Q3 ja Q5 rikki

Keskustelu piirilevyistä, niiden ominaisuuksista, kokoamisesta ja testaamisesta.

Moderator: Masi_K

Post Reply
Mudracer
Kokenut Megasquirttaaja

Q3 ja Q5 rikki

Post by Mudracer »

Piti ruveta asentamaan squirkkia ja tein viime tsekkaukset stimulaattorilla ja pensapumpun ledi ei pala ollenkaan ja pinnistä 37 tulee 5V ulos?? on vissiin transistori vai mikä toi Q3 on rikki. Millä sen voi mitata että onko sökö?? Ja F-idlestäkin tulee virtaa ulos Q5?? sökö myös??

Kerran mulla men stimulaattorin piuhat ~millisekunniksi väärinpäin ja siinä ne vissiin laukes, mitä muuta mahtaa olla kyrvähtäny??

Niin ja mitä korvaavia käikäleitä voi käyttää Q3 ja Q5 kohdissa??

EDIT: pidetään otsikot selkeinä
- Modet
Jos ois mitä jois pois niin jois pois ettei ois mitä jois pois.
TVH
Perustajajäsen

Re: ¤&%¤#¤"#=

Post by TVH »

Mudracer wrote:Piti ruveta asentamaan squirkkia ja tein viime tsekkaukset stimulaattorilla ja pensapumpun ledi ei pala ollenkaan ja pinnistä 37 tulee 5V ulos?? on vissiin transistori vai mikä toi Q3 on rikki. Millä sen voi mitata että onko sökö?? Ja F-idlestäkin tulee virtaa ulos Q5?? sökö myös??

Kerran mulla men stimulaattorin piuhat ~millisekunniksi väärinpäin ja siinä ne vissiin laukes, mitä muuta mahtaa olla kyrvähtäny??

Niin ja mitä korvaavia käikäleitä voi käyttää Q3 ja Q5 kohdissa??
Mulla laukes noita 2n2222a trankkuja b&g lankusta (partcon piraattiversio) yhteensä kolme tai neljä, nimenomaan fidle ja fp paikoilta. trankut voi koravata tällä tapaa http://megasquirt.sourceforge.net/extra/pwmidle.html vähän enemmän virtaa kestävillä.
205 GTi 1.6 Microsquirt v3 (36-1,wheel decoder,hukkakipinä)
Mudracer
Kokenut Megasquirttaaja

Post by Mudracer »

Taas pelittää jokohan huomenna pääsis masentamaan?
Tälläsin tavalliset 2222 mallit alkuperäisten tilalle onkohan niissä yhtä huono virrankesto??

Lisäsin vielä syöttöön tollasen RUE 300 eli 3A:n palautuvan ylivirtasuojan, onkohan se liian "pieni kun pitäis ensalkuun ohjata matalaoomisia siittimiä??

Mikä muuten on squirkin virrankulutus täydessä laulussa??
Jos ois mitä jois pois niin jois pois ettei ois mitä jois pois.
Post Reply