
edis 4 kytkentä ????
Moderator: Masi_K
edis 4 kytkentä ????
eli olen vähän pihalla. Fordin puola missä on kolme johdon paikkaa mega ruutalta 2,2. tulee kaksi suojattua johtoa tuleeko ne suoraa puolaan vai tarviiko siihen jonkun kipinän vahvistimen väliin???mikä tulee puolan yhteen johto pinniin sitten?? rv-anturi tai halli suoraa sinne vai?? kumpi on prempi vr-antu vai hal anturi ja mitä eroja niissä on?? kiitos jos autoitte minu 

Onko tarkoitus käyttää EDIS4 kokonaisuudessaan (siis sitä ediksen modulia, 36-1 trikkeriä ja VR-anturia) vai vain tuota edis puolaa ja rätkiä sen kautta kipinää ilman tuota modulia ym. kamppeita?
Täällä on kaaviot ja muut tiedot jos aikoo käyttää koko edistä ja se siis vaatii VR-anturin ja 36-1 trikkerin. Ja tässä tarkemmin se kytkentä.
Täällä on kaaviot ja muut tiedot jos aikoo käyttää koko edistä ja se siis vaatii VR-anturin ja 36-1 trikkerin. Ja tässä tarkemmin se kytkentä.
sytkä
siis olisi tarkotus käytää vai mega ruuttaa ja edis4 puolaa. Myyjä sanoi että mega ruutan poksilta puolalle kaks johtoa ja hallilta puolalle voiko se mitenkään mahdollista?? kumpi on parempi ja mitä eroja on hallilla ja vr-anturilla??? tarviiko se siis välttämättä 36-1 trikkeri pyörän jos on foordin edis4 puola??
kiitos jos vastasit

Tuo kytkis megalta puolalle 2 johtoa ja hallilta yksi on nyt ihan väärin.
Puolalle tulee +12V mieluiten jonkin releen läpi ja kaksi ohjaussignaalia joko megalta jonka sisälle on asennettu sytkäkivet eli sopivat tehotransistorit (esim VB921).
Tai sitten ulkoiselta sytkämoduulilta/vahvistimelta miksi sitä nyt haluaakaan kutsua. Näitä ovat topiceissa vilisevät bosch-koodeistaan tunnetut -200, -203, -139 jne moduulit. Näissä on siis tälläinen sytkäkivi sisällä ja niitä ohjataan sitten megalla.
Voisinpa kuvitella että vähemmällä hiusten repimisellä pääset kun käytät tuollaista ulkoista moduulia.
Kun et käytä edis moduulia et myöskään tarvi välttämättä 36-1 trikkeriä tai VR-anturia (toki niitä voi käyttää jos haluaa).
Tässä
viewtopic.php?t=2167
topicissa yksi mahdollinen kokoonpano selkeästi esitettynä. Puola nyt vaan on eri.
Tässä
viewtopic.php?t=3672&
myös hyvää asiaa.
Muistelisin että tuo -200/-203 moduuli ei itsessään säädä puolan latausaikaa, joku voi varmaan kertoa asian laidan?
Joten toisenlaisen moduulin käyttö joka sitä latausaikaa säätää itsessään voisi helpottaa urakkaa vielä ja säästää palaneilta moduuleilta/puolilta.
VR ja hall-antureiden erona on niiden ulostulosignaali. Mega ei "suoraan" pysty käyttämään VR-anturin signaalia mutta hall-anturin pystyy. Siksi VR-anturia käytettäessä sen signaali muutetaan samantyyliseksi kuin hall-anturin (käyttäen esim. LM1815 pohjaista kytkentää). Täten siis vähemmällä vaivalla pääset kun käytät hall-anturia, tuossa toisessa mainitussa topicissa oleva honeywellin anturi on ilmeisesti todettu toimivaksi.
Puolalle tulee +12V mieluiten jonkin releen läpi ja kaksi ohjaussignaalia joko megalta jonka sisälle on asennettu sytkäkivet eli sopivat tehotransistorit (esim VB921).
Tai sitten ulkoiselta sytkämoduulilta/vahvistimelta miksi sitä nyt haluaakaan kutsua. Näitä ovat topiceissa vilisevät bosch-koodeistaan tunnetut -200, -203, -139 jne moduulit. Näissä on siis tälläinen sytkäkivi sisällä ja niitä ohjataan sitten megalla.
Voisinpa kuvitella että vähemmällä hiusten repimisellä pääset kun käytät tuollaista ulkoista moduulia.
Kun et käytä edis moduulia et myöskään tarvi välttämättä 36-1 trikkeriä tai VR-anturia (toki niitä voi käyttää jos haluaa).
Tässä
viewtopic.php?t=2167
topicissa yksi mahdollinen kokoonpano selkeästi esitettynä. Puola nyt vaan on eri.
Tässä
viewtopic.php?t=3672&
myös hyvää asiaa.
Muistelisin että tuo -200/-203 moduuli ei itsessään säädä puolan latausaikaa, joku voi varmaan kertoa asian laidan?
Joten toisenlaisen moduulin käyttö joka sitä latausaikaa säätää itsessään voisi helpottaa urakkaa vielä ja säästää palaneilta moduuleilta/puolilta.
VR ja hall-antureiden erona on niiden ulostulosignaali. Mega ei "suoraan" pysty käyttämään VR-anturin signaalia mutta hall-anturin pystyy. Siksi VR-anturia käytettäessä sen signaali muutetaan samantyyliseksi kuin hall-anturin (käyttäen esim. LM1815 pohjaista kytkentää). Täten siis vähemmällä vaivalla pääset kun käytät hall-anturia, tuossa toisessa mainitussa topicissa oleva honeywellin anturi on ilmeisesti todettu toimivaksi.
-
- Megajumala
- Posts: 1167
- Joined: Wed Dec 07, 2005 17:41
- Location: Pohjois-Karjala
Ei säädä. Dwell-asetuset pitää laittaa sytkävalikosta kohdilleen._P_ wrote: Muistelisin että tuo -200/-203 moduuli ei itsessään säädä puolan latausaikaa, joku voi varmaan kertoa asian laidan?
Joten toisenlaisen moduulin käyttö joka sitä latausaikaa säätää itsessään voisi helpottaa urakkaa vielä ja säästää palaneilta moduuleilta/puolilta.
Itse suosin kahden -139-moduulin käyttöä hukkakipinässä, koska niiden kanssa ei tarvitse dwell-asetuksia (moduli säätää itse). Lisäksi jos käy niin, että spark out inverted no/yes ei satu olemaan oikein (no) esim. unohtuu, niin 139-moduulit ei säikähdä, mutta 200-moduuli kärähtää heti.
Ite vetelin ediksen piuhoituksen tämän kuvan mukaan.
Fiesta Mk3 1.8 16V megasquirt+edisn00bproject ym @ http://www.76s.net (laakista käyntiin -> kone räjähti -> taas toimii -> 2.0tic projekti menossa)