Askartelin megan ja yleismittarin kanssa jotain, ja onnistuin vahingossa pökkäämään sillä mittarin kepakolla megan juotoksia niin, että jostain kuului pieni napsahdus, kun jotain kärähti.
Auton saa vielä juuri ja juuri käymään, mutta käytössä on silloin 2 sylinteriä neljästä. Laajakaista näyttää tällöin vahvasti laihaa, joten oletan ongelman johtuvan kahden suuttimen toimimattomuudesta, eikä sytkäongelmista. Yleismittarilla mitatessa kaikille suuttimille tulee kyllä auton käydessä jännitettä, mutta se nyt ei toki vielä paljoa kerro.
Toinen vika on kierroslukumittarin signaalin toimimattomuus. Mittarillekin tulee jännitettä auton käydessä, mutta mittaria se ei saa liikahtamaan. Alkuperäisellä moottorinohjauksella mittari pelaa edelleen hyvin, ja megallakin se toimi ennen tuota pientä onnettomuutta. Kokeilin vaihtaa signaalin ulostulon x2:sta x3:een, mutta se ei auttanut yhtään. Megalle kierroslukutieto tulee ihan kunnolla, kuten ennenkin, mutta ei megalta ulos.
Ulkoisesti piirilevy ja komponentit näyttävät ihan ehjiltä, vaikka kuinka olen yrittänyt niitä tutkiskella. Megatune toimii hyvin, ja kaikki anturit toimivat kuten ennenkin. Olen kokeillut ajaa koodia sisään uudestaan, mutta siitä ei ole mitään apua. Osaisiko joku päätellä tästä viasta jotain?
Kyseessä on Partcon sarja. Koodi on muistaakseni 029s tai t. Megasquirt´n spark on käytössä ja sytkämuutokset tehtynä ledeihin.
Mitä kärähti, puolet suuttimista pimeänä ym. ?
Moderator: Masi_K