
WBO2
Moderator: Masi_K
WBO2
Tollanen TechEdge AO2 laajakaistahärpätin olis koottuna, mutta mistä lähdöstä tulee sellasta dataa minkä mekaskuirtti ymmärtää?? ja mitä ne T1-3 sisäänmenot on siis mitä niihin voi pistää kun ei oikein löytynyt tietoa. 

Jos ois mitä jois pois niin jois pois ettei ois mitä jois pois.
T1-3 on Termopareille 3kpl tuloja. V1-3 on 3kpl 5 voltin jännite tuloja. MS älle saa signaalin siitä rj45 liittimestä mihin tulee vaikkapa tietsikka tai LD02 näyttö. Jossain tämä luki.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Tuolla http://wbo2.com/2a0/2a0info.htm on ainakin jotakin...mm toi RJ 45 liittimen kytkentä.
1 - SVout* Simulated Vout for LD01/5301 display (10 bit accuracy). 1.0/1.5 compatible Vout.
2 - Rx Data Receive data (RS232/serial commands) from PC.
3 - Tx Data Transmit data (RS232/serial logged data) to PC.
4 - WBlin* Linear Wideband output Voltage (12 bit accuracy) 0 to 5 Volts.
5 - GND Common ground connection for RS232 and outputs.
6 - NBsim* Simulated narrowband output (10 bit accuracy) 0 to 1 Volt.
7 - WBVout Raw (uncalibrated) IpDrive voltage output derived from pump current.
8 - VBatt Fused and filtered battery voltage.
Nii että oisko se toi 4. kohta josta tällätään squirkille tieto?? ja onko joku tehnyt sellaisen RJ45 haaroituspalikan?? että sais PC:n ja LD-02:sen samaan aikaan kiinni??
Ja noi Tx ja Rx data menee siihen näyttöön, niin ton squirkkiulosoton voi vissiin tempaista siitä johdosta vaan jotenkin?? aika hankalaa
saisko vähän vinkkejä 
2 - Rx Data Receive data (RS232/serial commands) from PC.
3 - Tx Data Transmit data (RS232/serial logged data) to PC.
4 - WBlin* Linear Wideband output Voltage (12 bit accuracy) 0 to 5 Volts.
5 - GND Common ground connection for RS232 and outputs.
6 - NBsim* Simulated narrowband output (10 bit accuracy) 0 to 1 Volt.
7 - WBVout Raw (uncalibrated) IpDrive voltage output derived from pump current.
8 - VBatt Fused and filtered battery voltage.
Nii että oisko se toi 4. kohta josta tällätään squirkille tieto?? ja onko joku tehnyt sellaisen RJ45 haaroituspalikan?? että sais PC:n ja LD-02:sen samaan aikaan kiinni??
Ja noi Tx ja Rx data menee siihen näyttöön, niin ton squirkkiulosoton voi vissiin tempaista siitä johdosta vaan jotenkin?? aika hankalaa


Jos ois mitä jois pois niin jois pois ettei ois mitä jois pois.
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 225
- Joined: Mon Feb 28, 2005 11:49
- Location: Riihimäki
Suora haarotus ei toimi. Näin muistelisin. Meinaan yhtä aikaa.
Mitäs hyötyä on saada LD-02 ja PC yhtäaikaa? Peeceellä saa samat tiedot ulos.
Mitäs hyötyä on saada LD-02 ja PC yhtäaikaa? Peeceellä saa samat tiedot ulos.
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
No haaroittimesta on ainakin se etu, että AO2 voi olla kojelaudan sisällä, näyttö siinä kiinni ja myös data-kaapeli pc:tä varten. Ei tarvi joka kerta tiedonkeruuta varten kaivaa sitä palikkaa esiin. Haaroittimessahan on myös laajakaista ja kapeakaista ulostulot esim. ulkoista mittaria/megaa varten. Sitten tuo AO2:den tiedonkeruu on mielestäni melko hyvä. Ainakin login myöhempää tarkastelua varten oleva softa on huomattavasti parempi megan wieveriin verrattuna zoomaus mahdollisuuksineen. Tosin tuo softahan on maksullinen (20$).
Tällä hetkellä, jos näyttöä käyttää, siihen saa näkyviin AFR luvun, lambda arvon, yhden käyttäjän arvon, joka ei vielä ole konfiguroitavissa, mutta lähiaikoina kyllä ja moottorin kierrokset. Itse ainakin laitteesta sen tiedonkeruusta tykännyt...
Niin ja 0126 koodilla näyttöön, saa AO2:den sisäisen loggerin käyntiin ja tyhjäksi näytössä olevasta alanapista...
Edit: Ja tuollahanon siitä splitteristä skemat...
Tällä hetkellä, jos näyttöä käyttää, siihen saa näkyviin AFR luvun, lambda arvon, yhden käyttäjän arvon, joka ei vielä ole konfiguroitavissa, mutta lähiaikoina kyllä ja moottorin kierrokset. Itse ainakin laitteesta sen tiedonkeruusta tykännyt...

Edit: Ja tuollahanon siitä splitteristä skemat...

Tai sitten tsiigaa 2 eri näyttöä yhtäaikaa. Ja jos kannettavassa on 2 kpl sarjaportteja, niin 2 ohjelmaa yhtäaikaa ?
Volvo 244 -84. B19E, turtana, squirt 'n' spark *RIP*
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
Vauxhall Viva - Microsquirt module
Volvo 244 -78 MsII
Volvo 242 -82 MsIII
Volvo 940 - MsII
Volvo 940 - MsIII Pro Ultimate
Chervolet Belair - MsIII
-
- Megasquirttaaja
- Posts: 42
- Joined: Tue Mar 01, 2005 21:54
- Location: Helsinki
-
- Megajumala
- Posts: 1390
- Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
- Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
- Contact:
No tuo kulutuksen tuoma säästö on varmaan aika marginaalinen. Jos sitä säästää sentin kaks litralta, niin aika paljon saa ajaa tuohon 240e, mutta muu hyöty sit taas suurempi eli saa säädettyä auton.
Ja eiköhän ajotyylillä saa suurimmat säästöt kulutuksessa. Et jos haluu boosailla, niin parempi vaan maksaa se bensa ja nauttia ajosta, kuin hampaat irvessä yrittää pihistää kulutuksessa.
Ja eiköhän ajotyylillä saa suurimmat säästöt kulutuksessa. Et jos haluu boosailla, niin parempi vaan maksaa se bensa ja nauttia ajosta, kuin hampaat irvessä yrittää pihistää kulutuksessa.
-
- Kokenut Megasquirttaaja
- Posts: 126
- Joined: Mon Apr 04, 2005 12:31
- Location: Kaarina
- Contact:
Laajakaistan käyttäminen mahdollistaa säätämisessä kaksi kulutukseen vaikuttavaa asiaa:
1. Voi säätää hallitusti laihalle pintis alueilla, esim. AFR 16,5
2. Voima-alueita ei tuu vedettyä ns. vitun rikkaalle pelkän turvallisuuden takia kun mittari kertoo milloin esim. on AFR 11,5-12
1. Voi säätää hallitusti laihalle pintis alueilla, esim. AFR 16,5
2. Voima-alueita ei tuu vedettyä ns. vitun rikkaalle pelkän turvallisuuden takia kun mittari kertoo milloin esim. on AFR 11,5-12
Audi RS2 (VEMS v3.3)
Audi 100 S4 (motronic)
Audi 80q -86 (20vt vemsillä, sit joskus...)
Audi 100 S4 (motronic)
Audi 80q -86 (20vt vemsillä, sit joskus...)