AFR sahaa

Megasquirtin säätäminen

Moderator: Masi_K

Post Reply
JaniM
Megajumala
Posts: 1390
Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
Contact:

AFR sahaa

Post by JaniM »

Mitkäs kaikki vaikuttaa tuohon seilaamiseen? Käytössä Innovate, signaalipiuha ei ole kyllä suojattu, että sen vois muuttaa.
Säätö on vasta alussa, mutta olis hyvä tietää mitä hakea.
risu
Himopostaaja
Posts: 580
Joined: Wed Sep 28, 2005 12:28
Location: Vantaa

Post by risu »

Anturin sijoittelu?
Tiara Kit Car - MsnS-E
JaniM
Megajumala
Posts: 1390
Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
Contact:

Post by JaniM »

Ei kyllä varmaan ihan paras paikka, on heti kollektorissa johon yhtyy kaikki neljä putkea. Pitäisköhän laittaa pikkasen kauemmaksi?
Toi arvo sahaa laidasta laitaan välillä tosi voimakkaasti. Tasakaasulla pysyy aika nätisti kohillaan.
cockjerry
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 422
Joined: Mon Nov 28, 2005 10:23

Post by cockjerry »

Sahaa.. siis pomppii esim. 13.0 - 16.0AFR? Sytytyskatkokset ainakin tekee tota.

AFR table kalibroitu innovate 0-5v? Välillä unohtuu helposti kun vaihtaa koodin.
JaniM
Megajumala
Posts: 1390
Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
Contact:

Post by JaniM »

Juu laidasta laitaan 10-20.
Afr-table kalibrointi? Mistä? MS1 kyseessä. Extra manuaalista en äkkiseltään löytänyt. Ite table saattaa olla kyllä ihan jotain mitä sattuu eli täytyykin se kattoa tossa iltasella.
Sytkäkatkoksia ei pitäia olla. Täytyy varmaan laittaa lokia näkyviin.
Mihis noita vois tallennella, joku ilmanen paikka oli mut ei nyt tullut mieleen.
risu
Himopostaaja
Posts: 580
Joined: Wed Sep 28, 2005 12:28
Location: Vantaa

Post by risu »

JaniM wrote:Ei kyllä varmaan ihan paras paikka, on heti kollektorissa johon yhtyy kaikki neljä putkea. Pitäisköhän laittaa pikkasen kauemmaksi?
Toi arvo sahaa laidasta laitaan välillä tosi voimakkaasti. Tasakaasulla pysyy aika nätisti kohillaan.
Mulla heitteli peruslambdalla aika voimakkaasti varsinki tyhjäkäynnillä ku oli kollektorin jälkeen heti mutkassa. Laajakaistan pistän kyllä kun aika koittaa niin suosiolla pidemmälle putkeen.

Sähän voit testata testimielessä tota vaikka pistämällä putkenpätkän änkkärin jälkeen johon hitsuut anturille mutskan ja pistät haitselemaan sieltä, jos vieläki sahaa ni ei johdu sijoittelusta. Tietty putkesta pitää olla tarpeeks vielä mittaa anturin jälkeen ulkoilmaan ettei se sitä varsinkaan tyhjäkäynnillä pääse haistelemaan :)
Tiara Kit Car - MsnS-E
cockjerry
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 422
Joined: Mon Nov 28, 2005 10:23

Post by cockjerry »

JaniM wrote:Juu laidasta laitaan 10-20.
Afr-table kalibrointi? Mistä? MS1 kyseessä. Extra manuaalista en äkkiseltään löytänyt. Ite table saattaa olla kyllä ihan jotain mitä sattuu eli täytyykin se kattoa tossa iltasella.
Ai sori.. oli MS2extra config auki. :oops:

Seilaako se samalla tavalla myös digitaali ulostulon kautta, sitten se voisi viitata anturin sijoitteluun. Jos ei niin, tsekkaa analogi porttien asetukset varmuuden vuoksi vielä LM programmerilla.
JaniM
Megajumala
Posts: 1390
Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
Contact:

Post by JaniM »

Sen mä ohjelmoin silloin aluksi 10-20:1 asteikolle 0-5v. Tietenkin vois kattoa logworksillä seilaako.
_P_
Kokenut Megasquirttaaja
Posts: 291
Joined: Sat Feb 26, 2005 19:55

Post by _P_ »

Pomppiiko se yhtäkkiä laidasta toiseen?
Näyttää suht järkevää tasakaasulla kuitenkin?
Innovate kalibroitu puhtaassa ilmassa, on tai ei niin kannattaa koettaa kalibroida uudelleen.
JaniM
Megajumala
Posts: 1390
Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
Contact:

Post by JaniM »

Kalibroitu joskus, mutta voishan tuon kalibroida uudelleen. Tänään vois yrittää kans siirtää lambdan paikkaa kauemmas.

Tasakaasulla tekee tasasta syheröä, mut heti ku läppä liikkuu niin alkaa sahaaminen ja pätkiminen lambdassa.
PW seuraa mapin mukana, joskin aika herkkä toi mappi. Mappiin tulee silloin tällöin jotain piikkejä.
vw-racing
Megasquirttaaja
Posts: 51
Joined: Sun Mar 13, 2005 15:26
Location: Lappeenranta

ratkesiko ongelma?

Post by vw-racing »

Saitko selvitettyä syyn sahaamiseen? Minulla tuntuisi olevan samaa oiretta.
JaniM
Megajumala
Posts: 1390
Joined: Mon Feb 28, 2005 12:29
Location: PorVWoo www.AutoTune.fi
Contact:

Post by JaniM »

Pieni imuvuoto kollektorin laipassa, uudella tiivisteellä rauhottui pikkasen.
Sen enempää ei ehtinyt sitä kokeileen.
Mutta tossa toisessa koneessa taas ei auttanut edes lambdan siirto, mutta muutenkaan se ei toimi oikein. Viikonloppuna näkee saadaanko mappi toimimaan oikein vai ei ku keinut vaihdettu miedompiin.
Post Reply