihan mihin vaan nuilla kahella potikalla(1k ja 100k Yleismittarilla säädin 0.06v tason.
Eli toisin sanoen mitä tuossa katteli tuota induktiiviselta klipsulta tulevaa dataa tarkemmin oskiloskoopilla ja goldwavella niin siinä näkyi kyllä viereisistäkin häikkää joten liian herkkä tai ei saa kunnolla sitä liipaisutasoa säädettyä siitä...
ei vaikka nosti tasoja kuinka vielä lisäämällä R2 paikalle vastusta jne.
Eli se ratkaisu ongelmiin..käyttää muuta paikkaa sinkun ottoon..
Kaikista autoista saa varmaan jostain ulos tuon rpm sinkun tai sitten ottaa suoraan puolan miinuksesta luulisin että toimii aivan yhtä hyvin tuo circuitti..Laitan vielä sceman perään.
Last edited by slappala on Mon Oct 15, 2007 21:54, edited 1 time in total.

Eli tämmönen jolla saa kyllä syötettyä läppiksen inputtiin tai mic tuloon paljon muutakin kamaa..
Jos jollain on toimiva ratkaisu siihen klipsulla syttypiuhasta otettavaan versioon niin eikun tulemaan vaan..tai ideoita miten sitä sinkkua voi suodattaa tai suojata sitä klipsua. Pitäsköhän vakoilla hiukka ajotuslampusta
