Osa on aivan selvää mutta osa vielä vähän hämärän peitossa.Laitan tähän kaikki tekstit kortilta.Pitkän riviliittimen ruutalle lähtevän liittimen päästä
inj2,inj2,inj 1,inj1,Fp,Fidle,s1,s2,s3,s4,s5,Vraf, Tps,Tps rot,tach,Mat,Mat rat,clt
clt rat,o2,
sitten on nelinastainen liitin joista 2kpl injectorja 2kpl 12v
Kuten sanoin osa on epäseviä kuten s1 2 3 mutta jos joku viitsisi laittaa nämä selvä kielelle
Relekortin kytkentä
Moderator: Masi_K
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Laitetaan koko litania, vaikka noista osa on päivänselviä:
Inj2(2kpl): Suutinpankki 2
Inj1(2kpl): Suutinpankki 1
Fp: Bensapumpun virta
Fidle: lisäilmaventtiilin virta tai maa (riippuu jumpperin J1 asemasta,on-off-tyyppinen venttiili)
S1,2,3,4: nämä on yhdistetty megan piirilevyllä oleviin X11,12,13 ja 14-pisteisiin
Vref:+5v piirilevyltä. tämä on tarkoitettu kaasuläpän asentoanturin jännitteeksi.
Tps: kaasuläpän asentoanturin signaali
Tps ret: kaasuläpän asentoanturin maa
Tach: Kierroslukutieto joko puolan miinuksesta tai erilliseltä anturilta
Mat:Imuilman lämpöanturin signaali
Mat ret: Imuilman lämpöanturin maa
Clt: Moottorin lämpöanturin signaali
Clt ret: Moottorin lämpöanturin maa
O2: Lambda-anturin signaali
Siinä nelinapaisessa liittimessä (injector +12v) on +12v sulakkeiden kautta ja tarkoitettu suuttimien jännitteeksi.
Inj2(2kpl): Suutinpankki 2
Inj1(2kpl): Suutinpankki 1
Fp: Bensapumpun virta
Fidle: lisäilmaventtiilin virta tai maa (riippuu jumpperin J1 asemasta,on-off-tyyppinen venttiili)
S1,2,3,4: nämä on yhdistetty megan piirilevyllä oleviin X11,12,13 ja 14-pisteisiin
Vref:+5v piirilevyltä. tämä on tarkoitettu kaasuläpän asentoanturin jännitteeksi.
Tps: kaasuläpän asentoanturin signaali
Tps ret: kaasuläpän asentoanturin maa
Tach: Kierroslukutieto joko puolan miinuksesta tai erilliseltä anturilta
Mat:Imuilman lämpöanturin signaali
Mat ret: Imuilman lämpöanturin maa
Clt: Moottorin lämpöanturin signaali
Clt ret: Moottorin lämpöanturin maa
O2: Lambda-anturin signaali
Siinä nelinapaisessa liittimessä (injector +12v) on +12v sulakkeiden kautta ja tarkoitettu suuttimien jännitteeksi.
Tyhmä kysymys mutta mistä mega tietää oikean suuttimen oikeaan sylinteriin ,mulla on kampiakselinpäähän se rataslevy mistä pitää ottaa yks pois 1YKK ssa.Mitä noilla s1 s2 jne voidaan tehdä?
Vauhtivaunu wrote:Laitetaan koko litania, vaikka noista osa on päivänselviä:
Inj2(2kpl): Suutinpankki 2
Inj1(2kpl): Suutinpankki 1
Fp: Bensapumpun virta
Fidle: lisäilmaventtiilin virta tai maa (riippuu jumpperin J1 asemasta,on-off-tyyppinen venttiili)
S1,2,3,4: nämä on yhdistetty megan piirilevyllä oleviin X11,12,13 ja 14-pisteisiin
Vref:+5v piirilevyltä. tämä on tarkoitettu kaasuläpän asentoanturin jännitteeksi.
Tps: kaasuläpän asentoanturin signaali
Tps ret: kaasuläpän asentoanturin maa
Tach: Kierroslukutieto joko puolan miinuksesta tai erilliseltä anturilta
Mat:Imuilman lämpöanturin signaali
Mat ret: Imuilman lämpöanturin maa
Clt: Moottorin lämpöanturin signaali
Clt ret: Moottorin lämpöanturin maa
O2: Lambda-anturin signaali
Siinä nelinapaisessa liittimessä (injector +12v) on +12v sulakkeiden kautta ja tarkoitettu suuttimien jännitteeksi.
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Ei mega ruiskutakkaan yhteen sylinteriin kerrallaan (kuten ei myöskään suurin osa tuotantomoottorien ruiskujärjestelmistä) vaan tarvittava polttoainemäärä suihkutetaan niin monessa "erässä" kuin on valittu (Injections per engine cycle) joko kaikista suuttimista yhtäaikaa (simultaneous) tai vuoronperään kahden suutinpankin välillä(alternating).
Sen rattaan avulla annetaan kampiakselin asentotieto vain sytytystä varten. Jos megaa ei käytetä sytytyksen ohjaukseen ei kampiakselin asentoa tarvita, vaan kierroslukutieto voidaan ottaa puolan miinuksesta.
s1,2,3 ja 4 ovat tarkoitettu erilaisten omien kytkentöjen tekemiseen. esim. sytytysyksiköiden ohjaukseen, vesiruiskun ohjaukseen, flektin ohjaukseen tms.
Sen rattaan avulla annetaan kampiakselin asentotieto vain sytytystä varten. Jos megaa ei käytetä sytytyksen ohjaukseen ei kampiakselin asentoa tarvita, vaan kierroslukutieto voidaan ottaa puolan miinuksesta.
s1,2,3 ja 4 ovat tarkoitettu erilaisten omien kytkentöjen tekemiseen. esim. sytytysyksiköiden ohjaukseen, vesiruiskun ohjaukseen, flektin ohjaukseen tms.