Jostain muistan lukeneeni että MegaSquirt ei toimi korkeilla kierroksilla, mutta faktaa tai speksejä ei löytynyt parin illan etsimisellä. Toki erillisissä sytkämoduleissa on rajoituksia, mutta megan eri versioista ja niiden suorituskyvystä ei ole käsitystä.
Onko veikkauksia että riittääkö MS1+extran suorituskyky seuraavalle setupille vai pitäisikö olla MS2+extra2:
12.000rpm, 4 sylinteriä jokaiselle oma injektori, 2 x VR: 24 pulse wheel + 1pulse secondary wheel, toivottavasti COP tai jos ei onnistu niin wasted spark (puolat tulpanhatuissa, ei erillistä sytkämodulia vaan toivottavasti suora ohjaus).
???
Max RPM ?
Moderator: Masi_K
Veikkaisin että MS1 riittää. Olen muistaakseni testannut 12-1 triggeripyörän simulaattorilla jonnekin 15.000rpm nurkille, eikä tuossa mitään totaalista sekoamista tapahtunut. Voi olla, että testasin myös 36-1 setupin samoille kierroksille. Sytkäennakon tarkkuudesta en osaa sanoa, en mittaillut niin tarkkaan. Mutta periaatteessa ennakon säädön pitäisi toimia hyvin kunnes koko systeemi tikahtuu triggerikeskeytysten määrään ja tippuu kokonaan kyydistä.
Jos asia on oikein kriittinen, niin voin koittaa ehtiä testaamaan uudestaan halutuilla triggeriasetuksilla.
MS2:n pitäisi kuitenkin olla parempi tässä suhteessa, kun prossussa riittää vääntö paremmin.
Jos asia on oikein kriittinen, niin voin koittaa ehtiä testaamaan uudestaan halutuilla triggeriasetuksilla.
MS2:n pitäisi kuitenkin olla parempi tässä suhteessa, kun prossussa riittää vääntö paremmin.
Arttu
GSX1100 -85
GSX1100 -85
No kyllä - jos mahdollista - kaksi triggeripyörää tuo ehkä lisää keskeytyksiä prossulle (en ajatellut että signaaleita yhdistettäisiiin) ja 24/12000 hammasta on enemmän keskeytyksiä kuin 12/15000 huomioiden että käytössä on sekä ruiskutus että sytkä.
Tavoitetaso on kampiakselilta 240-250hp/1.3L ilokaasulla - joten olisi hyvä että polttoaineen ruiskutus varmasti tapahtuu jokaisella kierroksella. Kaasut tulee joka tapauksessa sisään joka kierroksella ja edelliseltä kierrokselta imukurkkun reunoille jäänyt seos riittää sytyttämään laihemmankin seoksen.
Tavoitetaso on kampiakselilta 240-250hp/1.3L ilokaasulla - joten olisi hyvä että polttoaineen ruiskutus varmasti tapahtuu jokaisella kierroksella. Kaasut tulee joka tapauksessa sisään joka kierroksella ja edelliseltä kierrokselta imukurkkun reunoille jäänyt seos riittää sytyttämään laihemmankin seoksen.